מהו באמת הסוד של טויוטה קורולה
24.04.18 / 12:39
מהו באמת הסוד של טויוטה קורולה
בשוק הרכב בארץ, מותג הרכב טויוטה שומר על יציבות מרשימה, עם נתוני מכירות נאים שנה אחר שנה. ואם חשבתם שמדובר בהצלחה מקומית ישראלית, הסיפור שונה מאוד. מסתבר כי טויוטה קורולה איננה מכונית מבוקשת במיוחד רק בארץ וגם בחו"ל המצב דומה מאוד. בדקנו את נתוני המכירות העולמיים ומסתבר כי באופן מצטבר, זהו הדגם הנמכר ביותר בעולם, לא פחות. אז מהו באמת הסוד מאחורי הדגם המצליח? האם מדובר אך ורק במערכת יחסי ציבור משומנת או בפרסומות מוצלחות שמצטלמות נהדר? בדקנו וראינו שיש כמה מרכיבים לסוד ההצלחה של הקורולה.
מסורת של הצלחה וחידושים
כולנו תמיד מחפשים את הדבר הבא, את החידוש שנרצה להכניס הביתה, את הטלפון מהדור החדש או את המכונית עם השכלולים שלא היו בנמצא קודם לכן. טויוטה קורולה השכילה להבין את זה, אבל יחד עם זאת, גם השכילה שלא לוותר על מאפיין חשוב לא פחות, שכל כך חסר כיום – המסורת. דגם קורולה של טויוטה נחשב לאחד הדגמים המסורתיים ביותר של החברה, כזה שמיוצר ברציפות יותר מ-40 שנה. יש רק דוגמאות ספורות הדומות לכך שנעות על הכבישים. לצד המסורת וההתעקשות לשמור על המותג הוותיק (דבר שזוכה לאהדת הציבור) ניכר כי בטויוטה ערים לעובדה שהציבור צמא לחידושים.
העובדה כי עד כה, יותר מעשרה דורות של טויוטה קורולה תוכננו, יוצרו ושווקו לאורך השנים, מספרת את הסיפור. העובדה כי בכל דגם ודגם מופיעים חידושים ועדכונים, עיצוב משופר, מערכות בטיחות טובות יותר, שיפורים בעיצוב הפנים וחידושים טכניים נוספים מספקת מענה לציבור הנהגים. זהו שילוב של מסורת וחידושים, מותג וותיק וחזק עם מתיחת פנים אמיתית ומושקעת בכל מספר שנים.
יותר חדשה, יותר גדולה
יצאנו לסיבוב קצר עם הדגם החדש שהחל להיות משווק לאחרונה בישראל, כדי להרגיש בעצמנו מדוע זהו הרכב מספר אחד כיום בעולם. עוד לפני שהתנענו, לא יכולנו שלא לשים לב כי הקורולה החדשה יותר גדולה במידותיה ביחס לדגם הקודם. אמנם, לא מדובר בגידול מנקר עיניים, אבל הוא בהחלט מורגש. הגידול ניכר מאוד לרוחב, מה שמצוין עבור משפחות שרוצות מרווח לילדים שיושבים מאחור. עבור הישראלים, שידועים באהבתם למכוניות גדולות, במיוחד בדגמי המשפחתיות ודגמי הסדאן, מדובר ללא ספק בקליעה לטעם הקהל. תא המטען, אגב, מתהדר בגודל ראוי פלוס.
מבחינת העיצוב, ניכר כי ההחלטה שלא "להשתולל" ולא לנסות להמציא לגמרי את הגלגל מחדש השתלמה. זהו עיצוב ראוי לרכב משפחתי, למרות שאפשר היה אולי לנסות לעדכן אותו מעט יותר, לכיוון פחות שבלוני. בסך הכל, זה לא הרכב שנועד לסובב אחריו ראשים כאשר אתם נעמדים ברמזור, אבל החזות רחוקה מלהיות צורמת. ניתן להגדיר או הקורולה כמאוזנת, איתנה ונעימה.
האבזור והתנהגות הכביש של קורולה
אם מבחינת העיצוב לא ניתן לומר כי יצאנו נרגשים יתר על המידה, הרי שכאשר ראינו את אופי האבזור כבר הרגשנו הרבה יותר טוב. היציבות של הרכב על הכביש טובה מאוד אבל בכל זאת, אף פעם לא מזיק שיש מערכות בטיחות משופרות. הרכב מצויד בשבעה כריות אוויר, ישנה מצלמת רוורס ועוד מגוון פתרונות לבטיחות אקטיבית ופסיבית. התרשמנו מאוד לטובה ממערכת בקרת האקלים ועל הדשבורד ניצב לו מסג מגע אלגנטי למראה המשלים את ערכת המולטי מדיה המשודרגת. התנהגות הכביש של הקורולה טובה למדי. בתור רכב משפחתי, המנוע חזק מספיק והנסיעה די נעימה. צריכת הדלק חסכונית במידה ניכרת וגם זה בהחלט חלק מסוד ההצלחה.
*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח