לראשונה: בית ספר להפרעות התנהגותיות ורגשיות
22.08.16 / 09:03
בשנת הלימודים הנוכחית ייפתח בית הספר 'אמירים'. זמרית רחמים, תושבת העיר ובעלת ניסיון של 23 שנים במערכת החינוך העירונית, נבחרה לנהל את בית הספר שיפעל במבנה זמני בבית הספר 'אור החיים'. ראש העיר, איתמר שמעוני: "מדובר בפריצת דרך עבור תלמידים בעלי הפרעות התנהגותיות בעיר"
מערכת אשקלונים | צילום: ארכיון אילוסטרציה, בונים מוסד חינוך באשקלון
לראשונה וכבר בשנת הלימודים הקרובה ייפתח באשקלון בית ספר ייעודי לתלמידים עם הפרעות התנהגות. מדובר בתלמידים בעלי מנת משכל תקינה המאופיינים בהפרעה התנהגותית, שעשויה לנבוע מבעיות רגשיות, סביבתיות, לקויות למידה והפרעת קשב וריכוז.
בבית הספר, שנקרא 'אמירים', ילמדו תלמידים בגילאי א'-ט' מאשקלון והסביבה והצוות החינוכי בו כולל מורים לחינוך מיוחד, סייעים, מטפלים פרא רפואיים ויועצת. בית הספר יפתח במתחם שהותאם במיוחד לכך בבית הספר 'אור החיים' ובשלב זה יפתחו בו חמש כיתות אם. במהלך השנה יבוצעו בו השקעות נוספות במסגרת מימון שנדרש ממשרד החינוך.
הסביבה החינוכית הייחודית שתתקיים בבית הספר החדש תאפשר לאותם תלמידים לפתח כישורים התנהגותיים, רגשיים, חברתיים ואקדמאיים ותכשיר אותם להתנהגות המקובלת בחברה.
לאחרונה נבחרה מנהלת לבית הספר, זמרית רחמים, תושבת אשקלון, בעלת תואר ראשון בחינוך ובחינוך בלתי פורמאלי ותואר שני ביהדות. רחמים, בוגרת קורס מנהלים מטעם 'אבני ראשה', בעלת ותק של 23 שנים בהוראה במהלכן צברה ניסיון רב בבניית תוכניות לימודים ועבודה בתחום הפדגוגי והחברתי, ביצעה תפקידי ריכוז רבים כמו: טיולים, חינוך חברתי, פדגוגי, התנדבות בקהילה, הובלת מועצת תלמידים, הפקת עיתון בית ספר וכו'. כמו כן, שימשתי כמדריכה במחוז דרום בתחום ההבעה והלשון.
[pic_2852]
זמרית רחמים
ראש העיר, איתמר שמעוני: "אנו ממשיכים ליישם את ה'אני מאמין' שלנו בחינוך, לפיו לכל ילדי אשקלון יינתן מענה בתוך העיר ולא מחוצה לה. פתיחת בית הספר מהווה פריצת דרך בתחום הטיפול בילדים עם הפרעות התנהגות ואני שמח שעלה בידינו להשלים את פתיחת בית הספר ולהיערך לכך כבר לשנת הלימודים הקרובה".
מנהלת בית הספר, זמרית רחמים: "במהלך שנותיי במערכת החינוך העירונית צברתי ניסיון בחינוך הרגיל ובחינוך המיוחד כמורת שילוב, הפרעות התנהגות וליקויי למידה. אני מאמינה שיש לתת לכל ילד הזדמנות שווה להצליח במערכת החינוך. עלינו אנשי החינוך מוטלת החובה והאחריות לספק לילדים את צורכיהם, לעורר מוטיבציה ולהדליק את הניצוץ הקיים בילד ולגרום לו לפרוץ ולהאמין בעצמו, ביכולותיו ובעוצמות שבו".