בעקבות חיובים גבוהים: מאבק ציבורי בתאגיד מי אשקלון

$(function(){setImageBanner('b13471b6-1caa-4f86-9260-1838e3d9f554','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

פעיל הציבור, עו"ד רונן שירז, קורא לציבור להעביר אליו חשבונות מים חריגים שקיבלו בשנה האחרונה ומכתבים על נזילות ומאיים בהגשת תביעה ייצוגית. בפנייה לראש העיר, תומר גלאם, הוא דורש ממנו להתפטר מתפקידו כיו"ר התאגיד. העירייה" "פופוליזם זול"



מזה תקופה ארוכה תושבים בעיר מתלוננים על חשבונות מים חריגים, כעת פעיל הציבור, עו"ד רונן שירז, מרים את הכפפה ומכריז על מאבק ציבורי בתאגיד "מי אשקלון".

שירז קורא לתושבים להעביר אליו חשבונות מים חריגים שקיבלו בשנה האחרונה וכן הודעות מטעם התאגיד על נזילות לצורך בחינת הגשת תביעה ייצוגית. בפנייה לתושבים הוא מנמק: "אנו עדים לתופעה רחבה בה תושבי אשקלון משלמים מאות ואלפי שקלים בכל חודש עבור צריכת מים, אלפי תושבים מקבלים הודעות על נזילות בצנרת ביתם. המצב הוא בלתי נסבל וחייבים להקים ועדה מיוחדת לבדיקת התופעה, יושב ראש דירקטוריון התאגיד הנו ראש עיריית אשקלון מר תומר גלאם, מצד אחד הוא אמור לדאוג לתושביו ומצד שני כיושב ראש דירקטוריון התאגיד עליו לשמור אמונים ולדאוג לתאגיד, ברור לכולם שיש כאן ניגוד אינטרסים ברור ומובהק".

עוד מציין שירז: "משרדנו מכין תביעות ענק כנגד התאגיד, אין ספק כי משהו לא תקין קורה כאן, לא ייתכן כי כולם משקרים, לכולם יש נזילות ונראה כי אשקלון עומדת על פיצוץ מים אחד גדול, משרדנו ינהל את התביעה ואת איסוף החומרים תוך שקיפות מלאה לציבור, אני מצרף בזאת את המכתב אשר ממוען למר תומר גלאם. אני מבקש מכל תושב לפנות אל תאגיד מי אשקלון ולבקש פירוט של כל התקופה בה אתם מתגוררים בדירה, לשלוח אל משרדי את הפירוט ואם קיבלתם מכתב הודעה על נזילה תשלחו בנוסף".

שירז הסביר כך את החלטתו להוביל את המאבק בתאגיד המים: "אלפי פניות על חיובי יתר, לעתים מדובר בעשרות אחוזים ולעתים מאות אחוזים יותר מהצריכה הרגילה, מי אשקלון מרשים לעצמם לנהוג בכוחניות, אני מנהל חקירה יסודית כבר זמן רב ומגלה כי המצב מזעזע. שלב שלב אגלה בבית המשפט את כל מעשיהם, ציבור שלם נמצא שבוי בידיהם, אין כל חמלה על אנשים, אני מצרף לכם את מכתבי אשר נשלח אל מי אשקלון, את התביעה אעלה בקרוב לאחר שאשלים את מלוא התמונה. תאגיד מי אשקלון מפרסם דו"חות כאשר התאגיד משמיט מידע חשוב ויקר בניגוד לחוק ולא בכדי. תאגיד המים נוהג לחייב אלפי שקלים עבור "נזילות" כאשר הצרכנים פונים לתאגיד הם מבקשים אישור מאינסטלטור שתוקנה הנזילה ויזכו אותם, הזיכוי הוא מינימליסטי ולעג לרש, אנשים מביאים אישור סתמי רק כדי לקבל זיכוי והתאגיד מכוסה שחייב עבור נזילה שאתם הצהרתם עליה, זה משחק מרושע שאין לו אח ורע וכל התושבים נופלים בו".

שירז מפציר בתושבים שלא לשתף פעולה עם התאגיד: "אל תתנו לזה יד, אל תסכימו לנזילה, שהם יוכיחו שישנה נזילה, אתם תביאו מומחה שיאשר כי אין נזילה. משרדי בודק אפשרות להנחת מוני מים מעבר למונה המים שלו לבדיקה נוספת. לא נאפשר להם להתעלל בתושבים, יחד נעצור את הדבר הזה קיבלתי מאות פניות, מכתבים, וסיפורים קורעי לב, צר לי כי תאגיד מונופוליסטי נוהג בבריונות אל מול צרכניו".

עו"ד רונן שירז | צילום: פרטי
בתוך כך, שירז העביר גם מכתב לראש העיר, תומר גלאם, המכהן גם כיו"ר התאגיד: "ידוע כי תאגיד מי אשקלון מעביר סכום כסף נכבד בכל שנה לעיריית אשקלון, האם התשלום מועבר מתוך רווחי התאגיד? אם אכן הכספים עוברים מהתאגיד הרי שבתפקידך כראש עיר יש לך אינטרס ברור להעשיר את קופת העירייה, האם אינך דואג לתושבי עירך? האם אינך מודע לזעקת התושבים הקורסים תחת נטל חיובי תשלומי המים אשר עלו באופן תמוה במאות אחוזים תוך אמתלות שונות ומשונות? האם פעלת לבדיקת החיובים? האם בדקת כי הדוחות המפורסמים מאת התאגיד לציבור עומדים במחויב בחוק? האם ניהלת ישיבות וערכת בירור למען תושבי עירך?".

שירז מבקש לעיין בפרוטוקולים של ישיבות הדירקטוריון שהתקיימו בשנת 2020 ומבקש מגלאם להתפטר מתפקידו כיו"ר תאגיד המים "ולהתחיל לפעול ולהיאבק למען התושבים אשר בחרו בך לתפקיד".

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה ל"אשקלונים": "בניגוד לפופוליזם הזול העולה מהמכתב, ראש העיר ימשיך לפעול בצורה עניינית ולטובת התושבים בלבד, גם מתוקף תפקידו כיו״ר תאגיד ׳מי אשקלון׳, ולעמוד מקרוב אחר איכות השירות והמענה הניתנים לתושבים על ידי התאגיד".

על טענות אלו, הגיב שירז: "עצוב מאוד שזו תגובת ראש העיר. מכתבי אינו פופוליזם זול אלא זעקתם של כלל תושבי אשקלון. ראש העיר טוען כי הוא עומד מקרוב אחר איכות הישרות והמענה, בפועל עולה כי מדובר בעוול אשר נגרם לאלפי תושבי העיר, התייקרות בלתי מוסברת של תשלומי המים, אלפי טענות על נזילות לכאורה בהם מואשמים התושבים מאת התאגיד שבו עומד ראש העיר. אשמח לראות עניינית פרוטוקולים מתוך ישיבות בהן ראש העיר מעלה שאלות וממנה בודקים מקצועיים בנושא כאוב זה. כולי תקווה כי ראש העיר יפעל למען תושביו וייתן מענה לזעקתם הכואבת והצודקת".

מתאגיד ׳מי אשקלון׳ נמסר בתגובה: "קשה להתעלם מהעובדה שעו"ד שירז פתח ב"מאבק ציבורי" נגד התאגיד, בדיוק בשבוע שבו נדרש על ידי התאגיד לשלם חוב עצום שצבר בגין צריכת מים פרטית, חוב ממנו הוא מתנער זה כשלוש שנים! על אף פניות חוזרות ונשנות של התאגיד אליו להסדיר את חובו הוא לא טרח לעשות זאת כל התקופה האמורה. לעצם העניין, התאגיד פועל בשקיפות מלאה ועל פי כל כללי המינהל התקין והחוק, ולכן נענה בחיוב לבקשה להמצאת מסמכים שהעביר עו"ד שירז. יש כמובן לציין כי אין בעצם ההסכמה לאפשר את העיון במסמכים כדי להסכים עם הטענות הכוזבות שהעלה במכתבו הגובלות בהוצאת דיבה. תאגיד מי אשקלון משקיע משאבים רבים, בהיקפים חסרי תקדים, כדי לשדרג ולשפר תשתיות מים באשקלון, ולהבטיח אספקת מים רציפה באיכות גבוהה לתושבי העיר. בכל מקרה של חשד לפריצת מים או נזילה, התאגיד מקפיד ליידע את הצרכים מיד כשמגלה הבעיה, כולל משלוח הודעה כתובה בדואר, מסרון ואף יצירת קשר טלפוני עם הצרכנים, ומציע דרכים לפתור את הבעיה כדי למנוע חיובים מיותרים. צרכנים המציגים אישור על תיקון הנזילה מקבלים זיכוי על הצריכה העודפת, כפי שנכון ומקובל לעשות. עובדי התאגיד עושים לילות כימים במטרה להעניק שירות איכותי וטוב לתושבי אשקלון. המרחק בין המציאות לדברים שהציג עו"ד שירז במכתבו גדול מאוד, ומעלה חשש כי מניעים אחרים עומדים מאחורי המאבק הציבורי שהחליט לנהל. כמי שאמור להכיר את החוק, עו"ד שירז צריך לדעת שהתאגידים הוקמו מתוקף חוק, שתעריף המים לא נקבע על ידם ואין להם כל שליטה עליו. אם עו"ד שירז היה רוצה להציג דוגמא אישית לגילוי נאות וחופש מידע לפני שהוא יוצא ל"מאבק" בתאגיד, ראוי היה שיחשוף בפני הציבור את המניעים האמיתיים שלו, וכמובן יסדיר את החוב העצום שצבר כלפי התאגיד, שגילה כלפיו אורך רוח ונמנע מלנקוט נגדו הליכים זה שלוש שנים".

בתגובה לטענות התאגיד, שיגר שירז מכתב התראה לפני נקיטת הליכים בו כתב כי אין להם את הזכות לחשוף את ענייניו האישיים בתקשורת ודרש בהם לחזור מההאשמות לאלתר. 


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('2a556781-b6f9-40da-92ad-30b80e858b37','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('2a556781-b6f9-40da-92ad-30b80e858b37','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה