לימודי שיווק דיגיטלי – למי זה מתאים?
05.02.20 / 13:16
לימודי שיווק דיגיטלי – למי זה מתאים?
שיווק דיגיטלי הוא תחום עיסוק שמשתנה תדיר, ומאפשר למשווקים לשמור על מתח וריגוש בעבודה, תוך כדי התפתחותן של טכנולוגיות ואסטרטגיות שיווק חדשות.
קורס שיווק דיגיטלי יעזור לכם להשיג עבודה עם מגוון רחב של אנשים ולקוחות חדשים, תוך מעורבות בפרויקטים חדשים. תמצאו את עצמכם עסוקים שוב ושוב בהמצאת אסטרטגיות חדשות, כדי להקדים את המתחרים בשוק. כך שהעבודה אף פעם לא תהיה משעממת.
תחום השיווק הדיגיטלי מציע מגוון אפשרויות תעסוקה:
- עבודה כעוסק עצמאי
- עבודה כשכירים בחברה
- הקמת חברה משלכם
בנוסף, עבודה זו מציעה לכם הזדמנות ליצור רשת ענפה עם אנשים ברחבי העולם, לשתף רעיונות, לחקור טכניקות חדשות, ולהישאר בעניינים בכול מה שקשור לנושאים, לתכנים ולמגמות המסעירות את העולם.
אבל ככול שזה נשמע נהדר ומלהיב, שיווק דיגיטלי הוא עבודה תובענית שמתרחשת במסלול המהיר ודורשת מערך של מיומנויות מיוחדות והכשרה. לכן, השיווק הדיגיטלי לא מתאים לכולם.
אם אתם שוקלים קריירה בתחום השיווק הדיגיטלי, הנה מידע שיעזור לכם להחליט אם זה מתאים לכם.
שיווק דיגיטלי – מהו?
שיווק דיגיטלי מוגדר בדרך כלל בפשטות: כל מאמץ שיווקי המתמקד בערוצים דיגיטליים, בעיקר באינטרנט.
אבל יש גם הגדרה מרחיבה יותר, שאומרת: שיווק דיגיטלי הוא כול מאמץ שיווקי הכרוך במכשירים אלקטרוניים, בלי קשר אם המשתמש הוא מקוון או לא.
ההגדרה המורחבת מתייחסת לשיווק דיגיטלי כמאמץ שיכול לחול על כל סוגי המדיה כמו: רדיו, טלוויזיה וטלפונים, כמו גם על דוא״ל ופלטפורמות מקוונות אחרות.
מרבית המשווקים הדיגיטליים מתמקדים בדרך כלל:
- בשיווק תוכן
- בשיווק במייל
- במעורבות ושיווק במדיה החברתית
- באופטימיזציה של מנועי החיפוש
- בשיווק משפיע
- בשיווק במנועי חיפוש
בלי קשר לפלטפורמה בה מתמקד שיווק ספציפי, יעדי השיווק הדיגיטלי נשארים זהים, והם כוללים סיוע לעסקים:
- להגיע ללקוחות פוטנציאליים חדשים
- להגיע לקהל מעורב
- להניע תנועה
- להפוך מבקרים ללקוחות
וכל זאת, באמצעות כלים וערוצים דיגיטליים, אלקטרוניים ומקוונים.
שיווק דיגיטלי – ג׳וב יוצא דופן
אחד הדברים המושכים אנשים לתחום השיווק הדיגיטלי, הוא היחס המעולה לג׳וב זה בענף, בעיקר בתקופות בהן הביטחון התעסוקתי מדאיג מאוד אנשים רבים שעוסקים בתחומים אחרים.
הסיבה העיקרית לכך היא פשוטה: שיווק דיגיטלי הוא הפורמט השיווקי בהווה ובעתיד והוא ימשיך להיות יותר ויותר חשוב, ככול שעסקים רבים יותר יבינו שהם זקוקים לנוכחות דיגיטלית כדי להישאר גלויים ורלוונטיים.
את הצורך בשיווק דיגיטלי מיומן ניתן לראות בכול מקום, וכמה מהמשרות המבוקשות ביותר בשנים האחרונות הן בתחום השיווק הדיגיטלי, כאשר המיומנויות המבוקשות במיוחד הן:
- פרסום דיגיטלי
- יצירת תוכן ואוֹצְרוּת
- אסטרטגיית תוכן
- קידום אתרים (SEO)
- שיווק במייל
- מדיה חברתית
רוצים לדעת אם שיווק דיגיטלי מתאים לכם? שאלו את עצמכם:
- האם אתם ״ילידים דיגיטליים״ או כאלה שמתלהבים מטכנולוגיות ומפיתוחים חדשים?
אתם לא חייבים להיות בני דור המילניום או דור ה-Z כדי להיות משווקים דיגיטליים, אבל התבגרות יחד עם הטכנולוגיה, נותנת לכם יתרון בענף. שיווק דיגיטלי דורש:
- כישורים טכניים
- ידע במונחים הטכנולוגיים
- נוחות עם כל סוגי הטכנולוגיות
המשמעות היא שלצעירים יש יתרון, כי הם מוקפים במחשבים, בגאדג׳טים ובאלקטרוניקה במשך כל חייהם.
עם זאת, חשוב להגיש שמשווקים דיגיטליים הם אנשים בכול הגילאים ומכול סוגי הרקע, ובעיקר כאלה שיש להם ידע, מיומנויות ועניין בתחומים כמו:
- הפקת וידאו או אודיו
- מסחר אלקטרוני – e-commerce
- עיצוב אתרים
- מדיה חברתית
- אנליטיקה
- שיווק במובייל
- ניהול תוכן ואסטרטגיות שיווק באופן כללי
- האם אתם אלה שמתלהבים מ-SEO?
אופטימיזציה למנועי חיפוש היא עדיין חלק משמעותי מתפקידו של המשווק הדיגיטלי, כי זה אחד הכלים העיקריים המשמשים לשיפור הנראות של האתר ולהובלת התנועה בו. הבנה בסיסית, לפחות, של שיטות עבודה מומלצות לקידום אתרים, היא נכס יקר של כל משווק דיגיטלי. ואם אתם לא מומחים, חשוב שיהיה לכם אינטרס ללמוד.
- האם הרעיון לעבוד בתחום שלא מפסיק להתפתח מדליק אתכם?
שיווק דיגיטלי משתנה מהר יותר מענפים אחרים, בגלל שהטכנולוגיות מתפתחות בקצב מהיר מאוד. המשמעות היא שתצטרכו להיות תמיד ״עם האצבע על הדופק״, לדעת מה חדש, ולהיות מוכנים להסתגל ולחקור מיומנויות חדשות. אם אתם מעדיפים עבודה דינמית שכזאת, שיווק דיגיטלי מתאים לכם.
*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח