"אני האלטרנטיבה היחידה שהוכיחה במעשים שלאשקלון יש תקווה אמיתית לעתיד טוב יותר"

$(function(){setImageBanner('a0f6d5a2-3da5-44a7-a188-0bb0fa77b82a','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

פעילת הציבור, עו"ד תמר קידר, המתמודדת לראשות העיר משוכנעת כי לאשקלון מגיעה הנהגה טובה יותר. בריאיון מקיף לאתר "אשקלונים" היא מפרטת את עשייתה הציבורית לאורך השנים, מותחת ביקורת חריפה על התנהלות העירייה ומבטיחה כי כאשר תקבל את המנדט מהציבור היא תפעל עבורו בדרך שונה לחלוטין: "יש לי חזון ודרך להתוות לעשרות שנים קדימה"

 

רגע לפני יום הבוחר, המועמדת הנשית היחידה לראשות עיריית אשקלון, עו"ד תמר קידר, מסירה את הכפפות: לאחר שנים ארוכות שבהן סייעה לתושבי העיר במגוון דרכים היא החליטה להיכנס למגרש הפוליטי ולעשות זאת דרך הדלת הראשית – היישר את לשכת ראש העיר. למרות שמתנגדיה מנסים להטיל ספק ביכולתה לעמוד במשימה המשמעותית שנטלה על עצמה, קידר משוכנעת כי היא האלטרנטיבה היחידה להחלפתו של שלטון אותו היא מגדירה ככושל.

קידר (47) נשואה ליניב יליד אשקלון, היא אם לשלושה ילדים, עורכת דין עם וותק של 24 שנים ונוטריון, בעלת תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר אילן.

בגיל 18 היא טעמה את טעמה המתוק של ההתנדבות ומאז לא חדלה לפעול למען הציבור. בריאיון מקיף לאתר "אשקלונים" היא מסבירה מדוע תושבות ותושבי העיר אמורים להצביע עבורה ביום שלישי הקרוב ולהפקיד בידיה את הנהגת העיר: "לאורך כל חיי הבוגרים עסקתי בהתנדבות. בפעילותי הציבורית באשקלון ייצגתי תושבים בעתירה לבג"ץ למיגון העיר וקבלת מענקים והלוואות לבניית ממ"דים, בה ניצחנו, באיכות הסביבה הובלתי מאבק של תושבים נגד זיהום אוויר מקצא"א ונגד הרחבת דוראד בשם 'אשקלון רוצה לנשום'.

בתחבורה, פעלתי להנגשת תחבורה ציבורית לאוכלוסיות, להסדרת הצומת המסוכנת במבקיעים, השבת פעילות הרכבת המהירה וצמצום תאונות דרכים. ייצגתי אוכלוסיות כגון:  תושבי ברנע ב' וג' וסוחרים בשוק העירוני – נגד העלאת דמי שכירות; ובהמשך, הובלתי את מאבק המשפחות השכולות נגד תוכנית לבניית דיור מוגן מול בית יד לבנים".

עו"ד תמר קידר| צילום: יחצ תמר קידר

באלו עוד תחומים העשייה ההתנדבותית שלך באה לידי ביטוי?

"בחניה – הגשתי תובענה ייצוגית נגד העיריה שהביאה לשינוי חוק העזר העירוני. ברווחה: הצגתי פתרונות למניעת סגירת סניפי דואר;  ייצגתי דיירים בשיכון הציבורי פסילת מכרז למעונות יום של החברה הכלכלית – בשל פגמים במרכז.

נוהל תקין – עתירות נגד תעמולה אסורה של גלאם, ניצחון בעתירה תקדימית נגד פרסום שם וכינוי ראש עיר בפרסומי עירייה (בכך נמנע בזבוז של מיליוני שקלים מכספי ציבור); חשיפת שחיתות לגבי מכרז יחידת האופנוענים, פניות לגבי ניגודי עניינים וחיובי אישי של גלאם על מתנות אסורות לועדות של משרד המשפטיים והפנים ; לחמתי למען שקיפות באמצעות עשרות פניות לפי חוק חופש המידע כך גם חשפתי את הבלוף של "פרס החינוך הארצי" וכן, בעקבות פניות שלי שוחררו חסימות תושבים בפייסבוק העירוני של גלאם.

בתקופת מלחמת 'חרבות ברזל' הקמתי חמ"ל סיוע לתושבים למצוא בתים מארחים בתקופת המלחמה והובלתי קמפיין התנדבותי ברשתות למען הסברה בינלאומית

כמו כן הענקתי סיוע והדרכה למאות תושבים לקבל מענק עבודה (מס הכנסה שלילי); לעצמאים בקבלת פיצויים על נזק עקיף; לעשרות נפגעים מול מס רכוש בגין נזק ישיר; לאלפי שכירים מול משרד העבודה לקבל פיצוי על היעדרות בימי המלחמה; למאות תושבים בדרישה להצבת מיגוניות, למאות הורים בפניות לעירייה בנושאי חינוך; סייעתי לאלפי תושבים לקבל מענקי אכלוס. הגשתי עתירה לבג"ץ בשם 740 תושבים למען שוויון מלא כך שגם תושבים עם ממ"ד יקבלו: מענקי אכלוס, פטור מארנונה וחופשי חודשי ארצי. וכן, הכרה באשקלון כיישוב זכאי לקבל רישיון נשק פרטי. בעקבות העתירה השגנו, עד עתה, שתי ניצחונות: לעשרות אלפי תושבים ללא ממ"ד ניתן גם פטור מארנונה ל - 47 ימים וגם חופשי חודשי. סייעתי לעשרות אלפי שכירים לקבל מענק עידוד חזרה לעבודה והגשתי עתירה נוספת לבג"ץ בשם 440 שכירים עם ממ"ד שעובדים מחוץ לעיר כדי לקבל זכאות".

מה הוביל אותך להכריז על התמודדות לראשות העיר אשקלון?

"שנים רבות ראיתי את אשקלון לא רק שלא מתקדמת, אלא הולכת אחורה. חזיתי בעצב כיצד בעלי אינטרסים נוגסים בה, בוזזים אותה ומנצלים אותה. ציפיתי לראש עיר ישר דרך, שיממש את הפוטנציאל המדהים שלה, את ההון האנושי המופלא שנמצא כאן. אבל, התאכזבתי מאחר ובכל מקום ראיתי שחיתות ופוליטיקה קטנה. במקום שהמנהיגים יתרכזו בחינוך, בתעסוקה, בתרבות, בשירות לתושב וצמיחה, הם עסקו בעצמם, והאדרת שמם, והפנו את כל המשאבים בטיפול בנושאים זניחים, מראית עין של עשייה, שופוני של מנהיגות, ובסדר עדיפות לקוי.

עוד מלפני המלחמה, כאשר לא היו מועמדים מול ראש העיר המכהן, גמלה בי ההכרה שאסור להפקיר את הזירה המוניציפלית בידיים לא כשירות. שחייבים לתת תקווה לציבור באשקלון, שיש דרך אחרת, שיש אלטרנטיבה טובה יותר".

מהי לדעתך הסיבה שאין מספיק נשים בפוליטיקה המקומית? מה צריך לקרות כדי שבראשות העיר אשקלון תעמוד אשה?

"אנשים טובים ואיכותיים, ובעיקר נשים, מרגישים תחושת מיאוס ורתיעה מהסיאוב ומהרמה הנמוכה של נציגי ציבורי ברמה המקומית והארצית. עצם הכניסה לחיים הפוליטיים דורשת מחירים כגון אובדן פרטיות, נכונות לקבל ביקורת, והמחסום הכלכלי שדורש תן וקח פוליטי. אלו מחירים שקשה מאוד לשלמם, גם לגברים. יש בי תשוקה לתקן ולשפר את המערכת המוניציפלית ולהטמיע בה ערכים של איכות ומצוינות. יש לי חזון ודרך להתוות, לעשרות שנים קדימה, ובכך לממש את הייעוד שלי בעולם.

ב - 27.2.2024 אני מאמינה ומקווה שתושבי אשקלון יעשו היסטוריה ויבחרו לראשונה אי פעם, אישה שהיא גם המועמדת המתאימה והראויה ביותר לכהן כראשת העיר".

עו"ד תמר קידר| צילום: יחצ תמר קידר

איך את מסכמת את פעילותה של מועצת העיר היוצאת תחת תומר גלאם? מה היית עושה אחרת?

"בקדנציה האחרונה תקציב עיריית אשקלון היה כ - 15 מיליארד שקל. 15,000,000,000 מיליארד שקלים חדשים. מה הם עשו עם הכסף? כיכרות, בלטות ויחסי ציבור למכור כישלונות כהצלחה. להשקפתי, חברי מועצת העיר שכשלו לפעול למען תושבי אשקלון כולם. מרבית חברי הקואליציה גילו רפיסות והיו מריונטות של ראש עיר, כושל יותר מהם. המלחמה חשפה את קטנות ההנהגה שנעלמה. לצערי, גם האופוזיציה העלימה עין, מול מעשי שחיתות לאורך כל הקדנציה. כל החשיפות על אי סדרים, העדר ניהול תקין והעדר שקיפות, נעשו על ידי בלבד, מחוץ למועצה. רק בישיבות מועצה נשמע קולם של חברי האופוזיציה בקול ענות חלושה. את מה שניתן היה לעשות אחרת, עשיתי מחוץ למועצה: מאבק נגד זיהום אוויר, מאבק למען מיגון, מאבק למען טוהר מידות; למען אוכלוסיות מוחלשות, נגד מכרזים פסולים ומושחתים ועוד. אתם באמת יכולים לסמוך על מי שלא שמר על הכסף שלנו? על מי שקנו את שתיקתו ב2.5 מיליון ₪ ועוד עובד של חברת חשמל בחל"ת כי מעניין אותו יותר הפנסיה שלו? אסור בתכלית האיסור לאפשר להם עוד קדנציה של 5 שנים, שבה יביאו אסון על העיר אשקלון".

מהם שלושת הצעדים הראשונים שבכוונתך לבצע עם בחירתך לתפקיד ראשת העיר?

"שיקום נזקי המלחמה – עבור שכירים, ובעלי עסקים. איישם תוכנית מסודרת לסיוע לעסקים. השלמת פערי חינוך והכנה לבגרות; היערכות מיידית של עיריית אשקלון למצב חירום, הכולל מיפוי אוכלוסיות ושכונות, פינוי בשעת חירום, ומענה אזרחי מיידי. בשלב הבא אגש לשקם נזקים שנגרמו לעיר לאורך שנים, בשל אדישות או חוסר כשירות, ואממש תוכניות מפורטת בתחום התעסוקה ומסחר, חינוך, תיירות ושירות לתושב".

כיצד את מתכוונת לפתור את בעיית המיגון שמטרידה רבים מתושבי השכונות הוותיקות בעיר על רקע האיום הביטחוני ההולך ומתעצם?

"גם נושא המיגון הינו תחום שבו כשל ראש העיר הנוכחי. בניגוד אליו, וכאמור לעיל, בדעתי לגבש תוכנית כוללנית לשעת חירום שחלק ממנה היא מיגון במרחב הציבורי ובדירות. שלא יטעו אתכם, פתרונות מיגון דורשים תקציבים ותוכניות ארוכי טווח. אנקוט בכל הצעדים הנדרשים כדי להביא לביטחון אישי לכל תושבי העיר".

כיצד את מתכוונת לקדם את נושא ההתחדשות העירונית בעיר שבוער מתמיד על רקע ההפגזות של מחבלי החמאס?

"בשל אי שקיפות גם בנושא זה, אבחן תחילה את התוכניות הקיימות וכיצד הן באו לידי ביטוי עד עתה. ובהתאם לכך, אפעל לממש תוכנית שלי, אשר תביא גם ליישום החלטת ממשלה להתחדשות עירונית בסך של 600 מיליון ₪ שדחו את ביצועה לשנת 2025".

מה תעני לאלו הטוענים שאין לך ניסיון מוניציפלי משמעותי? המבקרים שלך טוענים שסיוע משפטי לתושבים אינו דומה לניהול עיר

"מדובר בהבל ורעות רוח. טענה מגוחכת. את היכולות והידע ששכחתי בגיל 40 שום מועמד אחר לא ילמד לעולם. עם כל 'הניסיון', שלהם הם הראשונים לרוץ אלי לקבל ייעוץ ממני. לצערי, ראינו איך הם ניהלו את העיר בשנים האחרונות. בניגוד לאותם מבקרים, אני יכולה לכתוב מדריך בתחום המוניציפלי כדי שהם ילמדו דבר אחד או שניים. עיון קצר בהישגים ובנושאים בהם טיפלתי בהצלחה עבור תושבי העיר מחוץ למועצה מעידים שיש לי ניסיון יותר מכל המועמדים וחברי המועצה, גם יחד. לא רק שאני יודעת כיצד המערכות עובדות כיום, הליקויים והכשלים, אלא מהם השינויים והתיקונים והרפורמות שיש לבצע. ככל הנראה כיוונו לכך שאין לי ניסיון בקומבינות, עסקנות, ותפירת מכרזים וג'ובים למקורבים. משאירה להם להיות מומחים בכך.

לגבי הרקע המשפטי שלי, אני רואה בו רק נדבך אחד, מסך כלל היכולות והכישורים שלי שאני מביאה איתי. כדי לנהל את העיר אשקלון צריך ניקיון כפיים, יושרה, אמונה פנימית, תושייה, נחישות וחזון. ראינו איך הם ניהלו את העיר עם הניסיון שלהם. שבענו כבר מעוד מאותו דבר,  תושבי אשקלון מתקדמים הלאה ליותר טוב".

עו"ד תמר קידר| צילום: יחצ תמר קידר

איך את רואה את אשקלון בשנת 2030?

"עיר תיירות, משגשגת כלכלית. עיר שחברות בינלאומיות, כולל חברות הייטק מתחרים להגיע אליה ולהשקיע בה. עיר שהמדד הסוציו אקונומי שלה זינק מרמה 5 לרמה 9. עיר שוקקת חיים, עם מסחר, תרבות ויופי ייחודי רק לה. עיר בינלאומית שסוף סוף אחרי שנים רבות, הצליחה למצות את הפוטנציאל שטמון בה והיא שואפת לעוד ועוד".

איזה מסר תרצי להעביר לתושבות ולתושבים המתלבטים אם לבחור בך?

"אני האלטרנטיבה היחידה שהוכיחה במעשים שלעיר אשקלון יש תקווה אמיתית לעתיד טוב יותר. אני מתחייבת להיות נבחרת ציבור מסורה ונגישה, שמקשיבה, מבינה ומזדהה עם הצרכים האמיתיים שלכם.

כפי שהוכחתי לכם בתקופת המלחמה וגם לפניה, אני מגיעה לעבוד רק למענכם. לשפר את איכות החיים שלכם, ולקדם אתכם בכל ההיבטים. אני מתחייבת להילחם את המלחמות שלכם, לשרת כל אחד ואחת מכם בשוויון מלא, באמונה וביושר. בתקופת המלחמה למדנו כמה מנהיגות ערכית, שרואה את הטוב ושואפת לעשות טוב, יכולה לשנות מציאות. בואו נוכיח שאפשר לעשות אחרת".

לסיום, ספרי פרט מעניין עלייך שתושבי העיר לא יודעים

"בחודש אוגוסט 1991 בחופשה בעיר ניו יורק, הביאה אותי דודתי פעמיים לקבלת הקהל של האדמו"ר רבי מלובביץ' זצוק"ל, בבית חב"ד בברוקלין. קיבלתי ממנו סה"כ 5 שטרות של דולר אחד, אותם תרמתי בהמשך לצדקה וקיבלתי ממנו ברכה. הוא בירך אותי ומאז ועד היום, מלווה אותי התחושה שיש עלי השגחה פרטית, שמוליכה אותי, מגינה עליי ומנחה אותי לסור מרע ולעשות טוב. אמנם, בעוונותיי איני מקיימת את תרי"ג מצוות, אבל, דומני שהרוח היהודית של סובלנות, עשיית הטוב, עזרה לזולת, הוכח תוכיח למען תיקון עולם, שורה עלי מאז. בואו להצביע ולהשפיע. כי מה שנבחר, זה בדיוק מה שנקבל".

 


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1a3c7b4b-f576-4f4f-a51a-c4e0ec959584','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1a3c7b4b-f576-4f4f-a51a-c4e0ec959584','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה