סקר חווית המטופל במיון:

$(function(){setImageBanner('909ba0ba-b072-4ecb-adee-9b0b7ffa5e22','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

דו"ח חדש של משרד הבריאות מדרג את חדרי המיון בבתי החולים בארץ על פי מידת שביעות הרצון של המטופלים. בית החולים ברזילי קיבל את הדירוג הנמוך ביותר בשביעות רצון המטופלים במחלקה לרפואה דחופה

מערכת אשקלונים | צילום: אילוסטרציה, ארכיון בית החולים ברזילי

משרד הבריאות קיים בין החודשים יוני - אוגוסט 2017 את הסקר הלאומי השני לבחינת חווית המטופל במחלקות לרפואה דחופה (מלר"ד - חדרי מיון) בבתי החולים הכלליים.  הסקר הינו חלק מתוכנית סקרי חווית מטופל לאומיים שעורך המשרד בשנים האחרונות.  במשרד הבריאות מציינים כי כחלק מתוכנית רחבה נבנתה תוכנית ייעודית להתערבות לאומית לשיפור חווית המטופל והמטפל במלר"די מבוגרים. תוכנית לאומית זו היא ראשונה מסוגה בעולם ומהווה פיילוט לתוכניות נוספות שיפותחו בבתי החולים. לצורך יישום מטרה זו, פותחה הכשרה ייעודית וייחודית הכוללת ארגז כלים הנדרש לשיפור חווית המטופל והמטפל במלר"ד וכוללת נושאים שונים בתחום מיומנויות תקשורת בין מטפל למטופל, כלים להתמודדות עם לחץ ושחיקת מטפלים, תיאום ושיתוף פעולה בין הצוות, רצף הטיפול, מתן מידע ועוד. 

אוכלוסיית הסקר כללה מטופלים שביקרו במחלקות לרפואה דחופה והשתחררו או התאשפזו. נדגמו מטופלים מכל סוגי המלר"דים פרט למלר"ד נפש, מלר"ד נשים ומלר"ד יולדות. מכל בית חולים נדגם מספר שווה של מטופלים  (n=400) עפ"י דגימת שכבות בחלוקה לפי מלר"ד כללי (n=300) ומלר"ד ילדים (n=100). הפניה למטופלים התקיימה עד 14 יום ממועד הביקור במלר"ד (למטופלים שכבר השתחררו מבית החולים) באמצעות ראיון טלפוני בין החודשים יוני[3]-אוגוסט 2017. הראיון בוצע עם המטופלים עצמם, עם הורים לקטינים ומלווים של קשישים מעל גיל 76 במקרה הצורך, בשפה המועדפת על המטופל (עברית, רוסית, ערבית או אנגלית). רואיינו 10,817 מטופלים ב-27 בתי חולים. אחוז ההיענות עמד על 56%. השאלון הכיל מעל 40 שאלות מעולמות תוכן שונים (יחס, מתן מידע, רצף טיפול, תפיסת זמני המתנה במיון, תנאים סביבתיים ועוד). 

מהסקר עולה כי חדר המיון בבית החולים ברזילי זוכה לשביעות הרצון הנמוכה ביותר בקרב המטופלים עם 62% בלבד. לשם השוואה הדירוג הגבוה ביותר ניתן לבית חולים השרון עם 82% של שביעות רצון.

[pic_5509]

במיון ילדים זכה חדר המיון של ברזילי לעלייה באחוזי שביעות הרצון 77% אך עדיין גם בפרמטר זה אינו נמצא בין המובילים ברשימה. בתי החולים בני ציון ופוריה קיבלו את הדירוג הגבוה ביותר עם 90%. 

[pic_5510]

נציין כי בבית החולים בברזילי משקיעים המון משאבים בשנים האחרונות בכדי לשפר את חוויית השהייה והטיפול למטופלים. כמו כן, בחודש הבא צפוי להיפתח חדר מיון חדש, גדול יותר עם ציוד חדיש שסביר להניח כי יעניק למטופלים חוויה נעימה יותר. 

שר הבריאות יעקב ליצמן אמר על הממצאים: "אני שמח שהנתונים משקפים שיפור בשירות הרפואי המוענק במרכזים לרפואה דחופה ובחדרי המיון לעומת השנים הקודמות. האתגר שלנו הוא לעמוד ביעדי השיפור ככל שזה הולך ונהיה מורכב יותר ויותר. המחויבות שלנו היא להמשיך להשתפר". עוד הוסיף שר הבריאות: חדרי המיון הם החוליה החשובה והמרכזית במערכת הבריאות. היא מביאה לידי ביטוי הן את איכות השירותים הקהילתיים והן במחלות האשפוז. אנו מודעים לצורך המתמיד שלנו לשפר את השירות ולהקל על ציבור החולים, ולכן הקצינו לפני כשנה למעלה מ־100 מיליון שקל לחדרי המיון, לתוספת כוח אדם, הוספת עוזרי רופא ושיפור השירות".

מבית החולים ברזילי נמסר בתגובה: "הסקר הזה נערך בשנת 2015 והוא מעיד שביעות רצון נמוכה מהשירות בחדר המיון של בית החולים ברזילי. חשוב לציין כי חדר המיון בבית החולים הינו קטן ומיושן מאוד, בתנאים אלו הצוות עושה ככל יכולתו ימים ולילות לטפל בעשרות אלפי הפונים ולעמוד בכל הציפיות ואכן חיים של רבים מהפונים המגיעים אלינו עקב מחלות קשות, מצבי חירום מסכני חיים ותאונות קשות ניצלו בחדר המיון הזה. יתרה על כן, ראוי לציין שלמרות התנאים הקשים זמן ההמתנה שנמדד בסקר זה בבית החולים היה מהקצרים ביותר. אנו מודעים לקושי הרב ולחיכוך הרב בין החולים והצוות בחדר המיון הקטן הזה ועושים ככל יכולתנו לטפל בחולים במקצועיות הראוייה. הנהלת בית החולים מיפתה את כל הקשיים האלה ועשתה מהלכים רבים ביותר בתהליכים לשם שיפור הטיפול ושביעות רצון הפונים. נקודת האור הינה בניית חדר מיון חדש, גדול, ממוגן וטכנולוגי,עם חדרי ניתוח והחייאה מרווחים. חדר מיון זה יפתח את שעריו במהלך החודש הקרוב ויהווה בשורה ענקית לאזור ושינוי קיצוני והיסטורי ביכולת הטיפול והכלת החולים הרבים שמציפים את שעריו ואנו מקווים שניהול וקבלת החולים וכמובן הטיפול בהם יפרוץ קדימה ויחד עם זאת תעלה שביעות הרצון הן של החולים והן של המטפלים. אכן, תושבי האזור ראויים לחדר מיון מתקדם וזאת בכוונתנו לעשות בתקופה הקרובה".


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('165ac27d-f371-40bf-bbbe-c696f4ccd257','/dyncontent/2024/6/10/8a1346f3-1a6b-4846-8332-d34023e8067b.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('165ac27d-f371-40bf-bbbe-c696f4ccd257','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה