החזר מיסים ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה

$(function(){setImageBanner('66e4b329-1e9e-4cff-8d9b-9fdae63ab6af','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47451,'Image','');})

החזר מיסים ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה

  קרדיט לתמונה Freepik

מדינת ישראל מספקת החזר מיסים ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה, על רכישת פקס נייח, נייד או מודם פקס, אחת לחמש שנים. ההחזר ניתן על 17 אחוזים מעלות המכשיר, שזהו בעצם המע"מ ששולם בעת הרכישה.

הפקס הוא אמנם כלי עזר מיושן מאוד, אך עדיין עוזר לחרשים וכבדי שמיעה לתקשר עם משרדים ממשלתיים, ועם מרפאות שונות, בצורה כתובה.

לצורך כך, הם מקבלים החזר מס על חלק מעלות המכשיר, על מנת להקל עליהם את הרכישה שלו.

מי זכאי לקבל את החזר המס?

ישנם שני תנאים בלבד לקבלת החזר מיסים ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה. ההחזר מיועד ללקויי שמיעה וחרשים, העומדים בשניהם:

  1. המבקש הוא בן 16 ומעלה
  2. המבקש סובל מירידה בשמיעה של לפחות חמישים דציבלים באוזן הטובה שלו.

שימו לב, מי שקיבל במסגרת סל תקשורת החזר עבור פקס, לא יהיה זכאי להחזר נוסף.

תהליך מימוש הזכאות להחזר מס

על מנת לקבל החזר מיסים ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה, יש צורך באישור זכאות לקבלת שירותי תמיכה לתקשורת. לאחר קבלתו, תוכלו לבקש את ההחזר על רכישת הפקס. שימו לב, ההחזר לא ניתן רטרו. כך שחשוב שאת הפקס תרכשו רק לאחר אישור הזכאות.

הצטיידו בטופס בקשה לקבלת שירותי תמיכה לתקשורת, ופנו לרופא אף אוזן גרון. הוא ימלא על הטופס את החלקים הרלוונטיים, ויפנה אתכם לבדיקת שמיעה. לאחר הבדיקה, האודיאולוג ימלא את הפרטים הרלוונטיים לו.

שימו לב, אם יש לכם בדיקת שמיעה רלוונטית מהשנתיים האחרונות, היא מספיקה לכם, ולא תידרשו לבדיקה חוזרת.

כעת תצטרכו להגיש את המסמכים על בקשת החזר מיסים ברכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה, למחלקה לשירותים חברתיים הקרובה אליכם. אם יש לכם אישור מהמוסד לביטוח לאומי על כך שיש לכם לקות שמיעה, רצוי לצרף גם אותו. הטפסים יעברו לקלינאית התקשורת הארצית, והיא תבדוק את הזכאות שלכם. אם אושרה הזכאות ואם לאו, המחלקה לשירותים חברתיים תודיע לכם תוך שלושה חודשים.

בדיקה חוזרת/ ערר

תוכלו לבקש בדיקה חוזרת של קלינאית התקשורת הארצית, אם יש לכם נתונים חדשים שיכולים לשנות את ההחלטה שלה. תוכלו לבקש אותה תוך חצי שנה מהזמן שבו הוחלט לסרב לבקשה שלכם.

לצורך הבדיקה החוזרת, תצטרכו למלא שוב את טופס הבקשה.

אם תהיו מעוניינים להגיש ערעור, תוכלו להגיש אותו לוועדה המקצועית העליונה לשירותי תמיכה בתקשורת, באגף השיקום שבמשרד הרווחה. את הערעור תגישו על גבי טופס ייעודי. תוך 15 יום מאז התקבלו מסמכי הערעור, תוזמנו לדיון, שיתקבל תוך 45 יום מקבלת המסמכים.

הוועדה רשאית לבקש מסמכים שונים רלוונטיים, וההחלטה תתקבל תוך 30 יום ממועד הדיון. לאחר מכן, תקבלו תשובה תוך 10 ימים על החלטת הוועדה והנימוקים להחלטה.

אינדיגו פיננסים - מסדרים לכם החזרי מס מקסימליים

אם נתקלתם בקושי להגיש בקשה להחזר מס מכל סוג שהוא, נשמח לעזור לכם לטפל בבקשת ההחזר מהחל ועד קבלת הכסף לחשבון הבנק שלכם.

אם אתם צריכים להגיש בקשת החזר מס על קבלת תואר שלישי או ראשון, לידת ילד או מכירת דירה, אנחנו כאן. אנו פועלים במקצועיות רבה, ועושים הכל מתוך תודעת שירות מצויינת, כך שתוכלו להיות רגועים שאתם בידיים טובות.

אם יש לכם ליקוי שמיעה ואתם רוצים לדבר איתנו בצורה מונגשת, תוכלו ליצור איתנו קשר בצורה כתובה, ונעשה הכל כדי שתהיו מרוצים.

צרו אתנו קשר ונשמח לעזור לכם!


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dab636db-eea7-4de9-bb3d-9fb81d918723','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47453,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dab636db-eea7-4de9-bb3d-9fb81d918723','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47453,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה