מתי נבצע בדיקת מהירות אינטרנט ומה נעשה אם אינה יוצאת תקינה?



מתי נבצע בדיקת מהירות אינטרנט ומה נעשה אם אינה יוצאת תקינה?

יחצ

מסיבה לא ברורה ובדיוק ברגע שאתם הכי זקוקים לה, נראה שמהירות הגלישה צונחת לפתע. למה זה קורה? מה עושים? האם יש דרך לבדוק שאכן מהירות הגלישה שאנו משלמים עליה בכל חודש לחברות הסלולר והאינטרנט, היא זו שאנחנו נהנים ממנה? בדיקת מהירות אינטרנט היא לגמרי אפשרית לביצוע גם באופן עצמאי, והיא כל מה שצריך בכדי לוודא לאחר שרכשנו את חבילת הגלישה, שאכן מתקיימת המהירות שהובטחה לנו מראש.

מה בדיקת מהירות אינטרנט תוכל להראות לנו?

בדיקת מהירות אינטרנט מתבצעת בלחיצת כפתור באתרים שונים המאפשרים זאת – בין אם כדי לעזור לגולש להבין את מצבו ובין אם כדי לנסות להציע לו אולי אופציה חלופית. ניקח מצב שבו ביצענו בדיקה שיצאה תקינה, אבל בפועל הגלישה איטית עדיין. זאת מכיוון שישנם גורמים המשפיעים על מהירות הגלישה שאינם קשורים לספק האינטרנט:

  • באג באתר – לפעמים הבעיה נובעת דווקא מאתר האינטרנט שבו אנו גולשים בזה הרגע. למשל, אתר מאוד פופולארי (שבמקרה מאוכסן על גבי שרת חלש ולא מוצלח), פותח במבצע משתלם במיוחד שמושך הרבה מאוד גולשים ותנועה לאתר, מה שמאט אותו מאוד ואפילו עלול להביא לקריסתו.
  • בעיה כללית בדפדפן – מידי תקופה יש לעדכן את הדפדפנים שבהם אנו משתמשים בכדי לגלוש באינטרנט, ממש כמו שנהוג לבצע כשמדובר באפליקציות ותוכנות אחרות. המטרה של העדכון היא להפוך את אותו יישום ליעיל יותר, לתקן באגים שהיו קיימים עד היום ולשדרג את חוויית השימוש. השתדלו לגלוש על גבי דפדפן מעודכן ואם אפשר גם חדש יותר. לדוגמא, כיום סביר להניח שדפדפן כרום יהיה עדיף על אקספלורר.

מצד שני, ישנם מצבים שהם הבדיקה לא יצאה תקינה. אם זה המצב, ישנם כמה אלמנטים אותם יש לבדוק:

  • בדיקת המחשב עצמו – חברו את המחשב למודם ובצעו את בדיקת המהירות שוב. אם היא תקינה, סביר להניח שמקור התקלה במחשב עצמו וכדי לפתור אותה יש להגדיל את הזיכרון במחשב, או להחליף\לעדכן את האנטי וירוס המותקן על גביו. אם התקלה עדיין לא נפתרת, כנראה שהתקלה מקורה במודם.
  • בדיקת הנתב – אם בעבר היה צורך בנתב לכל מחשב, הרי כיום כל מה שצריך זה נתב אלחוטי אחד שיספק חיבור לאיטרנט לכל הבית. כדי לבצע את הבדיקה יש לעבור על כל המכשירים בבית הזקוקים לאינטרנט. המטרה היא לבדוק האם הבעיה מצויה במכשיר אחד או שנראית האטה בכל המכשירים השונים, ואז כנראה הבעיה בנתב עצמו. במידה וזה המצב, יש לפנות לתמיכה הטכנית במקום בו נרכש הנתב.
  • הגדרות ספק ותשתיות – כל הבדיקות הנ"ל בוצעו ועדיין יש בעיה במהירות? ייתכן מאוד שהאשם הוא ספק האינטרנט שלכם. כעת זה הזמן ליצור עמו קשר וליידע אותו כי ניסיתם לבצע בדיקת מהירות אינטרנט ופרטו בפניו את השלבים שביצעתם, בכדי שיידע בדיוק כיצד עליו לפעול בכדי לפתור את הבעיה מצידו.

אולי הגיע הזמן להחליף ספק?

בדיקת מהירות אינטרנט היא בדרך מצוינת להבין מדוע לסרטון ביוטוב לוקח הרבה יותר מידי זמן להיטען, למה הפרק שחיכיתם לו כל השבוע מסרב לרדת, ולמה אתם לא מסוגלים לסיים את הרכישה באליאקספרס. אם כל הצעדים הנ"ל בוצעו ועדיין קיימת בעיה, כדאי לשקול לחפש ספק אחר בתנאים אטרקטיביים יותר, ולגלישה מהירה יותר.







 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה