כל מה שרציתם לדעת על טיפול cbt 

$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('ed01cb21-4d86-4f49-be3c-8c9f9c65f88c','/dyncontent/2022/6/19/219b947b-aa51-41d3-8f74-1c0dea75489c.jpg',14136,'מכללה 525-80',525,78,true,47451,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('ed01cb21-4d86-4f49-be3c-8c9f9c65f88c','/dyncontent/2022/7/4/873125c4-d0a1-491e-a9e9-ed4d10a4f5a9.jpg',13823,'מאי וואי 525-109',525,78,true,47451,'Image','');},15]]);})


כל מה שרציתם לדעת על טיפול cbt 

יחצ

מנסים להתגבר על חרדה? לצאת מהדכדוך? לנצח את הפחד? טיפול קוגניטיבי התנהגותי CBT (ראשי התיבות של Cognitive Behavioral Therapy) יכול לסייע בשיפור איכות החיים והתפקוד.

מה מייחד טיפול cbt?

מדובר בשיטת טיפול פסיכותרפי המבוססת על ההנחה שבעיות פסיכולוגיות שונות קשורות בדפוסי חשיבה מסוימים והתנהגות מסוימת, ואם ניתן לשנות את הדפוסים ואת סוג ההתנהגות - ניתן יהיה לחולל שינוי חיובי בחיים.
במסגרת הטיפול, המטפל מסייע למטופל לזהות דפוסי חשיבה מטרידים בעלי השפעה שלילית על ההתנהגות והרגשות תוך הקניית טכניקות ואסטרטגיות יעילות להתגברות על המחשבות המזיקות. 

דרכי חשיבה והתנהגות המובילים למצוקה רגשית


טיפול CBT נחשב לטיפול פרקטי שיכול להתאים הן לילדים והן למבוגרים במגוון מצבים ובתקופות שונות בחיים – הפרעות אכילה, התמכרויות, התקפי חרדה, התמודדות עם שינויים ועוד.
המטפלים בשיטה משתמשים בשיחות אך גם בטכניקות הרפיה, סימולציות ואפילו משחקי תפקידים על מנת לסייע למטופל להיות מודע ולהתמודד עם סיטואציות שונות.
מעבר לתהליך הזיהוי שכרוך גם בתהליך של התבוננות פנימה, הטיפול מקנה מיומנויות בהן המטופלים יכולים להשתמש בכל עת גם עם סיום הטיפול - כך שההשפעות של CBT הן ארוכות טווח.
השיטה מתבססת במידה רבה גם על הצבת יעדים והגדרת מטרות לטווח הקצר והארוך, כדי שהמטופלים יוכלו לכוון את עצמם לאן שהם רוצים להגיע ואיך הם רוצים להרגיש.
התהליך הטיפולי כולל ניטור עצמי שתפקידו לעקוב אחר התנהגויות ורגשות בין אם מדובר בדפוסי חשיבה או בהתנהגות קונקרטית ממנה רוצים להיפרד.
בדרך זו המטופלים מתחילים לזהות בעצמם סימפטומים שונים (יש תסמינים פיזיים שנקשרים למצבים רגשיים), עיוותים בחשיבה או קונפליקטים ולומדים כיצד להתנהל טוב יותר בסיטואציה מורכבת או בעייתית.
ברגע שהמטופלים מבחינים בכך שהם רואים דברים בעין שלילית או חשים תחושות מפחידות ולומדים לזהות מדוע זה קורה להם ואיך אפשר לנטרל את המחשבות האוטומטיות - הם מצליחים לראות דברים בצורה שונה וגם לפעול אחרת.
זו הסיבה שמדובר בשיטה המשלבת שני רבדים שהולכים יד ביד. טיפול קוגניטיבי מצד אחד, בחינת הדברים שהמטופלים חושבים ומהצד השני, טיפול התנהגותי - בחינת המעשים. כאשר משנים את שניהם ניתן לחולל שינוי מהותי ומשמעותי. 

מעורבות אישית בהצלחתו של תהליך CBT

חלק חשוב בהצלחה של טיפול קוגניטיבי התנהגותי קשור בנכונות של המטופלים לשתף פעולה. הטיפול עשוי לעמת אותם עם מצבים שעד כה היו מעוניינים להימנע מהם ועליהם גם לתרגל או לשתף פעולה עם המטופל כדי להגיע לשלב בו הם מצליחים להתמודד טוב יותר או להרגיש טוב יותר, על אף האמונה המגבילה או הקושי שכרוך בשינוי.
רצוי שהמטופלים יתרגלו כדי להצליח. לכן מטפלים מייעצים למטופלים למשל, לנהל יומן ולהשיב על שאלונים גם מחוץ למפגשים עצמם כדי לייעל את התהליך. 
נקודת המוצא של ה-CBT היא שניתן ללמוד דרכים מועילות של התנהגות וחשיבה וכך להקל על תסמינים שונים במצבים רגשיים וגם במצבים פיזיים.
באמצעות התהליך הטיפולי אפשר לבצע שינויים בדרכי החשיבה והפרספקטיבה ויש עדויות שונות שהטיפול יכול להשפיע לטובה גם ברמה הרגשית אך גם ברמה הפיזית, למשל, בהתמודדות עם כאבים כרוניים.
אחוזי ההצלחה של השיטה הם גבוהים במיוחד והוכחו במצבים שונים. הסיבה לכך היא שמדובר בשיטה פרקטית ומובנית שמסייעת לאנשים רבים בכל שלבי החיים לשנות דפוסי חשיבה והתנהגות ולראות תוצאות ביום יום. 

טיפול cbt יכול להיות גמיש ולהתקיים בצורה פרונטאלית או מקוונת וחשוב מאוד לבחור מטפלי CBT מיומנים ומנוסים ולהתמסר לתהליך הטיפול למען הצלחתו. 

אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('febd3fa5-6f6b-4fae-90a9-4268402c68e4','/dyncontent/2022/7/4/873125c4-d0a1-491e-a9e9-ed4d10a4f5a9.jpg',13823,'מאי וואי 525-109',525,78,true,47453,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('febd3fa5-6f6b-4fae-90a9-4268402c68e4','/dyncontent/2022/6/19/219b947b-aa51-41d3-8f74-1c0dea75489c.jpg',14136,'מכללה 525-80',525,78,true,47453,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה