"חיזקנו באופן דרמטי את מערך האבטחה באיזור הדרום"

$(function(){setImageBanner('2836e30c-95e5-4b9d-9655-385fd7f7a6e0','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

בימים אלה מציינים שנתיים וחצי למיזוג העסקי בין חברת המוקד ח.א.ש מקבוצת נ.ג'אן לבין קבוצת  צוות 3. בראיון מיוחד מביתו באשקלון מספר איש העסקים משה ג'אן על החידושים שבעולם האבטחה, על צמיחת הקבוצה שבבעלותו, על ההתמודדות העסקית בקורונה והשקעות חדשות וגם על רעייתו שקיבלה תואר ד"ר

 

קבוצת נ.ג’אן הוקמה ב-2003 ע”י ניסים ג’אן - יו״ר הקבוצה, איש מערכת הביטחון ובעל ניסיון עשיר בניהול מערכי לוגיסטיקה מורכבים ותפעול מעברים ביטחוניים. "האסטרטגיה היתה לתת שירות במעברי הגבול, בתחילה במעבר רפיח ובהמשך לרשות המעברים לאחר ההתנתקות מגוש קטיף. בהמשך זכינו בפרויקט רשות שדות התעופה והשאר היסטוריה", שיחזר איש העסקים משה ג'אן בשיחה מביתו באשקלון השבוע.

"נ.ג'אן"  מתמחה בנדל"ן, לוגיסטיקה ודלק, כאשר חוסנה הפיננסי של הקבוצה, היושרה והמקצוענות והפכו אותה לאחת הגדולות בענף הלוגיסטיקה והשירותים בישראל. כחלק מהתרחבות הקבוצה לענפים שונים הקימה קבוצת נ.ג’אן מספר חברות בנות המתמחות בתחומים השונים של פעילות הקבוצה, כאשר את מוקד האבטחה "ח.א.ש." הקימה כחלק ממתן מענה משלים לתחום הלוגיסטיקה.

 

משה, כיצד התבטאה ההצלחה בתחום המוקד ?

"תחום המוקד באזור הדרום היה מפוזר, כאשר חברות עם מוקדים קטנים פעלו לאורך שנים. כאשר זיהינו את הפוטנציאל שבענף הצלחנו, בתוך ארבע שנים בלבד, לייצר כוח אבטחה משמעותי בין אשדוד לשדרות ועד לקרית מלאכי וקרית גת. עשינו זאת באמצעות מיזוגים, רכישות, תחרות אגרסיבית ושיתופי פעולה שונים".

לפני מספר שנים הכיר משה את הקולגה, ניר גלבוע, המנכ"ל והבעלים של קבוצת האבטחה צוות 3, שהתמקדה בשעתו במתן פתרונות אבטחה, סיור ומיגון בעיקר באזור המרכז. ההיכרות בין השניים הפכה לחברות ושותפות עסקית, שסייעה לצמיחת שתי החברות ואף הובלה לחברות אישית בין המשפחות.

משה ג'אן, שהיה עד לכך שחברות אבטחה בפריסה ארצית מוחזקות על ידי קרנות השקעה המונעות מהגדלת שווי והשאת תשואה למשקיעים דרך מכירת החברה, זיהה את הפוטנציאל דווקא בפריסתה הארצית של צוות 3, שנשלטת ע"י המנכ"ל והמייסד ניר גלבוע, המחובר ללקוחות ומונע מבניה ארוכת טווח של החברה. על כן החליט על המהלך העסקי איתו במטרה להרחיב יחד את מעטפת האבטחה ליישובי הדרום. "תמיד העדפתי שותפות עם גורם פרטי שאני מכיר ובוטח בו מאשר קרנות ענק, מתוך המטרה להמשיך ולדאוג גם לעובדים וגם ללקוחות שלנו", אמר משה השבוע בפרספקטיבה לאחור.

כזכור, לפני כשנתיים וחצי התמזגו שתי החברות בדרום, "ח.א.ש- צוות 3" ומאז החברה מספקת את מערך ההגנה המתקדם בארץ הכולל שירותי מוקד, פתרונות אבטחה ואחזקה מגוונים תוך שימוש בטכנולוגיות חדישות, יחידת סיור רכוב ומוקד שליטה חדשני. משה גאן: "הצטרפותה של חברת צוות 3 לניהול משותף של חברת המוקד הוכיחה את עצמה מהיום הראשון לפעילות. היתרון הגדול במיזוג הוא שצוות 3 הרוויחה סינרגיה מאוד גדולה באזור הדרום והשותפות העצימה את פעילותנו בצורה ניכרת. הרווח הכי גדול שהפקתי מהעסקה המשותפת עם צוות 3 היא שהכרתי חברה שפועלת בסטנדרטים שלא הכרתי קודם ורבים מהם הטמעתי בארגון שלי. זה אפשר לי לתת שירות ופתרונות טובים להון האנושי וללקוחות שלי בזכות מה שלמדתי מהם".

חדשנות והון אנושי

"נכון להיום", מוסיף ג'אן, "אפשר לומר שחיזקנו באופן דרמטי את מערך המוקד והאבטחה בדרום ונוכחותנו בשטח מהווה אתגר לא פשוט לפורצים הפוטנציאליים הודות לחדשנות וטכנולוגיה שמסייעת בידינו לנטרל ולסכל את מזימתם של הפורצים".

בין הטכנולוגיות שבשימוש "ח.א.ש צוות 3" ניתן למנות את CARBYNE, תוכנת שליטה משולבת הנותנת מענה לאדם שנמצא במצוקה באמצעות  כל טלפון נייד. ברגע האמת, ניתן לזהות את מצבו של התקשר, מיקומו, לקבל תמונת וידאו ויכולת ליצור קשר וזיהוי הבעיה מוביל לשליחת כוח סיוע מדויק. בנוסף לטכנולוגיות ביטחון נוספות העושות שימוש בבינה מלאכותית המסייעת לסיכול פשיעה או טכנולוגית וידיאו אנליטיקה מתקדמת המאפשרת ללקוחות החברה לשפר באופן דרמטי את סיווג האירועים הנקלטים במצלמות האבטחה כאירועי שווא או אירועי אמת ודיווח מידי למוקד הבטחון המעביר את המידע ישירות לכוח התגובה הפרוס בשטח. 

צילום: עוז מזרחי

חברת “מוקד ח.א.ש – צוות 3” מאבטחת מספר רב של רשויות – ממועצות מקומיות ועד ערים גדולות וגם יישובים במועצות אזוריות, בסיוע שיטה ייחודית שפיתחה, והביאה לירידה משמעותית בנזקי פריצה ובניסיונות פריצה לבתי תושבים. אפשר למצוא בין לקוחות החברה גם חברות וגופים מהגדולים במשק, דוגמת רכבת ישראל, תנובה, קק”ל, קבוצת קניוני עזריאלי ומשרד ראש הממשלה.

גם בתקופת הקורונה, בשגרה ובחירום, ממשיכה החברה לסכל פריצות ולמנוע נזקים כלכליים, שיכלו להיגרם בשל כך. החברה מקפידה להמשיך ולהעסיק את תושבי הדרום ולדאוג להכשרות מקצועיות ולרווחתם.

זה המקום לציין כי קבוצת  צוות 3 הרחיבה מאז את פריסתה הארצית עם פתיחת סניף באילת וכניסת שותפים חדשים – לאומי פרטנרס, שרכשה 20% ממניות החברה. בנוסף, חתמה על הסכם להפצת רחפן "אינדור רובוטיקס" ו"קופטרפיקס", פרי פיתוחים ישראלים חדשנים, המסוגל להתריע על פריצה או שריפה במפעלים, משרדים או מתחמים גדולים בתוך ומחוץ למבנה, באופן אוטונומי. המאבטחים של צוות 3 פרוסים גם בים, באסדות הגז. בין הלקוחות נמנים עיריית אשקלון, תאגיד מי שבע, מי אשקלון, החברה הכלכלית אשקלון, קבוצת אפרידר, קבוצת מכלוף בכור, אלבר וכן רשתות ואלפי לקוחות פרטיים, הנהנים משירותי אבטחה ומוקד מתקדמים. 

 

משה, אל מול האיומים הביטחוניים בדרום, עד כמה חשוב לתגבר את מערך האבטחה האזרחי במרחב לצד המשטרה ?

"חשוב מאוד לתגבר את מעגלי האבטחה האזרחיים, אחרי הצבא והמשטרה, מאחר והמשטרה לבדה אינה יכולה לעשות הכל, גם לא מבחינת תקציבים ולא מבחינת כוח אדם. ככל שהמגזר הציבורי והפרטי ייתן נוכחות ומענה גם אלקטרוני וגם פיזי, אז חברות האבטחה יוכלו לתת שירות".

לדברי ג'אן, חברת מוקד ח.א.ש צוות 3 רואה בדרום כבית ופועלת להיות האטרקטיבית ביותר עבור הרשויות שבמרחב הדרומי. "בשנים האחרונות העמקנו את אחיזתנו במרחב הדרומי, כך אנחנו מספקים שירותי אבטחה וגם העלינו את רמת הביטחון לתושבי בעיר אשקלון על ידי התקנות מצלמות רבות מבית HIKVISION".

על קורונה, תרומה לקהילה ותוכניות לעתיד

תקופת הקורונה הציבה בשנתיים האחרונות אתגרים רבים למשק, לעצמאיים ולחברות בכל התחומים. לדברי ג'אן, תקופת הקורונה לא השפיעה עליו ברמה העסקית והחברה התאימה את עצמה למצב בשטח. "עם זאת", הוא מסייג, "אם היינו יכולים לחזות מראש את התוצאות של הקורונה בארץ, הרי שבמבט לאחור הייתי 'קונה' את זה בשתי ידיים. כלומר, הפחד העצום והחשש מ'מה יהיה' לעומת מה שקרה בפועל, לא הצדיק, בעיני, את סגירת המשק והיה עליו להישאר פעיל לחלוטין".

גם היום, כאשר מאחוריו שנות עשייה רבות, איש העסקים הוותיק, שגדל באשקלון מתגורר ביחד עם רעייתו, עינת ושני הבנים: אורי ואריאל ניסים. "אין כמו הדרום, הדרום הוא משפחה אחת גדולה, קל לי מאוד כאן ואני אוהב את המנטליות. גם העיר הגדולה היא כמו כפר קטן, כולם מכירים את כולם וזה מתאים למוטו שלי בחיים: 'יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך".

צילום פרטי

במשך שנים דאג משה, יחד עם אביו, להשקיע ולתרום לקהילה באשקלון כמו לקבוצת הכדורסל "אליצור 'איתו' אשקלון" ולפרויקט פיתוח המצוינות לתמיכה בתלמידי המועדוניות שבמרכזי החוסן.

בימים אלה רעייתו עינת קיבלה, בשעה טובה, תואר ד"ר מאת הפקולטה לפילוסופיה באוניברסיטת בר אילן. הדוקטורט שלה חוקר את המיעוטים האסלאמיים במדינות בהן הם חיים בהיבט פוליטי, תרבותי ועוד. "התואר הוא עוד ביטוי למצוינות, לחתירה למטרה והגשמת היעדים האקדמאיים שרעייתי מציבה לעצמה ועל כך גאוותנו הגדולה כמשפחה".

לסיום, האם יש תכניות עסקיות לעתיד ?

"בהחלט, אנו שואפים למקד את פעילותה של הקבוצה בתחום הנדל"ן, בדגש על 'עיר היין'. הצלחת פרויקט זה ישפיע על עתיד אשקלון והסביבה. בנוסף, בכוונתנו להקים שני מרכזים לוגיסטיים: אחד יתפרס על שישה דונם והשני יתפרס על 20 אלף מ"ר לטובת מסחר ומשרדים, מה שייתן עוד פרנסה, ביטחון וברכה לאלפי תושבים".


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('1f9a34e9-21b0-4372-9ae9-cb4debde76e1','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('1f9a34e9-21b0-4372-9ae9-cb4debde76e1','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה