למה אנשים אוהבים דפים עסקיים בפייסבוק



למה אנשים אוהבים דפים עסקיים בפייסבוק

צילום: יח"צ

זה לא סוד שאחד מהתחומים המושפעים ביותר בעידן הדיגיטל הוא השיווק. עם עלייתה של המדיה החברתית צרכנים דורשים תוכן משכנע, רלוונטי ומקורי.

כאשר אנשים חושבים על מותג האסוציאציות שעולות הן הצורה והצבע של הלוגו. לרבים מאיתנו יש רגשות למותג הנובעים מרכישה רציפה ותחושת שייכות לקהילה. מותג הוא למעשה גרעין האישיות של העסק. מעגל רכישה נוצר כאשר לקוח רוכש מוצר, מפתח אליו רגשות, בין אם לפריט עצמו או לשירות, ובהמשך שב לאותו מקום מתוך תחושת שייכות ואהדה למוצר, או לחילופין כדי לענות על סיפוק צורך מסוים.

למה אנשים אוהבים מותגים בפייסבוק?

זאת שאלה שעסקים גדולים, קטנים ועסקי B2B התבקשו לענות עליה די הרבה זמן. ישנם דפים עסקיים בפייסבוק שיש להם אלפי מעריצים בעוד אחרים נאבקים כדי להשפיע. מחקר מראה כי שמונה מתוך עשרה אנשים סומכים על ביקורות באינטרנט כמו שהם סומכים על המלצות אישיות. עסקים קטנים רבים בוחרים להתחיל את ה שיווק האינטרנטי שלהם בפייסבוק מבלי לבנות תחילה אתר אינטרנט מכיוון שהפייסבוק מאפשר להם בטווח הקצר לקבל חשיפה גדולה וליצור קשרים ללא צורך בבניית אתר מושקע ואיכותי.

לקוחות רבים מזדהים עם המותג ומנהלים איתו "מערכת יחסים". לקוחות אוהבים להרגיש מיוחדים.

אם מדובר בשיווק המסורתי, ניתן לפנות לאלפי לקוחות בפנייה אישית, אך כאשר אנחנו מדברים על שיווק ברשתות החברתיות, ניתן לעשות פילוח מדויק של שוק הלקוחות על מנת שכל לקוח יקבל את מה מתאים לגילו, אישיותו, מקום מגוריו ועוד.

 

מראה של מותג הוא הפנים שלו ובאמצעותו ניתן לדעת לאיזו קבוצת לקוחות המותג פונה. כולנו יכולים לעשות הבחנה חדה בין סניף של מקדונלדס לבין מסעדת שף יוקרתית מבלי להסתכל בתפריט מכיוון שלכל אחד מהמותגים יש עיצוב, מראה ונראות שונה שניתן לאבחן בקלות. עובדה זו נכונה גם לגביי דפים עסקיים בפייסבוק.

כ- 50% מהצרכנים חושבים שעמוד הפייסבוק של מותג הוא שימושי יותר מאתר האינטרנט שלו, מה שמעיד על הכוח של פייסבוק במיתוג חברה. לפייסבוק יש חלק גדול בתהליך המיתוג בגלל ש לקוחות פוטנציאליים רבים נוכחים ברשת ומתקשרים דרכה. 

דף עסקי בפייסבוק

בנוסף, אנשים אוהבים דפי אוהדים בגלל שדרכם הם יכולים להכיר את המותג לעומק, לפי הנימה שבה הוא משתמש, התמונות שהוא מפרסם, ההמלצות וכן הלאה. כמו- כן הצרכן יכול גם לבחון את יחסי המותג לצרכנים ולהחליט האם לרכוש את המוצר/שירות ולהפוך ללקוח רשמי.

בניית קהל מעורב ברשתות חברתיות תמיד יהיה כרוך יחסי "תן וקח". דפים עסקיים בפייסבוק הם בדיוק כמו חנויות במציאות, אנשים מעריכים את השירות שאתה מספק ותומכים בעבודה שאתה עושה. מערכת היחסים שלהם עם העסק או הארגון היא זאת שגורמת להם לרצות לקבל מידע בתוך  הניוזפיד שלהם אבל הם מצפים גם לתמורה.

קרא עוד על ניהול דף פייסבוק

כוח המותג ברשתות החברתיות

חברת Lab42 ערכה סקר בקרב משתמשי מדיה חברתית על מנת להבין את כוח המיתוג ברשתות החברתיות. כ- 82% מהנשאלים אמרו כי דף הפייסבוק הוא מקום טוב לקיים אינטראקציה עם מותגים וטענו כי הסיבות העיקריות לכך הם הקופונים והמבצעים המוצעים לאוהדי הדף ועוזרים להם לחסוך כסף ברכישת המוצר , או לחילופין בגלל שהם רוצים לקבל מידע ראשוני על מוצר חדש או אירוע גדול שמתקרב. 

49% העידו כי הם אוהדים עמוד עסקי בגלל שהם מרגישים שכך הם תומכים במותג שהם אוהבים, 42% העידו כי הם אוהדים עמוד עסקי בגלל שהוא מציע קופונים או הנחות ו- 41% העידו כי הם אוהדים עמוד עסקי בגלל שהם רוצים לקבל עדכונים שוטפים ממנו.

למה כדאי לחברות B2B להיות בפייסבוק ?

חברות B2B בין אם הן קטנות או גדולות מתקשרות בדרך כלל באופן ישיר עם הלקוחות שלהם, אך אין זה אומר שעליהן לשלול את הרשתות החברתיות. מדיה חברתית היא לא סתם עוד ערוץ תקשורת, האופי שלה וההיקף שלה הופכים אותה לכלי אינטראקציה ייחודי שמקשר בין שחקנים רבים (ולא רק בין חברה ללקוח) כגון: חברה, לקוחות, עובדים, משתפי פעולה, וכד'. חברות B2B שעושות שימוש במדיה החברתית יכולות להשיג יתרון ולקשר בין כל השחקנים.

מדיה חברתית

המדיה החברתית מאפשרת גם לחברות B2B לחלוק את הידע והמומחיות שלהן, לנצל את חוכמת הצרכנים ומאפשרת ללקוחות לעזור ללקוחות. פייסבוק היא פלטפורמה שמאפשרת לקדם רעיון ולהאיץ תהליכים של חברות מול אנשי שיווק, רכש וכספים של חברות אחרות. 

עם זאת הקהל הרלוונטי לחברות B2B נמצא בעיקר ברשתות חברתיות כגון לינקדאין (2.9 מיליון דפי חברה), בלוגים מקצועיים ואתרים לשיתוף תוכן. בפייסבוק יש מיליארד משתמשים ברחבי העולם, אין ספק מתוכם גם קהל היעד ודמויות מפתח של חברות B2B גולשים בין אם לצרכים אישיים ובין אם לצרכים עסקיים.

חיבור ללקוחות בפייסבוק

חיבור רגשי בין מותג ללקוח בפייסבוק נעשה בהדרגה. המותג צריך לשים בראש ובראשונה את  המטרה העיקרית שלכבודה התכנסנו כאן היום והיא שהוא מעוניין להרגיש מוערך ולקבל ערך חדש לחייו. המותג חייב להבין כי במידה והוא לא יחדש, או יעניין את  הלקוח קיימת סבירות שהוא יעבור לדף המתחרה. גם לחברות B2B יש מתחרים ומטרתן היא לשמור על הלקוחות שלהם ולהעניק שירות טוב ולכן בשנים האחרונות ניתן לראות יותר ויותר חברות B2B ברשת. 

במחקר שנערך על ידי Knowledge Storm נמצא כי 90% מחברות B2B עשו שימוש בסרטוני וידאו ברשת, 80% כתבו בבלוגים ו- 69% עשו שימוש ברשתות חברתיות. נקודה נוספת לטובת פייסבוק היא שהרשת מאונדקסת בגוגל ולכן בזמן חיפוש חברה ניתן יהיה לראות גם את דף הפייסבוק בתוצאות החיפוש כך שהעסקה משתלמת לכל סוגי החברות.

עסקים בפייסבוק

עסקים ברשתות חברתיות נחשפים בעיקר על ידי המלצות, תגובות וביקורות של גולשים. חוות דעת חיובית של לקוח יכולה לגרום ללקוחות רבים נוספים לסמוך על המותג ולרצות להיות מקושר אליו. הערכה היא כי כ- 90% מהלקוחות החדשים באינטרנט מגיעים מהפניות של גולשים אחרים. ולכן, המותג חייב להיות שירותי ואמין ללקוחותיו בין אם בחנות ובין אם באינטרנט כדי לקבל פידבקים חיוביים והמלצות.

שיווק חברות B2B 

שיווק חברות B2B ברשתות החברתיות יכול לעזור לקדם את העסק ליעד שלו. כאשר העבודה מתבצעת בצורה הנכונה וממוקדת עם קהל הלקוחות המתאים יכולתה של החברה לשפר יחסים קיימים תגדל והחשיפה לחברות חדשות תגדל אף היא. חברות B2B רבות כבר נמצאות ברשתות החברתיות, אם אתם לא אז זה הזמן להגביר את הקצב!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה