נהיגה בשלילה – כל מה שחשוב לדעת בנושא



נהיגה בשלילה – כל מה שחשוב לדעת בנושא

יחצ

נהיגה בשלילה היא עבירה נפוצה מאוד ולא מעט נהגים עוברים את העבירה המדוברת. מדובר על עבירה חמורה אשר העונש בגינה יכול להיות חמור מאוד. על אף שנהיגה בשלילה איננה מסוכנת כפי שמסוכנת נהיגה ברמזור אדום, נהיגה תוך כדי שיחה במכשיר הסלולרי או נהיגה בשכרות, אך החומרה שלה נובעת מעצם העובדה שהנהג איננו מכבד את ההחלטה השלטונית המורה על שלילת הרישיון שלו וקורא עליה תיגר.

נהיגה בשלילה - מהי תקנה 67 לתקנות התעבורה?

נהיגה בשלילה מוגדרת בתקנה 67 לתקנות התעבורה: אדם שהודיעו לו שהוא נפסל מלקבל או להחזיק רישיון נהיה וכל עוד הפסילה בתוקף והוא נוהג ברכב שהנהיגה בו אסורה בלי רישיון בהתאם לפקודה זאת, או אדם שנוהג בניגוד לתנאים שנוספו לרישיון שלו כל עוד הן בתוקף או אדם שהודיעו לו כי הוא נפסל מלהחזיק ברישיון רכב וכל עוד הפסילה בתוקפה הוא משתמש באותו הרכב, או אדם שנהג או הרשה לאחר לנהוג ברכב בניגוד להודעת איסור שימוש או צו איסור שימוש. נהיגה בשלילה היא בהגדרתה עבירה מאוד רחבה והיא כוללת לא רק את הנהג שבפועל אלא כל נהג ברכב.

את הפסילה ניתן להוכיח ב3 דרכים עיקריות: אם הנהג נוכח בבית המשפט או בשימוע שעליו הוטלה הפסילה, אם נשלחה לנהג הודעה בדואר רשום על הפסילה ואם הנהג הפקיד את הרישיון הנהיגה שלו במשרד הרישוי, במשטרה או בבית המשפט ובכל זאת הוא נהג. במרבית המקרים יהיה קל להוכיח את ביצוע העבירה שכן, אם הנהג נכח בבית המשפט כאשר נגזר דינו לשלילת הרישיון וכן אם הוא הפקיד את רישיון הנהיגה שלו אך נהג בתקופת הפסילה, הרי שאין שאלה לגבי הידיעה שלו לגבי השלילה ועל כן הוא אשם.

מנגד, ישנם מקרים מסובכים יותר שבהם אדם לא נכח במשפט שלו וכן לא קיבל את ההודעה על הפסילה או שישנם מקרים שבהם יש צורך בחישובי פסילה רטרואקטיביים ואפילו עיכוב על עונש הפסילה ועל כן קשה יותר להוכיח את העובדה שהוא אדם בנהיגה בשלילה.

מהו היחס של התביעה לעבירה זאת?

אם אדם נעצר בעבירת נהיגה בשלילה כאשר יש לו עבר תעבורתי רציני התביעה תשקול להגיש בקשה למעצר עד תום ההליכים וכן לבקש החמרה של הענישה בגזר הדין ועל כן אם אדם לדוגמא נתפס נוהג בפעם השנייה בשלילה, העונש שהוא צפוי לקבל יהיה משמעותי יותר מהעונש אותו יקבל במידה ונתפס בפעם הראשונה נוהג בשלילה. כמו כן, פרק הזמן שהוא יקבל שלילה עלול להיות ארוך יותר.

למשטרת ישראל יש יחידת אכיפה מיוחדת אשר עוסקת בכל מה שנוגע לאכיפת נהיגה בפסילה. שוטרים מקבלים לא פעם טיפים משכנים או מידע מודיעני על הנוהגים בשלילה וכן עוקבים אחר חשודים פוטנציאלים. העונש הצפוי על נהיגה בשלילה יכול להיות החל מקנס כספי משמעותי מאוד וכלה במאסר של 3 שנים. עוצמת הענישה בעבירת תנועה זאת היא חמורה ביותר ומשטרת ישראל רואה בחומרה כל נסיעה של נהג שידוע כי רישיונו נפסל. אם נתפסת נוהג בשלילה בין אם בפעם הראשונה ובין אם בפעם השנייה, קריטי כי תפנה לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה בתחום.

מדוע חשוב לבחור בעורך דין תעבורה?

על מנת שהנהג שנתפס נוהג בשלילה יצליח להתמודד עם האפשרות שיקבל עונש חומרים בצורה הטובה ביותר, עליו לפנות לעורך דין תעבורה מקצועי ומנוסה שיעניק לו ייצוג אישי וראוי בדיון בבית המשפט. עורך דין מקצועי יכול להעלות את הטענות המתאימות על מנת שהעונש המירבי שיוטל על הנהג יהיה מאסר על תנאי ולא מעבר לכך.

בשל העובדה שבהתאם לסעיף 67 לפקודת התנועה בית המשפט נדרש להטיל עונשים כבדים על הנוהג בשלילה, אין ספק  כי עורך דין תעבורה ונהיגה בשלילה אשר יודע כיצד לעמוד מול טענות בית המשפט בגין הנהג ולהעלות טענות חזקות משלו, יכול לגרום לכך שהשופט או השופטת המנהלים את המשפט לא יטילו על הנהג את העונשים הכבדים ויסתפקו בפחות מכך.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה