אקוסטיקה לאולפן ביתי
30.06.22 / 12:33
אקוסטיקה לאולפן ביתי
לבצע הקלטות מקצועיות בבית זה לא דבר קל. לא משנה כמה אתם מוסיקליים, הרי שהציוד והחדר בו אתם מקליטים יכתיבו את איכות ההקלטה. אפילו וקניתם ציוד מקצועי ממש, במחיר גבוה, עם המלצות אינספור בתעשייה, הרי שהאקוסטיקה תכריע לכאן או לכאן, ובלי סידור אקוסטיקה לאולפן ביתי אתם אבודים.
מנגד, עם עשיתם את שיעורי הבית שלכם והשקעתם בעיצוב חלל אקוסטי מסודר, איכות ההקלטות שלכם תזנק באופן משמעותי, עד כדי כך שזה יגרום לכם לרצות ללכת אחורה ולהקליט מחדש כל הקלטה שאי פעם ביצעתם באולפן הביתי שלכם לפני שסידרתם את הסאונד, ובצדק.
עיצוב אקוסטיקה לאולפן ביתי
אולפן ביתי שקיבל עיצוב אקוסטי חכם, על בסיס ידע אמיתי בתורת האקוסטיקה, ייצר איכות סאונד שאינה נופלת מחדרי הקלטות מקצועיים של אולפנים גדולים וחברות תקליטים. אנחנו לא מתבדחים, ולא מגזימים, שכן בסופו של דבר ישנם חומרים שזמינים לכולם, והשאלה היא מי משתמש בהם ובאיזו צורה.
אם אתם רוצים לעבוד כמו השמות הגדולים בתעשייה, ולהוציא סאונד כמו השמות הגדולים בתעשייה, אתם חייבים להתנהג כמו הגדולים בתעשייה. נכון, לרוב בעלי האולפן הביתי לא מחזיקים בתקציבי ענק כפי שחברות הקלטות מחזיקות, אך האמת היא שעם מספיק ידע ורצון, אפשר לייצר אולפן ביתי סופר מקצועי, גם בלי להוציא הון תועפות.
אל תשכחו כי בסופו של דבר התקציבים הגדולים של חברות הקלטות מקצועיות ואולפני ענק לא יוצאים רק על האולפן. את האולפן בונים פעם אחת, ואולי משדרגים פה ושם. אז בעצם אתם לא צריכים את כל התקציב שיש להם. מספיק לכם תקציב בסיסי שנועד לדברים הנכונים, ובראשם עיצוב אקוסטיקה לאולפן ביתי.
מה שאתם צריכים לעשות זה להבין מה היא בעצם אקוסטיקה, ואיך החוקים שלה עובדים. חלל שנחשב בעל אקוסטיקה טובה הוא חלל אשר תומך בתנועת גלי הקול בצורה אופטימלית, ומאפשר לסאונד לזרום. הוא לא מייצר רעשים סטטיים, לא בולע את הסאונד, ולא שובר את גלי הקול. במקום כל זה, הוא מאפשר הרמוניה שנשמעת לאחר מכן בהקלטה על ידי הצגת הצליל אליו ניסיתם להגיע (או אפילו יותר טוב מהתוכנית המקורית).
שוברים את הקיר (המקביל)
בכל הנוגע לסאונד ואקוסטיקה, קירות מקבילים הם קירות מגבילים. הדרך שבה גלי קול נעים במרחב היא כזו אשר צריכה זוויות מסוימות בכדי להיות אופטימלית. קירות מקבילים מונעים זאת, ובמקום התנועה ההרמונית של הצליל, הם יוצרים מצב בו יש רפטיציה של צליל, שנזרק הלוך ושוב בין הקירות המקבילים, ומפריע לשאר התדרים להתבסס במרחב בצורה הרמונית.
גל צריך להתנהג כמו גל – לעלות, להתבטא, להגיע לשיא, ולגווע. כאשר הקירות מקבילים, הדעיכה לא מתאפשרת עם תום, והגל ממשיך לנוע הלוך ושוב, הלוך ושוב, וחוזר חלילה. אתם רוצים לשבור את המצב הזה, לשבור את הצליל החוזר על עצמו כפי ששוברים הרגל מגונה בעזרת עיצוב אקוסטיקה לאולפן ביתי.