יתרונות בריאותיים של שמן זית



יתרונות בריאותיים של שמן זית

צילום: יח"צ

שמן זית הוא השמן הצמחי היחיד שניתן לאכול כפי שהוא ללא טיפול לאחר הסחיטה מפרי הזית, והוא גם שומר על חומציותו הטבעית והגבוהה. הוא עשיר בשומן חד בלתי רווי, הנקרא שמן אומגה 9. למרבה הצער, רוב התזונה הים תיכונית מבוססת על יותר שומנים רוויים ושומנים רב בלתי רוויים (כמו שמן חריע) המצויים בדברים כמו בשר, עוף ותזונה עשירה בשומן של דגים. עם זאת, ישנם יתרונות טובים מאוד שאפשר להפיק משמן זית.

זה טוב ללב: זה אולי המקור הטוב ביותר ל- HDL, הכולסטרול הטוב הפוקד את הלב באופן קבוע. על פי בית הספר לרפואה של חומצות שומן בהרווארד, שמן זית מסייע בהורדת LDL, הכולסטרול הרע הגורם להצטברות רובד על דפנות העורקים ויוביל לבעיות לב וכלי דם בלב. למרות שההשפעות אינן חד משמעיות במאה אחוז, יש מספיק ראיות להראות שתזונה ים תיכונית עם צריכה קבועה של שמן זית בריאה בהרבה מתזונה עתירת שומן רווי כדי להפחית את הסיכון למחלות לב. בזכות מספר דגשים לבחירת שמן זית איכותי תצליחו למצוא את שמן הזית שבאמת מביא איתו את כל היתרונות הבריאותיים.

הוא טוב לעור: אחד היתרונות הבריאותיים הבולטים ביותר בתזונה הים תיכונית הוא היתרון האנטי-אייג'ינג של שמן זית. הסיבה לכך היא שמדובר בשומן חד בלתי רווי, שהוא הראשון שנצפה בטבע וקל מאוד לעבד אותו. מצד אחד, שומנים חד בלתי רוויים טובים מאוד לעור, ושומרים עליו רך ולח. מצד שני, הוא גם בריא לשיער ולקרקפת, ומונע קצוות מפוצלים.

זה טוב לבטן: אחד היתרונות הבריאותיים של הדיאטה הים תיכונית הוא הורדת לחץ הדם בגוף. שמן זית מוריד את לחץ הדם ומאפשר לכליות לבצע את עבודתן בצורה נוחה יותר.

זה טוב לשיער ולעור: עוד אחד מהיתרונות הבריאותיים של הדיאטה הים תיכונית הוא טיפול באקזמה ומצבי עור אחרים על ידי שילוב שמן זית בתזונה. בגלל הרמה הגבוהה של נוגדי החמצון, שמן זית טוב גם לשיער ולעור, ומפחית הזדקנות וסימני הזדקנות.

ישנם כמה יתרונות פרדוקסאליים שניתן ליהנות מהם בעת אכילת תזונה דלת שומן, עתירת שומן, דלת סוכר ודלת פחמימות, כגון:

  • החלטה לחיות זמן רב יותר ולהיות בעלי יותר אנרגיה
  • הורדת הסיכונים להתקף לב או שבץ.

כמו כן, למרות ששמן הזית מכיל שומן, הוא מורכב משומן בלתי רווי ואינו מסוכן כמו רוב השומנים.

אפשר לשלב שמן זית בכל ארוחה או משקה בידיעה שמזון בריאות זה יביא את כל היתרונות שתזונה רגילה יכולה.

שמן זית טוב גם לבישול ולהכנת רוטב לסלט. הוספת שמן זה לסלטים ולרבידות דלות שומן שלך תעלה את הערך הבריאותי של המנה שלך. בנוסף יכולים ליהנות ממתכון מעולה של סלמון בתנור עם שמן זית שאתם חייבים לנסות.

קל להתחיל לצרוך מנות קטנות של שמן זית, החל בכמה טיפות לתוספת לאוכל ולכל המנות.

שמן הזית יציב מאוד ויחזיק עד חודשיים אם יאוחסן כראוי.

השומן הרע נקרא חומצה אולאית (o-flaic), שהיא הסיבה העיקרית לדלקת, שהיא חלק ממחלות לב וכלי דם.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה