בגרות חברתית
18.05.17 / 15:07
מפגש מרגש התקיים השבוע בבית הספר מקיף עירוני ד' באשקלון. המפגש העלה על נס עשייה חברתית והתנדבות
מערכת אשקלונים | צילום: רן ידעי, מתוך המפגש
כמידי שנה, וכחלק מהמסורת הבית ספרית של מקיף עירוני ד׳, התקיימו השבוע וועדות הזכאות לבגרות חברתית למחזור תשע״ז. בין מבחני בגרויות וחזרות למסיבת הסיום נפגשו תלמידי כיתות י"ב, מורים, נציגים מהרשות וממקומות ההשמה ונציגי הההורים ברשותה של הגברת ברכה זיגזג, לשמוע ולהתרגש מעשייה של נתינה ומעורבות חברתית מעוררת השראה. בתחילתו של המפגש, התקיים פאנל בהשתתפות נציגי מקומות ההשמה: קטי עמירה מנהלת גני אסיף, מירב כחלון מזכירת בית ספר נוף ים, חגית רוקח מנהלת ״ מעיין שרה ״ ורוית כהן מחנכת בכיתה י"ב.
המשתתפות סיפרו על החוויה המעצימה שנחשפו אליה בזכות חדוות העשיה והנתינה ללא תנאי של התלמידים. לאחר מכן חולקו התלמידים ל- 15 וועדות ובכל וועדה השתתפו נציגי הנהלה, מורים, נציגים מטעם הרשות ומשרד החינוך ונציגים ממקומות ההשמה שבהם התנדבו התלמידים. בתחילתו של המפגש התקיים שיח משמעותי שאותו הנחו תלמידי שכבה י׳ כחלק מתוכנית החברותאים שמתקיימת בבית הספר במהלך השיח דנו המשתתפים במשמעות הנתינה להתפתחותו ומימושו של האדם. במהלך הועדות הציגו התלמידים את פועלם במסגרות ההשמה השונות וענו על שאלות שהופנו אליהם מטעם חברי הוועדה. התלמידים התגלו שוב כבוגרים בעלי ערכים של מעורבות וסולידריות חברתית, נתינה ואהבה ללא תנאי והצליחו לרגש את חברי הוועדה כשהם מתארים מפגשים וחוויות משמעותיות .
חברי הוועדה התרגשו מהעשייה המבורכת של תלמידיהם במגוון מסגרות ההשמה. נועה אלמייב תלמידה בכיתה י"ב: "התנדבתי בבית ספר 'מעיין שרה' עם תלמידים בעלי צרכים מיוחדים. עברתי תהליך לא פשוט ומלא בחוויות מעצימות. אחד הדברים הבולטים ביותר שהבנתי במהלך השהות שלי עם התלמידים, זה שלגרום לשמחה אצל ילדים כל כך תמימים ומלאי הערכה מביא לסיפוק אדיר, ומבחינתי הניצוץ הכי קטן והדבר הכי מזערי שנקרא חיוך יכול ללא ספק להפוך עולם שלם".
שרה מצרפי, מנהלת בית הספר, מסרה: "היום סיכמנו 3 שנים של עשייה ותרומה לקהילה. אין ספק שהנתינה מצמיחה והנה אנחנו מצמיחים תלמידים ערכיים ואוהבי אדם וחברה. בריכוזה מעורר ההשראה של רכזת המעורבות בבית הספר, הגברת סיבי אורית, ציינו את יום וועדות הזכאות כיום חג של ממש.הצוותים השונים התרשמו מהאופן בו הציגו התלמידים את המסע הערכי שאותו חוו. תלמידינו היו מחויבים לתהליך והיה חשוב להם להשקיע ולתרום לחברה. תלמידים רבים הדגישו את תחושת הסיפוק ואת השינוי שחוו בעצמם לאורך התהליך. מתוך תחושת האחריות לעיצוב דמותו של הבוגר כאדם יוזם, משפיע ומעורב אנו רואים בפעילות זו אבן דרך משמעותית וחשובה להבטחת חברה ראויה הפועלת מתוך סולידריות וערבות הדדית".