איך לעשות שיווק לעסקים קטנים - המדריך המקוצר



איך לעשות שיווק לעסקים קטנים - המדריך המקוצר

צילום: יח"צ

מיתוג, שירותים, קידום, מבצעים, תמחור, בלוגים, פרסום, מחקר וסושיאל מדיה - כל אלו הם נושאים תחת ההגדרה הכוללת של שיווק. 

כיום לבעל עסק שרוצה לעשות שיווק לעסקים קטנים או עסקים גדולים, יש מגוון ערוצי שיווק ואפשרויות העומדות לרשותו על מנת לחשוף את העסק שלו לקהל יעד או קהלים נוספים. 

עם זאת, שיווק לעסק להיות קצת מורכב ומפחיד לעסקים קטנים שלא תמיד יודעים מה עושים ומאיפה מתחילים. 

שיווק זה מאמץ מרוכז כדי לקדם את העסק שלכם על גבי מגוון רחב של פלטפורמות ולקוות שעשיתם מספיק כדי להגיע ללקוחות שלכם. 

לקוחות צריכים לשמוע את המסר שלכם מספר פעמים וגם לראות את שם המותג שלכם. 

הנה כמה צעדים פשוטים שתוכלו לעשות כדי לעזור לכם לקדם את העסק שלכם. 

  1. הכינו תכנית פעולה מאורגנת

הכנת תכנית פעולה היא השלב הראשון בכל מאמץ שיווקי. צרו אחת, התחילו עם סיעור מוחות, צרו נושאים והעבירו פעולות שצריכות להתבצע  ללוח משימות עם תאריכי יעד. 

התחילו בקטן ונסו ליצור החזר להשקעה עבור כל צעד שאתם עורכים. 

צרו מצגת שיווקית על העסק שלכם: 

מה אתם יכולים לומר לאנשים על העסק שלכם, מוצרים ושירותים תוך 30 שניות או פחות, שיגרום להם להמשיך להתעניין ולרצות עוד? 

בקשו מלקוחות קיימים חוות דעת על העסק שלכם - אם אתם פותחים חנות או מסעדה, נסו לעשות ערב סגור ללקוחות קיימים או חברים כדי לקבל פידבק אמיתי וכנה שיעזור לכם להשתפר. 

  1. הקימו אתר אינטרנט

בעולם הטכנולוגי- דיגיטלי של היום, הדבר הראשון שלקוח או מעסיק פוטנציאלי יעשה, הוא לחפש את העסק שלכם בגוגל. 

אתם חייבים אתר אינטרנט כדי להוכיח שאתם אמיתיים ולהציע מידע לגבי העסק שלכם ללקוחות פוטנציאלים.

וודאו שהאתר שאתם מקימים הוא ידידותי למובייל ולאופטימיזציה של מנועי חיפוש (SEO). אין צורך להשקיע אלפי שקלים בתור התחלה, אפשר לבנות אתר בוורדפרס עם מתכנת בעלות מוזלת של כ-2000-4000 ש"ח, תלוי ברמת המורכבות, אך בשביל התחלה זה בהחלט מספיק. 

מומלץ להשתמש בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחר התנועה לאתר שלכם, ובמידה ואתם עם תקציב להשקעה, כדאי לשכור שירותים של חברת קידום אתרים כדי לעלות בתוצאות בגוגל של חיפוש אורגני. 

תוכלו להשקיע באיש חיצוני שיעשה עבורכם את הדברים הללו או להשקיע מעט זמן, ללמוד איך עושים את זה, עם שלל סרטוני הדרכה ביוטיוב או אפילו קורס קצר, ולהתחיל לעבוד כמו המקצוענים. 

  1. תנו עדיפות לסושיאל מדיה 

בואו נודה בזה, כולם נמצאים ברשתות החברתיות כשרוב התנועה מרוכזת בפייסבוק. 

אם אתם עדיין לא משתמשים בפייסבוק עבור העסק שלכם, כדאי לכם ליצור עמוד פייסבוק עסקי עוד היום כדי להתחיל לקבל נוכחות ברשת. 

הצטרפו לקבוצות שבהן יש קהל עם תחומי העניין שלכם או הקימו כאלה. רק הזהרו לא לפרסם את עצמכם בצורה ברורה מדי, כדי שלא יחסמו אתכם. 

לצורך הענין, סוכן נסיעות בקבוצה של טיולים יכול לענות על שאלות של גולשים - מניסיוני כסוכן נסיעות אני יכול לשתף ש.. ואז מי שירצה יותר מידע או פרטים יפנה אליכם בעצמו באופן פרטי. 

בדקו את המוניטין שלכם בגוגל. 

בצעו חיפוש במגוון מנועי חיפוש על שמכם ועל שם העסק שלכם ועשו וידוא שאין ביקורות רעות או כתבות לא מחמיאות לגבי העסק שלכם. 

השתמשו במודעות גוגל - גוגל מודעות

נסו להגדיר את המודעות של גוגל כדי לטרגט את קהל היעד הרלוונטי לכם לפי ביטויי מפתח שהקהל שלכם מחפש. 

באופן זה תוכלו להגדיר מודעות בתשלום, רק חשוב להגדיר תקציב מוגבל, ולעקוב אחר הפרסומים כדי לבדוק שהמודעות שהעליתם אכן ממירות. 

יש כיום מגוון מדריכים על קידום ממומן ביוטיוב ששם תקבלו הסבר צעד אחר צעד איך להעלות קמפיין קידום ממומן בעצמכם. 

צרו מודעות מקומית לעסק שלכם 

נסו להתחבר לקבוצות, מוסדות או גורמים בקהילה המקומית שיכולים לעזור לכם להפיץ את העסק שלכם בקרב האוכלוסיה. למשל אם יש לכם חנות, תוכלו להפיץ פלאיירים בתיבות הדואר בשכונות הסמוכות לחנות. 

פרסמו את העסק שלכם 

בדקו מהם ערוצי הפרסום שהמתחרים שלכם עובדים איתם, נסו לעשות מחקר קטן, לבדוק איפה הם מופיעים - בין אם כתבות יח"צ ממומנות, מודעות בעיתון, ברדיו, באתרי אינטרנט, ברשתות החברתיות ובגוגל. 

כדאי להתחיל עם תקציב קטן ולראות מה עובד יותר טוב. 

בכל מקרה - חשוב להתמיד לאורך זמן גם אם הניסיונות לא כל כך מצליחים בהתחלה, בסופו של דבר ההתמדה תשתלם, זה רק עניין של חיפוש וטעיה עד שתמצאו את התמהיל הנכון שעובד היטב עבור העסק שלכם. 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה