"אני המתמודד המוביל להחלפת השלטון"

$(function(){setImageBanner('31ec02c5-6a55-474e-815d-5acad04aab37','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

בריאיון מקיף לאתר "אשקלונים" המועמד לראשות העיר אשקלון, עו"ד איתי סהר, מספר על המאבקים החשובים שהוביל, מתייחס לסוגיית המיגון בשכונות הוותיקות ומבטיח לשלב יכולות מוכחות מהמגזר הפרטי בתפקוד השוטף של המערכת העירונית: "המועמדות שלי בשלה ואני רעב לעשות למען העיר שלנו"

 

לאחר שמיצב את עצמו כאופוזיציונר הבולט במועצת העיר אשקלון, עו"ד איתי סהר, משוכנע כי אין ראוי ממנו להנהיג את העיר: במהלך שנות פעילותו הציבורית הוא למד מקרוב שחשובים ככל שיהיו המאבקים שיוביל, הכוח לשנות ולהשפיע באמת על חייהם של תושבות ותושבי העיר נמצא בלשכת ראש העיר.

סהר (44) נשוי ואב לשלושה, בן העיר אשקלון ונכד לעולים ממשפחת ארביב שהתגוררו במגדל בשנותיה הראשונות של העיר. בחמש השנים האחרונות כיהן כחבר מועצת העיר, שנתיים מתוכן כמשנה לראש העיר וכשותף פעיל בקואליציה. הוא התפטר מהקואליציה על רקע אירוע ״יד לבנים״ בו ניסו גורמים מתוך הרשות ובראשם גלאם לקדם פרויקט בינוי על רחבת יד לבנים שהיה צפוי למנוע את השימוש במקום לטקסים ולפגוע בקדושת הנופלים.

איתי, לוחם ומפקד ביחידת מגלן, נענה לפניית המשפחות השכולות וניהל מאבק ציבורי על הנושא מתוך שורות הקואליציה, הביא לעצירת הפרויקט והתפטר מתפקידו על רקע מה שראה כתקלות נוספות של השלטון הנוכחי, בין היתר אי כינוס הוועדה לקידום עסקים שהקים סהר והכשלת הפיילוט למיגון השכונות שיזם תוך רתימת ממשלת ישראל כבר בשנת 2020. 

סהר בימיו במגלן. צילום: פרטי, מטה הבחירות של איתי סהר

במטה הבחירות שלו מציינים כי בשלוש השנים האחרונות איתי היה הקול הבולט באופוזיציה והוביל כמעט לבדו שורת מאבקים ומהלכים ביניהם המאבק על הרחבת תחנת הכח דוראד והפגיעה בבריאות התושבים, על ההפקרות בביצוע הסכם הגג ועל הפקרת השכונות הוותיקות. לצד זה הביא הישגים ביניהם תמיכות לספורטאים בספורט היחידני, הגדלת חלקם של אמנים מקומיים, הכניס תנועת נוער חדשה לאשקלון, סייע בהקמת קבוצת הכדורגל שמשון אשקלון, הביא לתגבור האבטחה במוסדות החינוך ועוד ולמעשה הביא באופן קבוע למועצה את קול התושבים שהעירייה התעלמה מהם. בריאיון לאתר "אשקלונים" הוא מספר על פעילותו הציבורית ועל החלטתו להכריז על התמודדות לראשות העיר אשקלון: "תמיד האמנתי, ולאחר השביעי באוקטובר אני מאמין עוד יותר - שלהצלחת העיר אשקלון יש תפקיד מפתח בהצלחת הדרום בפרט ומדינת ישראל בכלל, שאנחנו רחוקים מלהגשים את התפקיד הזה, ושתחת ההנהלה הנוכחית המשימה הזו לא תושלם לעולם".

איזה ציון היית נותן למועצת העיר היוצאת? מה היית עושה אחרת?

"אני לא מחלק ציונים וממילא האחריות היא על ראש העיר שצריך להוביל את המועצה לכיוון נכון. שנים שאני אומר שבאשקלון אין מנהיג, אין ניהול ואין אסטרטגיה. הדבר ניכר בכל פינה בעיר מההזנחה הקשה בשכונות דרך שכונה כמו עיר היין שאין בה אפילו מכולת בשל כשלי ניהול וארגון ברמה נמוכה.

חשוב להבין כל מה שנבנה היום בעיר, כולל האגם, פארק ההייטק ועוד זה חלק מהסכם הגג הענק עליו חתמה הרשות בימי שמעוני. אין לרשות לא יד ולא רגל בסיפור, זה הסכם שבמובנים רבים נכפה על העיר על ידי המדינה ותפקידה של העירייה הוא לנהל אותו ואת השלביות שלו. העירייה נכשלה בזה באופן מוחלט. דוגמא אחת זו עיר היין על אלפי תושביה שמאוכלסת כבר שנה וחצי, ללא מכולת ללא בתי תפילה, ללא מבני ציבור מספיקים - כישלון עירוני מחפיר. והכי חשוב - הריצה הלא אחראית הם ההסכם הזה מובילה את העיר לגירעון ענק כבר בתוך שנים ספורות. התנהלות מופקרת לחלוטין וקצרת רואי. תקציבי העתק של הסכם הגג שנועדו לשכונות הוותיקות הלכו על כיכרות ושופוני בעוד השכונות מוזנחות ולאחרונה יש שאף הוכרזו כמוקדי פשע בדרום.

התופעות הללו הן סימפטום ואת המחלה כולנו הרגשנו עם קריסת העיר במלחמה האחרונה. כולנו כולל כולם ראו במלחמה שאין מנהיג, אין ניהול ואין אסטרטגיה. כל השופוני קרס והעיר נשארה מופקרת בחזית".

 איתי סהר. צילום: קיו עלית

כיצד אתה רואה את המפה הפוליטית הנוכחית בעיר? ישנו ריבוי מועמדים לראשות העיר בשונה ממערכות קודמות. מה לדעתך הסיבה לכך?

"כשיש מנהיגות ועבודה טובה - אף אחד לא מעוניין להתמודד, כשאין מנהיג - התופעה הפוכה. לראיה בבאר שבע אף אחד לא רץ מול רוביק דנילוביץ"'.

מה תענה לאלו הטוענים שבכוונתך לחבור למתמודד אחר?

"אין לי כוונה כזו. צריך להיות ברורים בעניין הזה - יש דרך ויש ניסיון שחייבים לצבור כדי לבצע את התפקיד. קיצורי דרך הם מתכון לאסון במקרים כאלה. היחידים בין המועמדים עם ניסיון במועצה משך קדנציה שלמה הם אני ותומר. לבקר מבחוץ זה דבר אחד, בשבילך להכיר תפקיד וארגון הכרחי לעשות דרך מבפנים. אני מגיע מעולם העסקים, אני עורך דין, גם אני חשבתי שאני יודע - והיום זה ברור שאין תחליף לניסיון במועצה ובלעדיו יש סכנה לעשות נזקים רציניים.

מסיבה זו אני המתמודד המוביל להחלפת השלטון ואני מזמין מתמודדים לחבור אלי ולזכות בניסיון ההכרחי הזה ממקום של כבוד, מתוך עשיה במועצה ועבודה אמיתית מול הציבור - ובעת הנכונה לבוא עם הניסיון הנדרש. אני בהחלט מוכן לדבר על הכל כדי שדברים יקרו באופן הזה שהוא הנכון עבור העיר ותושביה". 

מהם שלושת הצעדים הראשונים שבכוונתך לבצע עם בחירתך לתפקיד ראש העיר?

"הצגת החזון העירוני לכל עובדי הרשות ומנהליה כולל התאגידים, הקמת האגף לעידוד וקידום עסקים, פרסום הרשימות של המענקים והפינויים, הליך שייעשה כמובן ללא פגיעה בפרטיות, רפורמה בשירות לתושב והאצת תהליכי ההתחדשות העירונית". 

כיצד בכוונתך לפתור את בעיית המיגון שמטרידה רבים מתושבי השכונות הוותיקות בעיר על רקע האיום הביטחוני ההולך ומתעצם?

כפי שקבעתי מיומי הראשון בציבוריות האשקלונית - הפתרון לשכונות הוותיקות גם לנושא המיגון וגם לתשתיות ולצדק התכנוני - הוא התחדשות עירונית, שתשים לעיניה גם את שיפור איכות החיים כמטרה ולא רק את הביצוע. הכוונה כמובן לתשתיות ולמבני ציבור ברמה גבוהה ואת זה משיגים דרך מענקים כספיים ליזמים ודרך רתימת קרקעות הסכם הגג. כל אלו הן תוכניות שקידמתי כבר בתחילת הקדנציה והן הוכשלו על ידי ההנהלה הנוכחית מסיבות פוליטיות. היום המתווה הזה מקובל על כל העוסקים בתחום ומנסים בכל הכוח ליישם אותו בכל הארץ וגם כמובן באשקלון, רק באיחור קריטי ולאחר שההתרסקות כבר אירעה.

אני יודע לייצר את התוצאות, אני מי שהגיש את תכנית האב להתחדשות עירונית בעיר כשאיש לא האמין בה ופיתחתי את הרעיון הזה מלכתחילה, אני מבין עסקים ויזמים ויודע מה אפשרי ומה לא. מה משקודם היום אלה כל מיני סוגים של מסלולי רשויות שהם בסדר, אבל הן לא רותמות את כל הכוח של השוק הפרטי למהלכים החשובים הללו. אני יודע איך לעשות זאת. אני מבטיח לתושבים וליזמים כאחד - אני יודע את הדרך, אנחנו נגרום לזה לקרות, וזה הזמן לחזק אותנו בקלפי ולהיכנס לתנופת התחדשות אמיתית בשכונות הוותיקות. זו אחת המטרות החשובות ביותר בקדנציה שלי ונעמוד בה". 

מה יחסך אל הציבור הדתי בעיר?

"התפיסה שלי הוא שראש עיר חייב להיות ראש עיר של כולם, לראות את הציבור על כל רבדיו ולשאוף לשרת את כלל צרכי הציבור בשקיפות ותוך עבודה על נציגי הציבור. באשקלון יש עוצמה גדולה שהיא הפסיפס האנושי המורכב שלה. זו עוצמה ויש בה אתגר ומשימה והיא להצליח לנהל את צרכי כל הציבור באופן שזה נהנה וזה לא חסר.

צריך לומר שאני לא עומד לבחירה כיוון שאני אדם קדוש, על אף כל ההשתדלות - אני לא כזה, אבל אני בהחלט ביצועיסט, אני מגיע לאתגר הזה עם הרבה ניסיון ואהבה לעיר הזו ולתושביה, ובהחלט רואה בהצלחת העיר משימה חשובה עבור עם ישראל ומדינת ישראל בכלל ובמיוחד בעת הזו.

המפתח להצלחה בראייתי הוא עבודה טובה וקשובה לכל נציגי הציבור, ואמונה אמיתית שזו המשימה שלנו - להוציא מאשקלון בשורה של אחדות לכל עם ישראל. אני מאמין בכל ליבי שהדבר אפשרי וכמובן שאני מתחייב לתושבים מכל הזרמים לשמירת הסטטוס קוו, לקשב ולזמינות על מנת שנצליח במשימה הזו יחד".

איתי סהר | צילום: קיו עלית

איזה מסר תרצה להעביר לתושבות ולתושבים המתלבטים אם לבחור בך?

"אני עומד היום מול הציבור כמועמד היחידי שמציע את כל מה שנדרש: גם ניסיון של קדנציה שלמה מתוך המועצה, בהובלת תהליכים מול גורמים עירוניים וממשלתיים מבפנים, גם השכלה מתאימה, גם ניסיון רב עסקי ויזמי מתוך העיר, גם עם הבנה בנושאי ביטחון שהם קריטיים לתקופה זו ולעיר שלנו בכלל - וגם כמי שתפקד במלחמה תחת אש והקים את החמ״ל האזרחי מהגדולים בדרום שסייע לאלפי תושבים בכל צורך מהיום הראשון ללחימה (ממש מהשביעי) ולא הפסיק את פעולתו עד הימים האלה ממש - בעוד המערכת העירונית פשוט קרסה, ובזמן זה גם הביא להקמת כיתת הכוננות העירונית, לעדכון מתווה החינוך ועוד.

אני מביא את הניסיון, את ההיכרות עם התוכניות, את היכולת לתכנן ולבצע. הנאמנות שלי לערכים שלנו נבחנה מול הציבור וגם כשהייתי לבד מול רבים עמדתי על האינטרס הציבורי. אני מגיע עם הצוות הנכון, המועמדות שלי בשלה ואני רעב לעשות למען העיר שלנו - בבחירות הקרובות - אני האיש שלכם לראשות העיר".  

הובלת מאבק חשוב נגד זיהום האוויר בעיר, כיצד העירייה בראשותך תשפר את המצב הקיים? האם אתה לא חש תסכול מהעובדה שהנושא אינו מקבל את תשומת הלב הראויה מציבור הבוחרים?

"נלחמתי בהרחבת תחנת הכח דוראד, הגשתי את ההתנגדות בשם תושבי אשקלון והופעתי מול הוועדה לתשתיות לאומיות. עיריית אשקלון היא הרשות היחידה בכל הארץ שהסכימה להגדלת ייצור החשמל בשטחה ואני הבאתי להפיכת העמדה הזו. משך כל התהליך תומר גלאם, שעודנו עובד חברת חשמל בחל״ת גם בימים אלה, והכפופים לו - לא סייעו בדבר ואף הכשילו. אשקלון מובילה במדדי התחלואה והם פשוט בראייתי מכרו אותנו ועדיין עושים זאת. לפני ימים ספורים הוועדה לתשתיות עמדה על החלטתה החשובה כי אין להרחיב את דוראד ומעיריית אשקלון לא נשמע אפילו ציוץ".

עוד אומר סהר: "לא נאפשר לעירייה ולעומד בראשה להפוך את תושבי אשקלון לסוג ב׳ ולסחור בבריאותנו בגלל אינטרסים אישיים שלהם. אני מתכוון להמשיך להוביל את המאבק הזה ואנחנו נצליח בו. ההחלטה שהבאנו מהוועדה איתנה והיא תשרת אותנו בהמשך, אנחנו מתכוונים לעמוד עליה ולתת את כל הגיבוי הנדרש". 

לסיום, ספר פרט מעניין עליך שתושבי העיר לא יודעים

"אני מתאמן בmma באקדמיה ללחימה משולבת מספר 1 בישראל שנמצאת ממש כאן באשקלון ובליווי המייסד שלה שרון גורילשוילי הגדול זכיתי לעלות לקרב אגרוף שאותו ניצחתי בנוק אאוט בסיבוב השני. כנראה ובע"ה סוף דומה לאירוע אחר שיקרה בקרוב".

 

 


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2e7c564b-a13b-480f-bd1c-aefd2713f156','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2e7c564b-a13b-480f-bd1c-aefd2713f156','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה