איך נשמור על תזונה נכונה בזמן סגר

setImageBanner('50eb7eb9-e027-479c-9b28-32231564f4cf','/dyncontent/2020/9/30/0feabe6f-36ba-45c7-8e17-e5a5c2c056c7.png',11576,'',525,78,false,46569);

איך נשמור על תזונה נכונה בזמן סגר

מגפת הקרונה הגיעה למחוזותינו אך לפני מספר חודשים. עם זאת, נראה שכבר בתוך זמן קצר מאד, השתנו הרגלי החיים של רבים. גברים ונשים, צעירים ומבוגרים, נכנסים ויוצאים מסגרים, הגבלות תנועה ומגבלות נוספות שנכפות על כולנו במטרה למנוע הדבקה המונית במגפה. הדבר העיקרי המשותף לכל המגבלות הללו, היא העובדה שהסגרים והמגבלות שינו את אורח החיים בצורה ניכרת ואפילו קיצונית. אנשים שהיו רגילים לצאת לעבודה ולשהות במקומות העבודה שלהם שעות ארוכות, נשארים כעת ימים ארוכים בבית. מי שהיו רגילים להיות פעילים מאד הפכו בעל כורחם לבטטות כורסה, שלא יכולים לעשות הרבה יותר מהתעמלות ושמירה מינימאלית על כושר בתוך ארבעת קירות הבית. מה אפשר לעשות בכל זאת, על מנת להמשיך ולשמור על הכושר, לכל הפחות כושר מינימאלי? איך נשמור  על תזונה נכונה בזמן הסגר? בשורות הבאות נעסוק בנושא שמטריד רבים – שמירה על הכושר הגופני והבריאות בתקופה לא פשוטה שעוברת כל כולנו.

איך לשמור על כושר גופני בזמן של סגרים תכופים

למעשה אפשר לומר כי שמירה על כושר גופני היא האתגר הגדול של כל מי שנמצא בסגר, ועל אחת כמה וכמה מי שהיה רגיל להיות פעיל מאד. דרך אחת לשמור על כושר היא ביצוע תרגילי כושר והתעמלות לעיתים תכופות. בטלוויזיה ובערוצי אינטרנט שונים ניתן כיום למצוא תכניות כושר, הכוללות תרגילים שכל אחד יכול לבצע מצד אחד, והמותאמים לשמירה על כושר ופעילות תקינה של הגוף מצד שני. מי שהנושא חשוב לו במיוחד, יכול לרכוש אמצעים מיוחדים וציוד כושר פשוט ויעיל, שיאפשר לו להתעמל בצורה אפקטיבית גם בבית. הפריטים הללו כוללים סוגים שונים של משקלות וכלי כושר ולרוב גם אופני כושר איכותיות. בנוסף, כדאי לתת את הדעת גם על הצורך בשימוש בתוספי תזונה כפי שנפרט בהמשך.

שמירה על התזונה הנכונה בסגר

שמירה על תזונה נכונה פירושה למעשה תכנון נכון של התזונה והתאמה שלה למצב החדש שבו מצטמצמת במידה רבה הפעילות הגופנית ובעיקר זאת הנובעת מעצם היציאה לעבודה ופעילות תוך כדי שעות העבודה. בנוסף, תזונה נכונה צריכה להיות מותאמת באופן אישי לכל אדם, בהתחשב בבעיות רפואיות או פיזיולוגיות שהוא סובל מהן. התכנון כאמור יכול להתבצע באופן עצמאי, או תוך הסתייעות בתזונאי מנוסה ואיכותי. התזונאי ילמד את הרגלי האכילה של המטופל ויציע לו תפריט מותאם. בנוסף, כדאי ואפילו ראוי לעשות שימוש בתוספי תזונה לספורטאים, כדוגמת הרבלייף. זאת, במטרה להימנע מהשמנה מצד אחד ולספק לגוף את כל החומרים הרצויים לו מצד שני. כל אלה, בנוסף לנטילת וויטמינים כגון וויטמין B, ויטמין C או וויטמין D, שלושה ויטמינים שכל הרופאים ממליצים לצרוך אותם בקביעות במטרה להפחית את סיכויי ההידבקות בקורונה. מעוניינים לשמוע עוד על תזונה נכונה? רוצים לשמור על הבריאות? צרו קשר כעת ועשו צעד חשוב לשמירה על הבריאות גם בימים לא פשוטים אלה. 

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה