מחברות ממותגות לעסק – כשהשלם גדול מסך חלקיו
23.07.24 / 09:21
כל עסק בנוי מזהות מסוימת. זהות זו היא המבדילה אותו מעסקים אחרים בעידן בו ישנם כל כך הרבה עסקים בכל תחום באשר הוא. בין אם מדובר בעולם האופנה או המזון, השירותים הטכנולוגיים או הענפים העסקיים, כאשר ישנם כל כך הרבה עסקים – יש צורך ביצירת בידול ומיתוג.
המיתוג הוא למעשה אלמנט בלתי נפרד מהחיים והזהות של בית עסק באשר הוא. כל עסק בעל מחויבות ללקוחותיו ולגדילה, צריך להתבסס על יכולות הבידול שלו מעסקים אחרים. מיתוג הינו בין הכלים המרכזיים המשמשים לבידול, במקביל לאסטרטגיות שיווקיות ייחודיות, שמירה על קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולקוחות קיימים, הגדרת ערכי הארגון ועוד.
דרכים שונות ומגוונות קיימות למיתוג המאפשרות לעסק למקם ולמצב את עצמו כבעל מוניטין ויוקרה או ייחודיות בתחום בו הוא פעיל: אלו כוללות יצירת אירועים המיוחדים ללקוחות החברה, מבצעים שונים המיוחדים רק ללקוחות, פנייה באמצעים שונים אל הלקוח ויצירת מסלולים משתלמים עבורו ועוד.
עם זאת, ישנם אפיקי שיווק ומיתוג פחות ישירים שנועדו למקם את בית העסק בתודעת הלקוח גם לטווח ארוך, אף באופן לא אקטיבי של בית העסק. באמצעות מוצרים כמו מחברות ממותגות לעסק, עטים ממותגים הנושאים את שם החברה, מחזיקי מפתחות, דיסק און קי – כל אלו כאשר הם נושאים את שם החברה מספקים לה לא רק מוניטין וקשר ישיר עם הלקוחות גם כאשר החברה אינה בתקשורת ישירה עם הלקוח, אלא לא פחות מכך מיצוב מוניטין לטווח ארוך במגוון רחב של אמצעים.
מחברות ממותגות לעסק מאפשרות לכם ליצור קשר עם הלקוחות הפוטנציאליים, הקולגות ואחרים ותוך כך, למצב את העסק שלכם כבעל ביסוס ומשמעות בתחום בו הוא פעיל. כך, הלקוח לא רק "נזכר" בבית העסק בכל פעם שבה הוא משתמש במחברת אלא אף מרגיש שהוא בעל ערך עבור החברה.
החשיבות שבהענקת מתנות ללקוחות, עובדים וקולגות
כולנו אוהבים לקבל מתנות. מתנות מעניקות לנו תחושה שאנחנו ראויים וחשובים, שמעריכים אותנו ורוצים בטובתנו, שאכפת מאיתנו ושיש לנו ערך וחשיבות בעולם. מסיבות אלו, מחברות ממותגות לעסק מאפשרות לרבים מאתנו ליהנות מהיתרון של שמירה על קשר עם לקוח תוך הענקת מתנה בעלת חשיבות ושימושיות המאפשרת אינטראקציה גם לא בזמן אמת.
אחרי הכל, המוח שלנו מתקשר לא רק דרך מילים. סמלים וסימבולים, צבעים וצורות, כל אלו יוצרים אינטראקציה עם החלקים ה"אחרים" של המוח שלנו, הם החלקים המצויים בהמיספרה הימנית. ההמיספרה הימנית היא זו היוצרת את הקשרים הלא וורבליים עם הסביבה ומתבססת בעיקר על חוויות חושיות. העברת מסרים ללקוח באמצעות יצירת לוגו וסלוגן הנחרט אצל הלקוח בכל פעם שהוא פותח את המחברת, מאפשרת לנו להיות בקשר טוב טוב עם התודעה שלו בכל רגע.