עצות להתמודדות עם תופעות גיל המעבר

$(function(){setImageBanner('b70de260-7894-40c9-b208-0de15b2ad7e1','/dyncontent/2021/11/28/6a00797d-1b2d-4bf8-b38d-f43b755f398e.jpg',13823,'',525,78,false,47001);})

RF123

בשיתוף פרמה גורי

ברוכה הבאה למועדון גיל המעבר. בשלב זה בחייך עם הפסקת הוסת יתכן שתחושי סימפטומים שטרם הכרת בעבר. למשל, שינויים חדים במצב הרוח, ירידה בחשק המיני, כאבי ראש ונדודי שינה, עייפות רבה לאורך היום וגלי חום המתפשטים ברחבי הגוף וגורמים לך להרגיש כאילו זה עתה נצמדת לתנור לוהט. אלה הם תסמינים הנפוצים בתקופת חיים זו ויכולים להשתנות בעוצמתם מאישה לאישה, כשכל אחת חווה אחרת את גיל המעבר.
השינויים ההורמונאליים בגיל המעבר ובעיקר הירידה באסטרוגן הם אלה שאחראים להופעת רוב התסמינים ואת עשויה למצוא את עצמך סובלת מהם לאורך שנים, עוד לפני הפסקת המחזור החודשי והרבה שנים אחריו.
הבשורות המעודדות בכל הסיפור הזה הן שאפשר להקל על הכאב ולהתמודד עם התופעה השונות גם באמצעים טבעיים מהרגלי תזונה נכונים דרך שגרת אימוני כושר ועד תוספים שיכולים לעשות הבדל גדול מבחינה רגשית ומבחינה פיזית. לפנייך מספר טיפים חשובים בנושא:

היכון, הכן, להתעמל
שינויים באורח החיים חשובים מאוד להשגת תחושה טובה יותר בגיל המעבר. נתחיל מהפסקת עישון והפחתה משמעותית בצריכת האלכוהול ונקנח בפעילות גופנית על בסיס קבוע שיכולה לתרום מאוד בהעלאת מצב הרוח והורדת הורמון הלחץ. כמו כן, היא מומלצת בכל הנוגע לשמירה על המשקל (בגיל המעבר חילוף החומרים מאט באופן משמעותי) ובשיפור הדימוי העצמי. פעילות גופנית יכולה גם לסייע בשנת לילה טובה יותר וכן בשמירה על הבריאות הכללית.

 

איך נאבקים בגלי חום?
אם נעסוק בגלי חום מהם סובלות נשים רבות, הרי שחשוב מאוד להימנע ממאכלים חריפים ומשקאות חמים וכן להעדיף לבוש אוורירי וקליל עשוי מחומרים טבעיים נושמים וכך גם מצעים מבדים דומים כדי להפחית את העוצמה של הזעה לילית. מומלץ לרחוץ במים קרירים ולצנן את הסביבה תוך הקפדה על וויסות טמפרטורה וכן שימוש בעזרים כמו מאוורר ידני או ספריי להרחקת החום.
הלחץ הוא אויב מושבע בכל גיל אבל יכול להתגבר בגיל המעבר וכדאי לאמץ טכניקות הרגעה והרפיה שיכולות לסייע לך בהפחתת רמת הלחץ. יוגה, מדיטציה, מיינדפולנס, דמיון מודרך ותרגילי נשימה. האזנה למוסיקה, הליכה מרעננת, ריקוד. כל אחת יכולה למצוא את הדרך שלה לשמור על רוגע.

כיצד תזונה קשורה לגיל המעבר?
מבחינה תזונתית, כדאי להקפיד שאת מקבלת את כל הוויטמינים והמינרלים החיוניים בכמות מספקת. בגיל זה מתחילה בריחת סידן וחשוב להקפיד על הסידן באמצעות גבינה, כרוב ועלים ירוקים וכן על תוספים שיכולים לסייע בהקלה של הפחתת האסטרוגן כמו למשל, תלתן אדום המכיל פיטו אסטרוגנים מהטבע. 
ויטמין D גם הוא חשוב מאוד לתפקוד בגיל המעבר ואומנם אפשר לספוג אותו מקרני השמש אך לא תמיד בכמות מספקת ולכן ניתן לקחת אותו כתוסף או לצרוך דרך מוצרי חלב מועשרים בוויטמין D. בכל מקרה, חשוב להפחית מאכלים מעובדים עתירי סוכר ונתרן וכן לשמור על צריכת נוזלים גבוהה כדי להימנע ממצב של התייבשות.

היכנסו למידע נוסף אודות תסמיני גיל המעבר, כולל גלי חום באתר פרמה גורי. פרומנסיל ספריי מקרר מבית פרמה גורי מיועד להקלה מהירה על גלי חום והזעת לילה בגיל המעבר.

*המדור הינו מדור תוכן שיווקי. אין לאמור בו להחליף ייעוץ מקצועי אחר. ט.ל.ח

אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט


$(function(){setImageBanner('a23db4c6-5262-4929-baad-1ff1591a5d70','/dyncontent/2021/11/28/6a00797d-1b2d-4bf8-b38d-f43b755f398e.jpg',13823,'',525,78,false,47003);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה