מדריך לישראלים: כך תמכרו את האופנוע שלכם בכמה צעדים פשוטים

$(function(){setImageBanner('9fc14dbe-fd64-4265-860a-5d09a382ef5c','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47451,'Image','');})

מדריך לישראלים: כך תמכרו את האופנוע שלכם בכמה צעדים פשוטים

יחצ

איך מוכרים אופנוע מבלי להסתבך? שיטה קלה יותר היא דרך עסקת טרייד אין אך מי שמעוניין לחפש ולבחור קונה, יוכל לעשות זאת בחמישה שלבים פשוטים. הרי הם לפניכם

אורן הדר

מעוניינים לשדרג את האופנוע שלכם לדגם חזק, מפנק ובטיחותי יותר? ישראלים רבים בוחרים לעשות זאת בשיטה המוכרת של מציאת קונה פוטנציאלי ואחרים, דווקא דרך עסקת טרייד אין לאופנועים – שיטה מהירה ונוחה במיוחד, החוסכת גם לא מעט זמן ומאמץ. איך היא בעצם עובדת?

שיטת הטרייד אין לאופנועים פועלת באופן דומה לזו של מכוניות: החברה תבחן את האופנוע שלכם ותיתן לכם הצעת מחיר המתבססת על הקילומטראז', מספר הבעלים, מצבו המכני והיסטוריית הטיפולים שלו. לאחר מכן, תציג לכם את קשת הדגמים שברשותה אשר טופלו בקפדנות יתרה ותוסיף שלל אפשרויות מימון ותשלומים להפרש העלויות, אם יהיה כזה. לאור זאת, אין זה מפתיע שישראלים רבים בוחרים בפיתרון זה שכן הוא חוסך מהם את תהליך המכירה הארוך ומאפשר את מכירת האופנוע גם אם מצבו המכני אינו משובח, או מדגם לא פופולרי במיוחד. 

עם זאת, אלו מכם שעדיין מעדיפים את השיטה הישנה והמוכרת של למצוא קונה מתאים, יידרשו להשקיע בבדיקות, נקיונות ובחינות – תהליך המלווה לעתים בלא מעט מכשולים. אז איך בכל זאת תוכלו לצלוח אותו? לפניכם חמשת השלבים למכירת אופנוע משומש, שיסייעו לכם לקבל עבורו את המחיר המקסימלי ולסגור עסקה מוצלחת וטובה.

שלב ראשון: הכינו את האופנוע למכירה 

חשוב להביא את האופנוע לבדיקה במוסך המתמחה בדגם שלו. גם אם הוא תקין ונוסע כהלכה, יתכן וישנה שחיקה באחד הרכיבים שטרם הרגשתם – או ליקוי שפשוט התרגלתם אליו, אחרי שנים רבות של נסיעה. הסבירו למכונאי כי ברצונכם למכור את האופנוע וביקשו ממנו שיסביר לכם על כל ליקוי שיימצא. אמנם יתכן ומדובר בכזה זניח אך עדיין חשוב שתהיו מסוגלים להסביר לקונה הפוטנציאלי כי אינו משפיע משמעותית על המחיר. למעשה, חשוב מאוד להבין מהו מצבו המדויק של האופנוע, כדי שתוכלו לשקפו באופן מלא לכל קונה. 

לאחר ששבתם מהמוסך, הגיעה העת לנקות את האופנוע כך שייראה כמה שיותר מרשים בתמונות. הקפידו לעשות זאת לאחר שחזרתם מהמוסך שכן חבל שיגיע אליו נקי ויחזור ממנו מלוכלך משמן ואבק.

הניקיון צריך להתבצע בחוכמה ואין צורך להשתמש במסירי כתמים חומציים מדי, שעלולים ליצור כתמים חדשים או לפגוע במראה חיפויי הפלסטיק. במקום זאת, השתמשו בתכשירי ניקוי ייעודיים לאופנועים או בתרופת סבתא נושנה של קרצוף במי חמצן, היעילים במיוחד בהסרת לכלוכים עקשניים במצבים שונים , מבלי לפגוע בפלסטיקה. חשוב לשים דגש על ניקוי מרחב לוח השעונים והבלמים, שלעיתים יצריכו שימוש בחומרים ייעודיים. מומלץ לנקות את האופנוע בעודו קר ולאפשר לו להתייבש רק לאחר שנוגבו כל החומרים הכימיים, העלולים ליצור "כוויות" בפלסטיק. 

הצעד הבא יהיה לצלם את האופנוע כך שיקסום לקהל היעד שלכם. רוכבים רבים בוחרים לעשות זאת בחנייה או מחוץ לביתם תוך מחשבה שרוכשים רציניים ידעו בדיוק מה שווה הדגם, ויפנו אליהם כך או כך. יחד עם זאת, זכרו כי פרט אליכם ישנם עוד רבים אחרים המנסים אף הם למכור אחד מאותו הדגם ובמצב דומה ולכן, קיימת חשיבות רבה לצילום. במקרים רבים, הוא זה שעשוי להכריע אם האופנוע שלכם ימכר או יוסיף לצבור אבק בחנייה. איך מצלמים נכונה אופנוע למכירה?

  • שימו לב לזוויות ולמה שהן משדרות. חשוב לצלם את האופנוע מהצד בפרופיל וגם מלפנים בזווית, כך שאפשר יהיה לראות את חזיתו וגופו וכאן גם תוכלו לבחור אם לעשות זאת בעודכם עומדים או כורעים. צילום מגבוה יגרום לאופנוע להיראות קטן יותר, מה שישחק לטובת קטנועים ואופנועים עירוניים אחרים, או אופנועי שטח שכן מידות קטנות משדרות גם משקל קל ולאור זאת, ביצועים משופרים. אופנועי כביש למיניהם מומלץ שלא לצלם בכריעה – מה שיגרום להם להיראות מעט יותר גדולים ולשדר עוצמה ויציבות. כדאי לצלם תמונות נוספות של מרחב הכידון ולוח השעונים וכן של דיגומים ותוספות, העשויים להיות רלוונטיים עבור רוכבים שיתעניינו באופנוע הספציפי שלכם. ישנם רוכבים שבוחרים לשדרג ולהדגיש את התמונות באפליקציות כאלו ואחרות, אך מומלץ שלא לעשות זאת. בסופו של דבר, הקונה יפגוש את האופנוע במציאות ולא ישמח לגלות כי אינו נראה כפי שהוצג בתמונה. 

  • שימו לב לרקע. כדאי לצלם את האופנוע ב"סביבתו הטבעית" כמו למשל, קטנוע מנהלים על רקע בניין משרדים, אופנוע שטח על רקע ירידה לשביל, אופנוע כביש לצד אוטוסטרדה ועוד. ישנם רוכבים המסתפקים בצילום האופנוע בסביבתם הקרובה – אך גם שם כדאי להקפיד על הרקע, שיצור ניגודיות לצבעו. כך לדוגמה, אופנוע צבעוני במיוחד עדיף לצלם על רקע חד-גוני, אופנוע שחור – על רקע בהיר וכד'. 

  • שימו לב לתאורה. בכל מקרה, התאורה הטובה ביותר לצילום היא מוקדם בבוקר או קצת לפני השקיעה. אם אין לכם סטודיו בחנייה, כנראה שעדיף לצלם תחת תאורה טבעית ולא כזו חשמלית הגורמת לטשטוש פרטים. 

שלב שני: הגדירו מגבלות עסקה 

אחרי שקיבלתם מהמכונאי תמונת מצב של האופנוע והוספתם עלויות שאולי התווספו על תיקון ליקויים, אפשר להתחיל לחשב סכום מינימלי שתהיו מוכנים לקבל, וכזה מקסימלי שתדרשו מהקהל הרחב. בארץ ישנם כמה מחירוני אופנועים אשר ההבדלים ביניהם דקים – הקפידו לבדוק את הדגם שלכם בכולם ולקבוע מחיר בהתאם. 

דבר נוסף שכדאי לעשות הוא להיכנס לקבוצות ווטסאפ, פייסבוק ואפילו לפורומים של קהילות בחו"ל הקשורים לאופנוע הספציפי שלכם, כדי להבין מה אומרים עליו מחוץ למעגלים החברתיים שלכם. ישנם דגמים שקיבלו בארץ תדמית אפורה בעוד שבחו"ל, מהללים אותם בכל פה – ויכול להיות שישתלם לכם לדעת ולהציג זאת כחלק מההתמקחות עם הקונים. 

שלב שלישי: פרסמו את האופנוע במקום הנכון

בשלב זה תוכלו להביא את הדו גלגלי שלכם לחברת ליסינג או השכרה ולקבל הצעה לעסקת טרייד אין. השוואת מחירים ממוצעים מראה כי הסכום שתקבלו יהיה דומה לערכו של האופנוע במכירה רגילה, אם מצבו טוב. אם בכל זאת אתם מעדיפים למצוא קונה בעצמכם, תוכלו להתחיל את חיפושיכם ברשת באתרי לוחות כלליים כמו יד 2, הומלס וקומו ועוד. עם זאת, כדאי לקחת בחשבון כי בגלל פופולריותם, אתם עשויים להיתקל בלא מעט פניות לא רלוונטיות או בכאלו מגורמים לא רציניים במיוחד. 

מומלץ לפרסם בכל מקרה גם בקרב מעגלי הרוכבים דוגמת קהילת הדו-גלגלי בישראל המפותחת למדי, וגם אם אינכם מחוברים אליה אישית, אתם ודאי מכירים אדם או שניים שכן. בנוסף, תוכלו למצוא בקלות קבוצות ווטסאפ, טלגרם ופייסבוק המוקדשות לאופנועים משומשים, ולפרסם בהן גם כן. 

על הפרסום להיות פשוט ותכליתי ולכלול כשתיים-שלוש תמונות מוצלחות של האופנוע ולצידן טקסט המתאר את שם הדגם המלא, השנתון, הקילומטראז', האם יש טסט בתוקף, מועד טיפול אחרון, מיקומכם בארץ ומספר הטלפון. אמנם אנו חיים בעידן דיגיטלי, אך ישנם רבים שעדיין מעדיפים לדבר עם מישהו ולא רק להתכתב עימו – בפרט כשמדובר ברכישה של מוצר יקר. 

שלב רביעי: פגישה עם הקונה

לאחר שמצאתם רוכש פוטנציאלי, כזה ששואל שאלות ענייניות ונראה רציני ולא סתם סקרן, קבעו עמו פגישה. מומלץ לקיימה במקום ציבורי ולא בביתכם הפרטי שכן אין סיבה לספר לאדם זר היכן אתם גרים, אך בפרט כדי להימנע מסיכונים מיותרים. כמו כן, כדאי להיפגש במקום שבו ניתן לעשות סיבוב על האופנוע כמו למשל, מגרש חניה של אצטדיון עירוני ביום בו לא מתקיים משחק. 

קונה פוטנציאלי שיסתכל על האופנוע שלכם ירצה שתתניעו אותו כדי לשמוע אם המנוע משתעל, אם ישנם קשיי הנעה ועוד. לאחר מכן, ירצה לראות אם הוא אכן שומר על סל"ד יציב במצב סרק וכי ואין צלילים, רעידות חריגות או סימנים נוספים המעידים על ליקוי. 

ומה בנוגע לנסיעת מבחן? נסיעת מבחן באופנוע שונה מהותית מכזו שברכב, הרי שלא תוכלו להצטרף אליה ולוודא שהקונה אינו עבריין שיברח לכם עם האופנוע. יש לכך כמה פתרונות: היעיל ביותר הוא פשוט לבקש העברה של סכום כסף לחשבונכם בתור ערבות, שתושב בסיום נסיעת המבחן, אם הקונה הפוטנציאלי אינו מרוצה, ובמידה וכן, היא תקוזז ממחיר האופנוע הסופי. הסכם נסיעת מבחן שכזה צריך להיות כתוב כדי למנוע הסתבכות עתידית ולהעניק גם לקונה תחושת ביטחון. 

האם להציג שדרוגים ושיפורים? בעוד שישנם רוכבים המעדיפים אופנוע שלא עבר שינויים ושיפורים, ישנם אחרים המתכננים לבצע זאת בעצמם ויתכן ויראו את השיפורים שביצעתם דווקא בתור יתרון. זה תלוי כמובן בקטגוריית האופנוע המדובר; מי שמחפש קטנוע 400 סמ"ק כדי לנסוע לעבודה סביר כי לא יהיה מעוניין באחד עם שדרוגים המשפרים ביצועים. לעומתו, מי שמחפש אופנוע שטח דווקא ישמח לגלות שבחרתם במצבר שמוריד כמה ק"ג ממשקל הכלי, גם אם אינו מקורי. חשוב לנהוג בשקיפות מלאה ולהציג לקונה את השיפורים שביצעתם ומה הייתה הסיבה לכך. באופן זה תיצרו תמונה מפורטת של המוצר הנמכר ויהיה לכם קל יותר להצדיק את המחיר המבוקש. 

האם להציג ליקויים קלים? קונה רציני ירצה לקחת את האופנוע למוסך, ויבחר אחד בעצמו; האופנוע שלכם כבר עבר את כל הבדיקות הנדרשות כך שאם מצבו טוב – יקבל מהמכונאי רק את האישורים הנדרשים. אם ידוע לכם על רכיב בעייתי או שחוק, היו שקופים גם כאן ואימרו לקונה כי יתכן ויש משהו שיצריך ממנו הוצאות נוספות בעתיד. מטבע הדברים, רכיב כזה יחייב הורדה במחיר ותעשו בחוכמה אם תגידו מראש לקונה מהו מצבו וכמה מהסכום אתם מוכנים להוריד עליו. עדיף שישמע על כך מכם ולא מהמכונאי שלו, שגם עלול לנקוב במחיר מומלץ גבוה מההוזלה שביצעתם. 

שלב חמישי: השלמת העסקה 

לאחר שהקונה קיבל את כל המידע הדרוש לו, יוכל להתלבט עוד קצת או להתחיל להתמקח מיד. זה לא משנה כמה ידידותי וחברי הוא נראה לכם שכן כל שפשוף יחייב בעיניו הורדה של אחוזים רבים במחיר. חשוב שתזכרו לא לרדת ממחיר המינימום שהגדרתם, גם אם הקונה נראה רציני למדי ואף מוכן לשלם מיידית. אלו הן פרקטיקות משא ומתן שקופות למדי הרי שמי שלהוט להשלים עסקה, יעשה זאת גם אם יידרש לשלם קצת יותר משתכנן. 

זיכרו כי אף רוכש אינו יחיד במינו ושיתכן ועדיף לוותר ולהמתין לקונה הבא, כדי לא לרדת מתחת למחיר המינימום שהגדרתם. סיכמתם על סכום מתאים? ברכות. כעת נותר לכם לטפל בניירת בלבד לרבות העברת התשלום, שינוי הבעלות במרשם הרכב ונייר זכרון דברים המסכם את העסקה.

לסיכום, מכירת דו גלגלי דרך עסקת טרייד אין עשויה לחסוך לכם לא מעט זמן, משאבים וכאב ראש שכן היא נוחה ומהירה יותר מזו של חיפוש לקוח מתאים והתמקחויות עימו. אך גם אם אתם בוחרים לעשות זאת בשיטה הישנה, תוכלו לסיים את העסקה כששני הצדדים מרוצים. כל שעליכם לעשות הוא לעקוב אחר השלבים השונים וכמובן, להקפיד על שקיפות ופתיחות.


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('6529b33d-ba81-42e2-9f85-0a1824ea162b','/dyncontent/2024/4/14/9ac4a702-5299-4632-9087-af711dcb1bd1.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47453,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('6529b33d-ba81-42e2-9f85-0a1824ea162b','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47453,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה