חמישה טיפים להכנת ארוחה חלבית מזינה וטעימה

$(function(){setImageBanner('5264d3de-4e74-416b-9b03-e8f7bfffab48','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47451,'Image','');})

חמישה טיפים להכנת ארוחה חלבית מזינה וטעימה

יחצ

איזה כיף להיכנס למטבח ולהתחיל לבשל מאכלים שאתם אוהבים במיוחד. ההתנסות במטבח היא ללא ספק יוצאת מן הכלל, זהו המקום שבו ניתן לתת מעוף לכל מאכל ותבשיל שאנו רוצים להכין. בין אם מדובר במאכל מוכר ובין אם מדובר במנה חדשה ומרגשת. לפניכם מספר טיפים מועילים להכנתה של ארוחה חלבית שהיא גם טעימה וגם מזינה. שימו סינר ובואו נצא לדרך!

בואו נתחיל מהיסודות

כדי להכין ארוחה חלבית שהיא גם מזינה, חשוב להבין מהם האלמנטים שחשוב שיהיו בארוחה. כדי לקבל ארוחה מאוזנת יש לאכול מנה של חלבון, שאותו נמצא למצוא בדגים וגם בגבינות, דגנים דוגמת לחמים מלאים, ירקות שמוטב להקפיד לפחות על חמישה צבעים, שומנים בריאים דוגמת שמן זית, אגוזי מלך, אבוקדו ועוד ובסוף אפשר לצרוך סוכר כאשר חשוב להקפיד על מינונים נמוכים.

$(function(){setImageBanner('1c7c3e03-c591-48db-b291-fd731bf602ac','/dyncontent/2023/9/20/3994434a-2f4d-484d-a4c2-71ed8a5d0981.jpg',16338,'מוצצים 510-80',510,80,false,47452,'Image','');})

טיפ מספר 1: השרו את הדג שלכם במרינדה להעשרת הטעמים

קינג סלמון - מלך הדגים הבלתי מעורער הוא ללא ספק הסלמון. דג זה בעל ערכים תזונתיים רבים אשר מסייעים לגופנו למלא מצבורים כמו אומגה 3. הדג הנפלא הזה משתלב נהדר עם סוגי תיבולים שונים, לפניכם מספר סגנונות לבחירה:

  • העשבי – תוכלו להכין מרינדה נהדרת של עשבי תיבול, מלח, פלפל ושמן זית. חובבי הקראסט הקשיח יכולים להוסיף גם אגוזי מלך ופיסטוק שיש לרסק מעט.
  • המתקתק – דבש וחרדל צועדים יד ביד באופן הרמוני, תוכלו להכין מרינדה כזו עם שום מלח, לימון וג'ינג'ר.
  • בטעמי גריל – מרינדה שתיקח אתכם למחוזות המזון המתובל היטב היא שמן, פפריקה אדומה, כמון, מעט כורכום, מלח ופלפל.
  • האסייתי – מי שדווקא חובב את טעמי המזרח יוכל להכין מרינדה עם ג'ינג'ר, מיץ תפוזים, סויה, שמן זית ובצל ירוק.

כל המרינדות הללו יעניקו לדג טעמים שונים ומיוחדים אשר ינעימו את אכילתו לפי הסגנון הנבחר. 

טיפ מספר 2: הימנעו מתוספות שמכילות סוכרים והעדיפו דגנים

אנשים רבים אוהבים להגיש עם דג תוספות שעשויות מתפוחי אדמה: צ'יפס, פירה, תפוח אדמה מוקרם, תפוח אדמה אפוי בנייר כסף ועוד. למרות שתפוח אדמה הוא באמת טעים מאוד ומעניק לנו מגוון רחב של אפשרויות, מבחינה תזונתית הוא עמוס בסוכרים ועמילנים ומוטב לצמצם באכילתו. 

במקומו תוכלו להגיש מנת דגן בצורת אורז מלא, אורז בר, פסטה מקמח מלא, בורגול, קינואה וליהנות ממנה מאוזנת להפליא.

את כל המנות הללו תוכלו לשדרג עם עשבי תיבול למשל. מנת אורז עשירה עם עשבי תיבול, שום ושקדים יעניקו לכם מנה שבה יש גם דגן וגם שומנים בריאים. 

את הקינואה תוכלו לשדרג עם כוסברה, בצל ירוק, עגבנייה, שום, פלפל ירוק חריף והרבה לימון שיהפוך אותה לחצי סלט מרענן וחצי תוספת לצד הדג. כך או כך זוהי תוספת מזינה נפלאה.

טיפ מספר 3: העיניים אוכלות ראשונות

לפני שנכניס לפה דבר מה, השלב הראשון יהיה להביט בו ולראות אם הוא מוצא חן בעינינו, שכן אנו אוכלים קודם על העיניים ורק אחר כך עם הפה. בכל ארוחה חלבית שמכבדת את עצמה, יהיו לפחות מספר פשטידות לצד מספר סלטים. אלו יוצרים מרבד של צבעים שלא ניתן להתעלם ממנו בעת הגעתנו אל השולחן. 

פשטידה היא בלילה עם ירק או גבינות שאין לה בסיס של בצק ולכן היא מזינה יותר. אחת הפשטידות המזינות ביותר שיש היא פשטידת ברוקוליהירק הירוק הזה נהנה משילוב לצד גבינות רכות באפייה, גבינות מותכות שיעניקו לו מוקרמות והוא יכול להסתדר נפלא גם עם רוטב רויאל. ברוקולי הוא ירק מצליב בעל ערך תזונתי חיוני וחשוב, והוא מומלץ מאוד לאכילה.

פשטידה נוספת שתוכלו להגיש היא פשטידת פטריות  שכן היא משתלבת באופן הרמוני עם גבינות, עשבי תיבול, רוטב רויאל והיא משביעה ומזינה גם כן.

טיפ מספר 4: הגישו סלט עם ירוקים עבור מערכת העיכול

סלטים ירוקים עתירי עלים כגון חסה, גורמים למערכת העיכול שלנו לעבוד. הם מלאי סיבים, משביעים וטעימים. סלטי חסה יכולים להיות מוגשים כעלי חסה בלבד בתיבול עדין, או להתווסף כמצע לשלל ירקות טריים ומוקפצים ולהעניק לשולחן שלכם צבע, טעם והרבה בריאות.

טיפ 5: מלא סוכר "בריא"

בסיומה של כל ארוחה אנו משתוקקים לביס מתוק ומפנק. אם כבר עסקינן במתוק ומזין, מוטב להגיש סלט פירות טרי מפירות שיש לכם בבית. הפירות שאנו אוכלים עתירים בסוכרים הנקרא פרוקטוז ואופן התפרקותם בגוף שונה לחלוטין מהסוכר המעובד. לכן, נמליץ לכם לסיים את הארוחה המזינה גם עם קינוח מזין בדמות סלט פירות.

 


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('d8f301d4-2938-48b0-b720-5d96448b417d','/dyncontent/2024/2/26/f4f0d77e-4846-4195-b29d-9e0105dd3737.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47453,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('d8f301d4-2938-48b0-b720-5d96448b417d','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47453,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
$(function(){setImageBanner('1df08783-b85c-4353-99db-9688ff014aaf','/dyncontent/2023/9/20/3994434a-2f4d-484d-a4c2-71ed8a5d0981.jpg',16338,'מוצצים 510-80',525,78,false,47439,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה