ועד הבית שלום: איך תשכנעו את הדיירים לשלב חברת אחזקה?
02.07.19 / 09:16
ועד הבית שלום: איך תשכנעו את הדיירים לשלב חברת אחזקה?
אסיפת הדיירים הבאה שלכם תדון בסוגייה חשובה: האפשרות לשלב חברה המעניקה שירותי אחזקה בבניין. רגע לפני שאתם מכנסים את הדיירים, דעו איך להציג בפניהם את הרעיון. המטרה? להשיג רוב בעד כניסתה של החברה!
היתרונות הרבים אל מול החסרונות המעטים
כשמציגים רעיון חדש, או במקרה הזה שירות של חברת אחזקה שאמור להשתלב בבניין, ישנה נטיה להציג בו זמנית את היתרונות והחסרונות. בעת שתציגו בפני כל הדיירים תחילה את היתרונות, הרי שתוכלו לזכות בהקשבה המלאה שלהם. הצגת היתרונות משקפת בפני הדיירים בבניין עד כמה שירות שכזה יכול למנף את איכות החיים שלהם, כך שגם קולות האנטי מהם סביר כי אתם חוששים, נשמעים קצת פחות.
שירות חברת האחזקה: אינטרס משותף של כל הדיירים
כמו כן, חשוב בהחלט להציג בפני כל הדיירים כי שילוב של שירות שכזה בבניין הוא אינטרס משותף פשוט לכולם. לא מדובר על שירות שמטיב עם חלק מהדיירים ועם חלקם לא – אלא ששירות אחזקה יסודי ומקיף הכולל ניקיון, תחזוקה ואבטחה – תורם לכל דייר ודייר. הדרך הטובה ביותר להציג את שירות האחזקה היא באמצעות השוואה: איך נראים חיי הדיירים בבניין כיום, ואיך הם עתידים להשתנות לטובה כעבור תקופה קצרה בה חברת האחזקה תנהל את הבניין.
מניפה רחבה של שירותים – נותן שירות אחד
ישנה סבירות גבוהה כי גם היום אתם נהנים משירותי ניקיון בבניין, וגם מאנשי מקצוע שדואגים לכם בעת שישנה תקלה באחת המערכות. במקום לעבוד עם כמה נותני שירות שונים, תוכלו להתנהל אל מול גורם אחד – מנהל התחזוקה בבניין שלכם. מדובר על אחד היתרונות המשמעותיים ביותר שבעבודה עם חברות אחזקה: אתם מתנהלים אל מול גורם אחד בלבד, ולא צריכים להתפזר בין ספקים, טכנאים ומוקדי שירות.
דיירים שלא מעוניינים בשירות – מה עושים במצב שכזה?
בבניין בו ישנם עשרות דיירים, סביר כי יהיו דיירים סרבנים שלא יהיו מעוניינים בשירות האחזקה בבניין. הסיבות? החל מהתנגדויות שמקורן בתקציב ועד דיירים ששבעי רצון מהמצב הנוכחי. במקרים כאלו, ההמלצה החמה ביותר היא לבקש בנימוס מאותם דיירים להיפגש ב-4 עיניים. מעבר לכך שתעניקו להם יחס אישי, הרי שתוכלו גם לנהל איתם שיח אינטימי יותר, לזהות את נקודות הכאב שלהם ולמצוא פתרונות הולמים.
זיכרו, כי גם במקרה בו ישנם מתנגדים לשירות שכזה, הרי שאתם צריכים להגיע לרוב, ולא להסכמה של 100% מהדיירים.
*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח