המתכנתים הבאים של רונסון:

$(function(){setImageBanner('b00ec02c-a415-4a89-9793-4a025bb2d26e','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47466,'Image','');})

כחלק מפרויקט גמר של כיתה ט' בבית הספר הציגו התלמידים משחקי מחשב שיצרו בפני נציגי חברת גוגל נציגת משרד החינוך ו -200 תלמידים בבית הספר "התרשמתי מתהליך העבודה של התלמידים" סיפר אחד המנטורים מחברת גוגל.

צילום: יח"צ

בשלוש השנים האחרונות, למדו התלמידים תכנות. ובשנה השלישית בהנחייתו של המורה למחשבים דוד רצון. כתחליף למבחן בגיבויה של הנהלת בית הספר  החליט רצון לתת לתלמידים משימה ייחודית, מעניינת ומרגשת, שבדיעבד נתנה להם כלים מדהימים להמשך הדרך.

התלמידים, התחלקו לקבוצות קטנות וקיבלו משימה ליצור תוך שלושה חודשים משחק מחשב. למרות ההגבלות ואתגרים כמו המלחמה הצליחו התלמידים לייצר משחקים באיכות גבוהה כמו המשחקים המוכרים טטריס, פקמן, ועוד. המשחקים תוכנתו באמצעות תוכנת "python", אותה למדו התלמידים בשלוש השנים האחרונות.

ביום ראשון השבוע, הציגו שתי  קבוצות המונות עשרה תלמידים שהיו מלווים במנטורים מטעם החברה את המשחקים שפיתחו בפני נציגי חברת גוגל בישראל, במסגרת פסטיבל תכנות, שהתקיים במשרדי חברת גוגל בתל אביב. בית הספר היה היחיד מאשקלון שהשתתף בפסטיבל. במהלך ההצגה נשאלו התלמידים שאלות רבות על ידי מהנדסי החברה, שפרגנו להם על המשחקים האיכותיים ועל תהליך העבודה.

בית הספר 'אורט הנרי רונסון' הוא היחיד בארץ שבו לא רק נשלחות קבוצות לגוגל, אלא כלל התלמידים מציגים את היצירות  שלהם באמצעות הזום למהנדסי החברה. בנוסף ביום שישי האחרון הציגו כלל תלמידי מדעי המחשב- 80 תלמידים שהתחלקו ל- 17 קבוצות את היצירות בפני כ-200 תלמידים מחטיבת הביניים וזכו לתשואות רמות על המשחקים האיכותיים.

"התחלנו ללמוד בקורונה בזום, ובזכות הפרויקט התאחדנו. בהתחלה לא האמנו שנצליח לייצר פרויקט מוצלח כזה" סיפר אחד התלמידים איתם קרייתי.

"הפרויקט עזר לי להבין שאני מאוד אוהבת תכנות ומתחברת לתחום", סיפרה עדי רוזנפלד שהיא וחבריה דורון ברוך איתי ז'נבה איתם קריתי ויעל בן-לולו יצרו משחק פאקמן. "הביקור בגוגל היה מאוד נחמד ומאוד מעשיר את הידע, הבנתי שאני רוצה להמשיך וללמוד את זה מעבר לשנים בחטיבת הביניים. התהליך של הלימוד היה מאוד מהנה, בעיקר שיתוף הפעולה עם החברים, השתמשנו גם בבינה מלאכותית".

"למדנו להשתמש בכלים חדשים, שלא הכרנו קודם", סיפרה דנה שובל שהיא וחבריה אורי גלמידי , נטע דובינסקי אמילי קולנסקי ורוניקה ויינבאום יצרו משחק טטריס. "העבודה גרמה לנו לעבוד בעבודת צוות ולהתגבש סביב התכנות. לעמוד ולהציג מול כל הילדים היה בהתחלה מפחיד, אבל עשינו את זה בצורה טובה. אני שמחה גם שזה היה לפני ההצגה בגוגל. ההרגשה אחרי שאתה יוצר את המשחק נותנת סיפוק אדיר".

"פעלנו כולם יחד הצלחנו לייצר את המשחק "flappy birds", מספר אליהב קמרליקר שהוא וחבריו נועם שחי ליעם אברג'ל ושגיא סינטרוק סיימו את הפרויקט ."למען האמת בכיתה ז' לא האמנו שנצליח ליצור פרויקט ברמה גבוהה".

"העבודות של תלמידי רונסון היו ברמה גבוהה מאוד התרשמתי. התרשמתי מאוד מהעצמאות שלהם. לפעמים הרגשתי שאני מיותר והם יודעים את העבודה הם הוכיחו עצמאות מאוד מרשימה ויצא להם מוצר מאוד מרשים" מספר יהודה שוורץ המנטור של אחת הקבוצות.

"הפרויקטים היו ברמה גבוהה מאוד בטח יחסית לשנה של מלחמה", ציינה  רחל פרלרמן סגנית מפמ"ר (מפקח מקצוע ראשי) מחשבים. "פחות חשבנו שיגיעו מאזורי העימות ומאוד הופתענו שרונסון הגיעו עם שתי קבוצות שעשו עבודה מדהימה. זה מהלך מדהים גם לתלמידים שמקבלים השראה מאוד גדולה מאנשי גוגל".

"לקחתי את הרעיון של פסטיבל גוגל והפכתי אותו לפסטיבל תכנות בית ספרי" ,סיפר סגן מנהלת בית הספר והמורה למחשבים דוד רצון. "זה מגבש אותם חברתית ומפתח אותם מאוד מבחינה מקצועית, הם נעשים 'לומד עצמאי' נותן להם בטחון שהם מציגים את התכנית בפני 200 איש. בתחילת הדרך הם ממש נבהלים אבל בהמשך הם מגיעים לרמות מאוד גבוהות. זה סיפוק עצום ואני גאה בהם".


$(function(){setImageBanner('19e32f4e-bb91-4d64-b4a2-0e610065bc95','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47468,'Image','');}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה