ראיון:
29.03.17 / 08:46
מנכ"ל 'דן בדרום', טל כהן, מסכם שנה ראשונה בתפקיד תחת ביקורת ציבורית נוקבת מצד נוסעי התחבורה הציבורית. כהן מתייצב מול המצלמה, מודה בבעיות בגילוי לב אבל חשוב לו להסביר: "כשאנחנו בודקים את הטענות יש מרחק רב בינן לבין מה שקרה בשטח, יש ירידה דרמטית בפניות". וגם: כיצד הוא מטפל בטענות על נהיגה פרועה, מי אחראי לתדירות הקווים, מה הוא רוצה לומר לתושבים ומהי הבשורה לנוסעי הרכבת
סיון סבג-אסולין | צילום: טל כהן מנכ"ל 'דן בדרום'
חברת האוטובוסים 'דן בדרום' נכנסה לפעול באשקלון לפני כשנה. בסקר שערכה עמותת 'אור ירוק' לאחרונה עלה כי שביעות הרצון של תושבי אשקלון מהתחבורה הציבורית היא נמוכה יחסית, כאשר גם ברשתות החברתיות התושבים מציפים את אי שביעות רצונם מהתחבורה הציבורית בעיר. במסגרת התלונות עולים שני נושאים עיקריים: תדירות הקווים ונהיגה פרועה של נהגי החברה בכביש. בשל התלונות ולרגל סיכום שנה מאז החלה לפעול החברה באשקלון, קיימנו ראיון עם מנכ"ל החברה, טל כהן.
מנכ"ל 'דן בדרום', טל כהן, בן 48 מראשון לציון, השתחרר לאחרונה מהצבא בדרגת אל"מ כאשר בתפקידו האחרון שימש כקצין לוגיסטיקה של פיקוד הדרום. הוא בוגר תואר ראשון במדעי המדינה והמזרח התיכון ותואר שני במדעי המדינה מאוניברסיטת חיפה. טל החל את תפקידו כמנכ"ל 'דן בדרום' באוגוסט 2016 ובראיון ראשון ל"אשקלונים" הוא מדבר בגילוי לב על התלונות, על הבעיות וגם על הרצון העז שלו להעסיק את תושבי אשקלון כנהגים, למצוא פתרונות ולהשיב את אמון הציבור בחברה."אחוז התלונות ביחס לכמות הקווים שאנחנו עושים, עומד על חצי אחוז בעיר אשקלון", הוא אומר. עוד הוא מצר על התדמית שספגה החברה בתחילת הדרך ואומר כי תדירות הקווים אינו תלויה בחברה אלא בהחלטה של משרד התחבורה. "מבחינת ביצוע של הקווים שמשרד התחבורה מודד אותי, אנחנו עומדים היום על למעלה מ-99 אחוזי ביצוע...אשקלון היא עיר קשה לתנועה ויש בה שעות מורכבת בהן העיר כמעט עומדת". לאחר חג הפסח הוא חושף כי יהיה שינוי בקווים לרכבת וממנה: "קווים 12, 13, 14, 15 מהרכבת ואליה בשעות השיא יצאו בכל רבע שעה".
מהתושבים הוא מבקש: "אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי לשפר את התחבורה הציבורת באשקלון ובמרחב כולו. בתחלנו עם חבלי לידה קשים, אנחנו מטפלים בכל אחד ואחד מהדברים. יש לנו עדיין במה לעסוק...מאמין שנגיע להישגים יפים לשביעות רצון התושבים. אנחנו צריכים לטפל בתדמית שנוצרה לנו שהנתונים מראים שאנחנו רחוקים מאוד מהתדמית אבל זאת בעיה שלנו ואנחנו נמשיך לטפל בזה".
צפו בראיון: