איך לשמור על איכות חיים למבוגרים?

setImageBanner('ff429da1-3976-42b1-a617-1119b4bd39f7','/dyncontent/2020/9/30/0feabe6f-36ba-45c7-8e17-e5a5c2c056c7.png',11576,'',525,78,false,46692);

איך לשמור על איכות חיים למבוגרים?

שינויים פיזיולוגיים, חברתיים ומנטליים משפיעים בצורה דרמטית על מבוגרים ובני הגיל השלישי. במאמר הבא נסביר מה אפשר לעשות כדי למנוע פגיעה באיכות החיים ונביא כמה טיפים ליישום מיידי

עם הכניסה לגיל השלישי עלולים גברים ונשים לחוות שורה ארוכה של שינויים פיזיולוגיים. רוב השינויים מתרחשים על רקע חולשה של השרירים, שחיקה של הגוף ועייפות מצטברת, אך יש גם כאלה שהם תוצאה של מכות, חבטות ותאונות. במקביל, הגיל השלישי מתאפיין בשינויים בסביבתם של קשישים ואת ההשלכות של זה ניתן לראות גם בהיבט המנטאלי.

מצד שני, יש בהחלט כמה דברים שאפשר לעשות כדי למנוע פגיעה באיכות החיים גם אצל מבוגרים. בשלב הראשון כדאי להכיר את אביזרי העזר הקיימים ולנסות לשלב אותם בשגרה, ובשלב השני צריך לערוך שינויים יזומים באורח החיים כדי לחזק את הגוף ולשמור עליו.

השינויים שישפרו את השגרה שלכם

מוצרי ספיגה למבוגרים יעניקו להם פתרון מקיף לבעיות של בריחת שתן ויש המון אביזרים שמסייעים לנכים, בעלי מוגבלויות וקשישים שמתקשים בניידות. אלו מוצרים זמינים שמבוגרים בכל הגילאים יכולים לרכוש ללא מרשם רופא או לחילופין בהתייעצות עם אנשי מקצוע.

במקביל, רצוי להתאים את השינויים לבעיות שמהן סובלים גברים ונשים בגיל השלישי. בין היתר, בגיל מבוגר יש המון אוכל שכדאי להימנע ממנו כי הוא משתן או מפריע למערכת העיכול. הוצאת המאכלים החריפים, הממותקים והמוגזים בתפריט גם תצמצם את הסיכון לסבול מבריחת שתן וגם תעזור למבוגרים לשמור על משקל גוף תקין.

המלצה לא פחות חשובה היא לבחור מסגרת פעילות שנוח להתמיד בה. אפשר למצוא מסגרת כזו בקרבת מקום המגורים, לברר לגבי עלויות ולהיעזר בילדים ובני משפחה. ברוב האזורים בארץ יש פעילויות מותאמות לאוכלוסייה מבוגרת והצטרפות אליהן יכולה לשנות את הסביבה עבור קהל יעד מבוגר ולתמוך בו.

אל תוותרו על פעילות גופנית

מוצרי ספיגה, שינויים בתזונה והצטרפות לפעילות חברתית לא שווים כלום אם לא תשקיעו בפעילות גופנית סדירה. פעילות מן הסוג הזה תשפר עבורם את התפקוד של מערכות הלב, כלי הדם ומערכות הנשימה ובאופן עקרוני תייעל את הפעילות הפיזיולוגית של מערכת החיסון. כל סוג של פעילות גופנית מומלץ למבוגרים כי בעזרתה ניתן לאזן את לחץ הדם, להפחית את הסיכון למחלות לב וכלי דם ולשפר את גמישות המפרקים והתנועתיות.

אף פעם לא מאוחר להתחיל לבצע פעילות גופנית בהתאם לגיל המתאמן ומצבו הבריאותי. אפשר לבחור תכנית אימונים סולידית לשבועות הראשונים, להתמיד בה עד שמשפרים סיבולת לב וריאה ולגוון אותה על מנת לעבוד על שרירים אחרים בגוף. אלו שינויים קריטיים עבור מבוגרים בגיל השלישי ויש להם השפעה מיידית על איכות החיים. בנוסף, הפעילות עצמה משפרת את מצב הרוח, מפחיתה דיכאון ונותנת תחושה טובה.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה