שינויים בערוצי הטלוויזיה - כל המידע הנחוץ

$(function(){setImageBanner('08ba21bb-ca57-4a87-8a27-1bb95ed9903e','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

שינויים בערוצי הטלוויזיה - כל המידע הנחוץ

החל מנובמבר 2017 יוחשך אפיק 22 וזכייניות הטלוויזיה המסחרית יעברו לערוצים חדשים. מה זה אומר על ערוץ 10, איך נושפע מזה ומה הקשר לכבלים וללוויין? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על המסך הקטן

עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי "כאן" בחודש מאי 2017 הייתה רק הסנונית הראשונה לעוד שורה ארוכה של שינויים בערוצי הטלוויזיה. חלק מהשינויים הם תולדה של מהלכי רגולציה ומדיניות ציבורית, בעוד חלק נובעים משיקולים מסחריים. כך או כך, בתקופה הקרובה נצטרך להתרגל מחדש לכל לוח שידורים מועדף ולעקוב מקרוב אחר השינויים שעומדים להופיע על גבי המסך הקטן.

הטלוויזיה המסחרית: משחק הכיסאות והמספרים

השינוי הבולט ביותר שישפיע עלינו בחודשים הקרובים ייערך בגזרת הטלוויזיה המסחרית. כזכור, בסוף 2014 נדונה בכנסת הצעת חוק לפיצול ערוץ 2 והעברת הזכייניות "קשת" ו"רשת" לפעילות באפיקים נפרדים.

משמעות ההצעה הלכה למעשה הייתה סגירת ערוץ 2 כפי שהוא מוכר לנו, והקמת ערוץ נפרד לכל בעל רישיון לשידור מסחרי. המטרה הייתה לפתוח מחדש את השוק לתחרות ולאפשר לכל מי שיש לו רישיון להציע שירותים על גבי פלטפורמה משלו. עם זאת, הצעת החוק נעצרה אך באוקטובר 2016 הגישו בכל זאת שתי הזכייניות שמפעילות את ערוץ 2 בקשת רישיון למעבר לשידור במשך 7 ימים בשבוע (במקום 3 ו-4 ימים כל אחת, עם תחלופה כל שנה, כפי שמקובל כיום).

החל מתאריך 1 בנובמבר 2017 יוחשך אפיק 22 בממיר, בעוד הזכיינית "קשת" תשדר באפיק 12 והזכיינית "רשת" באפיק 13. את חודש אוקטובר מקדישות שתי הזכייניות למרדף אחר הצופים ולניסיון להרגיל אותם לאפיקים החדשים, אך נותר רק להמתין ולראות כיצד המעבר ישפיע על שוק הפרסום, הבידור והטלוויזיה. במקביל, יש לציין כי לטובת התחרותיות הוחלט גם להחשיך את אפיק 10 של ערוץ 10 ולהעביר אותו לשדר באפיק 14.

מה קורה בכבלים ובלוויין?

באופן עקרוני לא אמורה להיות לפיצול של ערוץ 2 השפעה על פלטפורמות הכבלים והלוויין. מצד שני, סביר להניח ששינויים בהרגלי הצפייה אכן יגררו השלכות כאלה ואחרות על השוק כולו.

בנוסף, יש לזכור שהכבלים והלוויין מתחרים כיום בפלטפורמות רב-ערוציות אחרות כגון סלקום TV ופרטנר TV. בחודשים הקרובים צפויים גופים נוספים להגיש בקשה לספק שירותי טלוויזיה רב-ערוצית בטכנולוגית ה-OTT וזה אמור להביא לירידת מחירים דרסטית.

עדות להשפעת השינויים בערוצי הטלוויזיה על הלקוחות ועל חברות הכבלים והלוויין ניתן לראות כבר היום בחבילות של גופים ותיקים כמו YES ו-HOT, שמטרתן להשאיר אצלן את הלקוחות על אף התחרות. כמו כן, גופי שידור שפועלים על בסיס האינטרנט כמו נטפליקס ימשיכו לקבוע את סדר היומי הציבורי ומעניין לראות מה יקרה כאשר יגיעו לכאן חברות נוספות כמו אמזון, הולו ואחרות.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('8c038666-9b49-4125-9722-37515d596ae1','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('8c038666-9b49-4125-9722-37515d596ae1','/dyncontent/2024/6/10/8a1346f3-1a6b-4846-8332-d34023e8067b.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה