דוכן גלידה לאירועים האטרקציה שאתם חייבים באירוע שלכם



דוכן גלידה לאירועים האטרקציה שאתם חייבים באירוע שלכם

מי לא אוהב גלידה?! אבל האם ידעתם שהגלידה היא עתיקת יומין? תארו לעצמכם שאנשים נהנו ממאכל קר ומתוק זה כבר במאה השנייה לפני הספירה, אף כי עדיין לא נחשף התאריך המדויק והממציא הספציפי. אבל, שלמה המלך אהב לטעום משקאות קרים בתקופת הקציר; הקיסר הרומי, נירון, שלח רצים אל ההרים כדי שיביאו לו שלג שעורבב בפירות ומיצים; ואלכסנדר מוקדון נהנה משלג וקרח בטעם דבש וצוף.

והיום, דוכן גלידה לאירועים, הוא האטרקציה שאף אחד לא רוצה לוותר עליה באירוע שלו. מאז שהתחיל טרנד חדש זה, אנשים מחכים ללקק גלידה בכל אירוע אליו הם מגיעים, באיזה טעם שבא להם, כמה שבא להם ומתי שבא להם. אז אל תאכזבו את האנשים שהוזמנו לאירוע שלכם – דוכן גלידה הוא האטרקציה שאתם חייבים להציע לאורחים.

רובנו אוהבים גלידות

רק המחשבה על: מדוע הגלידה היא מאכל כל כך ״ממכר״, מביאה איתה תשוקה עזה לפינוק הקפוא והמתוק הזה.

  • אולי זה קשור לאופן שבו הקור נוגע בפה, או לטעם של השמנת בכול טעימה, ואולי זה הצ׳יפס שוקולד הכייפי...
  • גלידה היא גם מאכל שמעלה זיכרונות מאושרים מהילדות שלנו, תקופות שבהם חלקנו את שעות הפנאי עם המשפחה, בטיול לאורך הטיילת על חוף הים, או בחופשה בעיר הררית עם קיוסק שמציע קרטיבים וגלידות בטעמים מתוקים שאי אפשר לעמוד בפניהם.

תהיה הסיבה אשר תהיה, אין ספק שרוב האנשים מודים שיש להם תשוקה קבועה לגלידה. ויש לה גם אפקט התמכרותי משהו. על פי מחקר שפורסם לאחרונה, ככול שאנחנו אוכלים גלידות בתדירות גבוהה יותר, כנראה שנזדקק לעוד ועוד גלידות, כדי לספק את התשוקה שלנו.

אבל למה?

אם אתם יודעים את התשובה לכך, גלו לנו, כולנו נשמח לדעת למה אנחנו כל כך אוהבים גלידה. מחקרים טוענים שפשוט יש מאכלים שממכרים. זוכרים את ההרגשה שלכם כשאתם אוכלים בוטנים או במבה? קשה להפסיק, נכון?

בכול אופן, מומחים טוענים שהמשיכה שלנו לגלידה נובעת כנראה מתערובת של כימיה ופיזיקה, עם מינונים נכבדים של העדפות אישיות. אבל אם אתם אוהבים קפה, לא בטוח שכדאי להכניס אותו לתערובת הגלידה, לא בטוח שתיהנו מהטעם.

אז מה הופך את הגלידה למאכל כל כך מענג?

  • גורם הטעם

המשיכה האולטימטיבית של הגלידה, היא כל דבר שמשפיע לטובה על מה שיש המכנים ״גורם הטעם״. למעשה, כל טעמה של הגלידה הוא שילוב המורכב משישה משתנים:

  • מראה, או ׳המראה הוויזואלי׳ של הטעם, שמכין אתכם למה שאתם עומדים לטעום.
  • ארומה, כשהפה שלכם מחמם את הגלידה, ממיס את הכפור ומשחרר בפה רכיבים נדיפים של הטעם של הגלידה.
  • חומציות, או חמצמצות, שיכולה להשפיע לטובה על גלידה בטעם פרי, או להשפיע לרעה על גלידה בטעם לא חומצי כמו וניל או שוקולד.
  • טעם, כמו גלידה מלוחה, מתוקה, מתובלת, או שילוב כלשהו של אלה.
  • מרקם, כמו גלידה שהיא חלקה וקרמית, גרגירית או קרחונית משהו.
  • טמפרטורה, גלידות קשיחות צריכות להיות גם גמישות, כדי לאפשר ללקק אותן ולהיות מוכנות לצריכה.

הקפדה יתרה על הטמפרטורה במהלך הכנת הגלידה היא המפתח, כי אם הגלידה נמסה ומופשרת שוב במהלך השיווק והאחסון, הדבר עלול לפגוע במבנה תאי האוויר בגלידה, וליצור גבישים גדולים שישפיעו לרעה על מרקם הגלידה.

  • מתיקות – המניע הגדול ביותר של אפקט הטעם

הגורם מספר אחד שעושה לנו חשק לגלידה (בטח כשאנחנו מגיעים לאירוע ורואים מול העיניים דוכן שופע בגלידות עם טעמים נהדרים), הוא המתיקות של הגלידה.

גלידה לא צריכה להיות מפוטמת במתיקות, כדי שנרצה ממנה עוד ועוד. גם כמות השומן חשובה. כדי להיקרא בשם ׳גלידה׳, המוצר חייב להכיל לפחות 10% שומן חלב, המכונה גם שומן חמאה. גלידת פרימיום נוטה להכיל מקסימום 18% שומן חלב שיכול להגיע מחלב, שמנת או חמאה. ככול שבגלידה תהיה יותר חמאה, כך התחושה בפה תהיה נעימה יותר.

  • אז המתיקות (שתורמת לטעם) והשומן (שתורם למרקם), אשר גורמים לנו להרגיש שאנחנו אוכלים מאכל מוצק – הם שחקני המפתח בהעדפות שלנו בבחירת הגלידה. אבל יש עוד מאפיין מעניין שיש לו תפקיד חשוב מאוד בכוח המשיכה של הגלידה: השליטה בחומר הנמס.
  • ההמסה של הגלידה מעניקה חוויה חושית נוספת, שלא קיימת בסוגי אוכל אחרים, כי הם לא מעניקים את אותה תמורה. ההמסה של הגלידה צריכה להיות – לא מהירה מדי ולא אטית מדי – כדי לא לגרום לתחושה של גלידת גומי.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה