עד כמה עיריית אשקלון שקופה לתושבי העיר?

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6b154741-d7da-4065-969e-e5bc598d2ed0','/dyncontent/2022/7/6/7368733b-c4ca-4e63-9946-144e580383dd.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46615,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6b154741-d7da-4065-969e-e5bc598d2ed0','/dyncontent/2022/7/12/e258ab5d-2846-4ec8-b263-51dad8906bfc.jpg',14136,'מכללה 525-80',525,78,true,46615,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6b154741-d7da-4065-969e-e5bc598d2ed0','/dyncontent/2022/7/14/bcd11775-e4c8-47ff-82b0-0e5ef29ae483.jpg',14666,'פרנקו 525-85',525,78,true,46615,'Image','');},15]]);})

משרדי המשפטים והפנים פרסמו אמש (ראשון) דוח הסוקר את יישום חוק חופש המידע ברשויות המקומיות בשנת 2020. כמה פניות תושבים נענו ומדוע ישנן פניות שטופלו רק לאחר ארבעה חודשים? עיריית אשקלון מציגה התקדמות לעומת 2019 אולם בהחלט יש מקום לשיפור

 

עיריית אשקלון | צילום: ארכיון

מעוניינים לקבל מידע מהעירייה? לא בטוח שמדובר במשימה פשוטה במיוחד:

היחידה הממשלתית לחופש המידע במשרד המשפטים ואגף אסטרטגיה במשרד הפנים פרסמו אמש (א') דו"ח הסוקר את יישום החוק בשלטון המקומי. הדו"ח מתבסס על דיווחים של כ-77% מהרשויות המקומיות אשר הגישו דיווח ממונה על חופש המידע.

בעיריית אשקלון הוגשו 110 בקשות לקבלת מידע במסגרת חופש המידע בשנת 2020 לעומת 102 בשנת 2019. ב -66.4 אחוז היא מסרה את המידע המבוקש לפונים, ב-14.5 אחוז מהפניות היא מסרה מידע באופן חלקי וב -5.5 אחוז מהפניות הטיפול בבקשה הופסק בשל אי תשלום אגרה. 3.6 אחוז מהפניות נדחו על ידי העירייה

3.6 אחוז הטיפול בבקשה הופסק בשל סיבות הקשורות לפונה. יצוין כי ב -6.4 אחוז מהפניות הטיפול בבקשה טרם הסתיים.= נכון למועד כתיבת הדוח.

ומה בנוגע לזמן הטיפול של העירייה בפניות? 43 אחוז מהפניות טופלו בפרק זמן של עד שבועיים – עלייה משמעותית לעומת שנת 2019 בה רק 19 אחוז מהפניות טופלו בפרק זמן זה.

24.7 אחוז מהפניות טופלו בפרק זמן של עד חודש, 23.7 אחוז מהפניות טופלו בפרק זמן של עד חודשיים, הטיפול ב -6.5 אחוז מהפניות ארך עד ארבעה חודשים ואילו הטיפול ב -2.2 אחוז מהפניות ארך למעלה מארבעה חודשים. יצוין כי למרות פרק הזמן המשמעותי שלקח לעירייה לטפל בפניות אלו, בכל זאת מדובר בשיפור מסוים שכן בשנת 2019 15.7 אחוז מהפניות טופלו רק לאחר ארבעה חודשים.

מהן הסיבות בגינן דחתה העירייה מסירת מידע לתושבים? 29.4 אחוז מהפניות נדחו בטענה לפגיעה בפרטיות, 17.6 אחוז בטענה לסוד מסחרי, 8.8 אחוז מהפניות נדחו בטענה כי המידע נוצר על ידי רשות אחרת וכמות זהה של פניות נדחתה בטענה כי במידע כבר פורסם. כמות נכבדה של 35 אחוז מהפניות נדחתה מסיבות שלא פורטו בדוח.

 

להלן נתונים מרכזיים מהדו"ח:

בשנה שחלפה הוגשו לרשויות המקומיות כ-7,100 בקשות למידע, עליה של כ–13% לעומת השנה הקודמת

הרשויות אליהן הוגשה כמות בקשות חופש המידע הגדולה ביותר: תל אביב (552), ירושלים (529), ראשון לציון (524). בעיריית ראשון לציון הייתה עלייה גדולה במספר הבקשות, עליה של כ- 120% במספר הבקשות שהוגשו

הרשויות שדחו את שיעור בקשות חופש מידע הגדול ביותר: נס ציונה (29%), עיריית גבעתיים (24%) ועיריית הרצליה (17%)

הרשויות שענו בחיוב על האחוז הגדול ביותר של הבקשות הן: עיריית עכו (96%), עיריית אשדוד (95%), עיריית ראש העין (93%) ועיריית כפר סבא (92%)

248 עתירות חופש מידע הוגשו לבתי המשפט נגד רשויות מקומיות, לעומת 153 עתירות שהוגשו נגד משרדי הממשלה ויחידות הסמך שלה. רוב העתירות הוגשו בגין עילה של אי מתן מענה, ומרביתן הוגשו במחוז צפון

במהלך שנת 2020 ניתנו 204 פסקי דין, במסגרתם נפסקו נגד הרשויות המקומיות 444,250 ₪. לשם השוואה, בנוגע לממשלה ניתנו 123 פסקי דין, במסגרתם נפסקו נגד הממשלה 296,300 ₪.

בין הרשויות הגדולות (מעל 50 בקשות בשנה) שבלטו לטובה בזמני מענה קצרים הן: עיריית ראש העין (93%), עיריית גבעתיים ( 88%) ועיריית חיפה (77%)

עו"ד שלומי בילבסקי, ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, במשרד המשפטים: "שקיפות היא ערובה למשטר דמוקרטי חי, בועט ומתפקד - לא רק ברמה הארצית אלא גם ברמה המקומית. אני קורא לתושבי הרשויות המקומיות לעשות שימוש בזכות למידע ולוודא שהרשות המקומית מבצעת את עבודתה בנאמנות וביעילות".

ליאור שחר, מנהל אגף אסטרטגיה, משרד הפנים: "משרד פנים קבע  כייעוד המשרד לפעול לשיפור איכות חיי התושב, נושא חוק חופש המידע ומידת יישומו ברשויות המקומיות קשור בקשר הדוק עם שיפור איכות חיי התושב, לכן אנו נמשיך לפעול בכוחות משותפים עם היחידה הממשלתית לחופש המידע שבמשרד המשפטים גם בשנה הקרובה כדי לשפר את השירות בתחום זה ברשויות המקומיות".

אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('721c12ed-c728-4c21-bc22-1025b1e91c2f','/dyncontent/2022/7/12/e258ab5d-2846-4ec8-b263-51dad8906bfc.jpg',14136,'מכללה 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('721c12ed-c728-4c21-bc22-1025b1e91c2f','/dyncontent/2022/7/6/7368733b-c4ca-4e63-9946-144e580383dd.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('721c12ed-c728-4c21-bc22-1025b1e91c2f','/dyncontent/2022/7/14/bcd11775-e4c8-47ff-82b0-0e5ef29ae483.jpg',14666,'פרנקו 525-85',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה