5 עצות למיתוג נכון לעסק שלכם



5 עצות למיתוג נכון לעסק שלכם

קרדיט: פרומו טים

מיתוג עסקי יעיל מקפיץ את העסק בכמה רמות ותורם רבות למכירות. הוא מעודד אנשים לזכור את העסק, הוא מביא איתו ערכים חיובים ונטייה להעדפה. 5 העצות הבאות יעזרו לכם למתג נכון וטוב, את העסק שלכם. 

  1. הגדירו סט של ערכים 

מיתוג זה הרבה יותר מאשר לוגו או סיסמא פרסומית כזאת או אחרת. הבסיס למעשה הוא הערכים שאתם רוצים להיות מזוהים איתם. את הערכים הללו אף אחד לא יכול ללמד אתכם, את זה אתם צריכים להגדיר לעצמכם. לדוגמא – עסק יכול להגדיר במקום גבוה ערך כמו חדשנות. עסק אחר יכול להגדיר ערך מרכזי כ"אספקת מוצרים מהר ובזמן". רצוי שהערכים הללו ישתלבו עם תועלות מרכזיות שהלקוחות שלכם רוצים וצריכים. כלומר, ערך של מיקסום הרווח, לא יהיה מתאים לצורך בניית מיתוג עסקי. לעומת זאת, ערך מצוינות מקסימלית במוצר, יכול להתאים (ועבור מצוינות, לקוחות ישלמו יותר, בתחום מוצרי היוקרה למשל). 

  1. צרו שפה וויזואלית ברורה 

את הערכים שאתם רוצים להביא לידי ביטוי במיתוג העסקי, אתם צריכים להוציא לאור בערוצים שונים. לדוגמא, המיתוג צפוי להופיע בניירת משרדית, באתר אינטרנט, על גבי מוצרי פרסום ואמצעי קידום מכירות ושלטים, ברשתות חברתיות וכן הלאה. חשוב, אם כן, שהמסרים ינוסחו בשפה וויזואלית ברורה ונהירה. לרוב נעזרים לצורך כך בסטודיו למיתוג או במעצבים גרפיים מחוננים ומנוסים. 

  1. בידול – במה אנחנו שונים מאחרים 

מיתוג נכון של העסק שלכם צריך לעזור ללקוחות לקבל החלטה, לפעמים מהירה. החלטת רכישה או אפילו פניה לעסק לקבלת מידע, נשענים על המסר שאתם מעבירים, על הזהות העסקית שלכם. מומלץ להקפיד שהערכים שלכם והמסר שאתם מעבירים לא יהיו נדושים ולא יהיו גנריים. בצורה הטובה ביותר, צריך להעביר מסר שישים דגש על השונות שלכם ביחס לעסקים אחרים או על הערך המוסף שאתם מציעים. ושימו לב כי ברקע תמיד צריך לשאול מה הלקוח רוצה, מה הוא צריך ומה הוא מחפש. 

  1. בדיקת משוב מלקוחות 

מיתוג עשוי להיות תהליך מתמשך. עובדה היא שאפילו מותגים מצליחים וותיקים לפעמים משנים ומתעדכנים, בצעד שנקרא מיתג מחדש או ריענון של מותג. במידה ואתם רוצים ליצור מיתוג יש מאין, חפשו פידבק מלקוחות. ככל שתקבלו פידבק כן ואמיתי יותר, כך תוכלו לשאוף למיתוג על הצד הטוב ביותר. 

  1. לפעמים, הצבע הוא המסר 

מסרים מילוליים טובים, שמנוסחים על ידי קופירייטר, יכולים להוות בסיס טוב למיתוג עסקי נכון. יתכן שתוכלו לנסח בעצמכם מסר מילולי קליט, אם אתם אנשים שנונים או מקוריים. אבל הביאו בחשבון שהנראות של המותג שלכם נשענת על השילוב בין מסר, צורה, תוכן וצבע. מחקרים מראים שצבעים עזים מעוררים תגובות רגשיות חזקות. זו הסיבה שכמעט כל מותג חזק הופך למזוהה עם צבעים מסוימים. סביר להניח שגם לכם זה יתאים. 





 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה