הכחשת עסקה - איך מתמודדים עם סיטואציה כזו

$(function(){setImageBanner('b6896e5c-ecf0-4556-a0c5-0eec3441d293','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47451,'Image','');})

קרדיט: FREEPIK

לא פעם ולא פעמיי, נאלצים בעלי עסקים ומקצוע, להתמודד עם סיטואציה בה לקוחות אשר ביקשו לרכוש מוצרים, שירותים או לבצע הזמנות שונות, החליטו להתכחש לעסקה. מצב שכזה מחייב היערכות מותאמת של בית העסק, הן בשביל להתמודד עם ההכחשה והן בשביל שיהיה ניתן לטפל במקרה, אם הכחשת עסקה היא אכן אמיתית. 

הכחשת עסקה היא פעולה שמתבצעת במספר מקרים:

ראשית, אם לקוח מחליט להתכחש לעסקה שהוא ביצע, החליט להתחרט עליה ומבקש לקבל את כספו בחזרה. 

שנית, אם לקוח מחליט להתכחש לעסקה בטענה שהוא לא קיבל שירות או מוצר או בטענה אחרת, חוקית לגמרי. 

שלישית, במקרים בהם מתברר שגורם זר, עוין, עשה שימוש בכרטיס של לקוח וחייב אותו ללא אישורו. במקרה כזה, הלקוח יתכחש לעסקה בטענה שהוא לא זה שביצע אותה ולכן הוא לא אמור לשלם עליה. 

לכל אחד מהמקרים המצויינים כאן, יש השפעה מסוימת על בית העסק או בעל המקצוע שמולו בוצעה ההכחשה. השפעה אחת נובעת מהעובדה שעליו להתמודד איתה ולספק טיעונים והוכחות שאכן העסקה בוצעה כחוק ולכן אי אפשר להתכחש לה. השפעה שנייה היא, אם אכן יש צורך לבטל את העסקה, הרי שיש לעשות זאת באופן מיידי על מנת לא לגרור הפסדים שונים עקב דחיות ועיכובים וכן בית העסק צריך להיערך לכך בהתאם מבחינה עסקית. 

על מנת שיהיה ניתן לבצע הכחשת עסקה בצורה נכונה, אפשר להשתמש במערכת התאמות כרטיסי אשראי   Credimatchהמבצעת את כל הבירורים, המידע והפרטים אודות הכחשת עסקה וכן מספקת התראות מתאימות לבית העסק, בשביל לדעת על עסקאות מוכחשות ולספק את כל המידע הרלוונטי שיש צורך להציג מול מקרים אלו. 

מה חשוב לדעת על הכחשת עסקה?

ראשית, חובה ההוכחה חלה על שני הצדדים, כל אחד במקרה אחר. במידה ומדובר בעסקה שבוצע באופן פרונטאלי, הלקוח הוא זה שצריך להציג הוכחות שיאפשרו לו להתכחש לעסקה. לדוגמא, אפ הוא לא קיבל את התמורה בזמן או שהוא לא ביצע את העסקה. 

לעומת זאת, אם מדובר בעסקה טלפונית או באינטרנט, הרי שבעל העסק הוא זה שצריך להוכיח שהלקוח לא יכול להתכחש לעסקה, מאחר והוא קיבל את השירות או המוצר שביקש.

בשביל להימנע מהכחשות עסקה, צריך להציג מסמכים והוכחות שאכן העסקה בוצע. אחת הדוגמאות הטובות לכך הוא שם בית העסק. הרבה פעמים לקוחות מבקשים להתכחש לעסקה בגלל שהם לא זוכרים את שם העסק (או שהם ביצעו עסקה) או ששם העסק מופיע בצורה שונה בתדפיס חברת האשראי. על בעל העסק להסביר ולהוכיח קשר בין העסקה לבין שם העסק כפי שמופיע בתדפיס וכמובן את עצם העובדה שהלקוח ביצע אותה.

בסיכומו של דבר, באמצעות מערכת התאמות כרטיסי אשראי Credimatch  יכול כל בעל העסק או בעל מקצוע להתמודד עם הכחשות עסקה בצורה אחראית ונכונה. 


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('fee241ac-06cf-4133-ae12-ea3846f47a3b','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47453,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('fee241ac-06cf-4133-ae12-ea3846f47a3b','/dyncontent/2024/9/24/1e856a96-8186-4b73-a322-84c3bcb30084.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47453,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה