מזמינים חבילות באינטרנט?
16.01.18 / 09:08
דואר ישראל: אשקלון מדורגת במקום ה-9 בישראל בהזמנת חבילות מחו"ל לנפש. מנתוני דואר ישראל לסיכום השנה עולה כי בשנת 2017 הוזמנו 61 מיליון חבילות במשקל כולל של 10,800 טון
מערכת אשקלונים | צילום: באדיבות אתר 'קאשדו' מחזירים לכם כסף
אשקלון, היא העיר המדורגת במקום התשיעי בישראל בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסיה, כך עולה מנתוני חברת דואר ישראל לסיכום שנת 2017. בשנה שעברה דורגה אשקלון במקום ה-12 בהזמנת חבילות לנפש. עוד עולה כי תל אביב ממשיכה להוביל בכמות החבילות עם למעלה ממיליון חבילות שהוזמנו השנה, אך כרמיאל מובילה בהזמנות פר נפש. העיר ראשון לציון שדורגה בשנת 2016 במקום הראשון בהזמנת חבילות ירדה למקום השלישי בשנת 2017 וקריית גת הגיעה השנה למקום השני והמכובד, ונכנסה לראשונה לדירוג.
מנתוני דואר ישראל עולה כי בשנת 2017 הוזמנו 61 מיליון חבילות מחו"ל במשקל כולל של 10,800 טון. מדובר בגידול של כ- 15% לעומת שנת 2016, אז הוזמנו כ-52 מיליון חבילות במשקל כולל של 9,704 טון. תחום הסחר המקוון צמח במאות אחוזים בעשור האחרון, כאשר לשם השוואה בשנת 2006 הוזמנו מחו"ל כ-19 מיליון חבילות בלבד. בעקבות חגי הקניות הבינלאומיים הוזמנו השנה בחודשים נובמבר ודצמבר השנה כ-15 מיליון חבילות מחו"ל, לעומת חודשים מקבילים אשתקד אז הוזמנו 13.2 מיליון חבילות.
מנתוני דואר ישראל עולה כי עלי אקספרס ו- eBayממשיכים להיות אתרי הקניות הפופולאריים בקרב הישראלים, אחריהם ,next asosו .Amazon-גם אתר הספרים Book Depository ואתר הוויטמינים iHerb פופולאריים ביותר בקרב הישראליים. עלי אקספרס הוא האתר המוביל כאשר 50% מההזמנות כיום לישראל מתבצעות באמצעותו. הקטגוריות המובילות בהזמנות הן ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים, גאדג'טים לבית ולסלולר, וויטמינים וקוסמטיקה.
[pic_5838]
מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין אמר: "בכל שניה הוזמנו השנה שתי חבילות בישראל. כמות ההזמנות מחו"ל גדלה בקצבים אקספוננציאליים משנה לשנה, וזאת מאחר והציבור הישראלי הבין שיוכל לחסוך עשרות ומאות שקלים בכל קניה באמצעות הרכישות המקוונות. על מנת לסייע בהורדת יוקר המחיה ביצענו השנה השקעות רבות בשיפור השירות, שאיפשרו לנו להתמודד עם הגידול המתמשך בהזמנות. לצורך כך השקנו את מרכז הסחר המקוון לחבילות במודיעין שמסוגל לקלוט ולמיין מעל 100 מיליון פריטים בשנה. בזכות מרכז זה ההערכות לחגי הקניות הבינלאומיים היתה טובה מאוד ואפשרה לנו להעביר מאות אלפי פריטים לכל הארץ. בנוסף השנה פתחנו 430 מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשום ברחבי הארץ, בשיתוף רשתות וחנויות פרטיות, זאת בנוסף ל-700 היחידות הקיימות, מה שהופך אותנו לגוף הריטייל הגדול בישראל".
אמנם דואר ישראל הוא גוף מרכזי וחשוב בכל מה שקורה בתחום הקניות המקוונות בישראל, אך הקידמה הטכנולוגית לא פסחה על שחקנים נוספים בתחום, שמצאו דרכים מקוריות לסייע בהורדת יוקר המחיה. אלכס רקון - מנכ"ל אתר ואפליקציית קאשדו באשקלון, המחזיר כסף על קניות באינטרנט מספר: "משנה לשנה אנו עדים לעלייה בכמות הרכישות המבוצעות בצורה מקוונת והדבר מצביע בעיקר על מודעות גוברת לצריכה נבונה. ככל שהצורך הזה גובר, איתו באים הפתרונות הטכנולוגיים אשר מאפשרים לאתרי קניות להיות יעילים וידידותיים יותר למשתמש הממוצע ובכך בעצם לגרום למהפכה של ממש בהרגלי הצריכה של כולנו. האתר שלנו קם במטרה להחזיר למשתמשים חלק מהסכום אותו הם משלמים על הקניות המקוונות ואני שמח על כך שהשירות שלנו מסייע להמוני ישראלים לחסוך בהוצאות ולסייע בהורדת יוקר המחיה".