קידום ממומן או קידום אורגני מה נכון לעסק שלכם ?
26.12.21 / 16:35
קידום ממומן או קידום אורגני מה נכון לעסק שלכם ?
קידום אורגני וגם קידום ממומן נועדו על מנת ליצור עבורכם פניות לעסק דרך מנועי החיפוש שיפנו את הגולשים לאתר האינטרנט שלכם.
ע"י קידום אורגני (SEO) שמבוצע נכון ונבנה נכון ע"י מקדם אורגני שמכיר את העבודה ויודע איך לעשות זאת לפי החוקים של גוגל, תוכלו להופיע במיקום גבוה בתוצאות חיפוש הטבעיות בגוגל. קידום אורגני עובד לפי אופטימיזציה של האתר והתאמתו למנועי החיפוש, למנועי החיפוש ישנם עשרות פרמטרים בהם האתר צריך לעמוד על מנת להופיע בראש תוצאות החיפוש.
חלק מהפרמטרים הם: כותרת, תיאור, שמות תמונות באתר ועוד...
ע"י קידום ממומן (PPC) תופיעו במיקום גבוה תוצאות חיפוש הממומנות בגוגל. קידום ממומן מבוסס על תשלום לכל קליק והוא קיים במגוון ערוצים: גוגל, פייסבוק, טיקטוק, אינסטגרם, יוטיוב, ועוד.
קידום ממומן הוא הדרך המהירה להביא בצורה מיידית את האתר שלנו למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש, לעומת זאת, ע"י קידום אורגני ייקח זמן רב יותר להגיע למקומות הראשונים, אך לאורך זמן יהיה שווה יותר.
חשוב לזכור, קידום ממומן מפסיק ברגע שמפסיקים לשלם לגוגל, קידום אורגני אם נבנתה תשתית נכונה יחזיק לאורך זמן רב.
אז איך נדע מה נכון לנו לבחור קידום אורגני או קידום ממומן ?
קידום ממומן
בקידום ממומן אנו מאתרים את הלקוחות שהמוצר או השירות שלנו מתאים להם.
קידום ממומן עובד בשתי דרכים,
1. גוגל אנו מאתרים את הגולשים ע"י חיפוש, הגולש מחפש ביטוי ואנחנו מציגים לו את האתר שלנו לפי הביטוי אותו חיפש.
- ברשתות חברתיות אנו נדחוף את הפרסומת שלנו לגולשים לפי תחומי עניין שלהם ולא לפי חיפוש נקודתי.
קידום אורגני
בקידום אורגני אנו מתאימים את האתר שלנו למנועי החיפוש, משמעות הדבר היא שאנחנו כאנשי קידום אורגני חייבים להכיר את גוגל ואת דרישותיו, אנחנו חייבים להבין איך גוגל ״חושב״ ומה אומר האלגוריתם של גוגל לגבי מהי תוצאת חיפוש רלוונטית. כל אתר וכל תחום יכול להתאים עצמו למנועי החיפוש. כמובן שמאתר לאתר ותחום לתחום העבודה וההשקעה תהיה שונה.
יתרונות הקידום האורגני
- עלות נמוכה יותר בסופו של דבר מקידום ממומן.
- אחוז הכניסות לאתרים המופיעים בתוצאות הראשונות הטבעיות של גוגל גבוהה משמעותי מהכניסות לאלו הממומנות
חסרונות:
- קידום אורגני לוקח זמן, תוצאות יראו רק לאחר 3-4 חודשים.
- קידום אורגני לוקח זמן ודורש אחזקה שוטפת, אמנם לאחר שמגיעים לתוצאות כמו שרצינו אפשר "להוריד את הרגל מהגז" אבל תמיד צריך להיות ערניים לשינוים.
לסיכום:
אם אנחנו מדברים בצורה כללית על קידום אתרים באינטרנט, אם קידום אורגני או קידום ממומן, כנראה שאנו נמליץ בסופו של דבר לבחור בשתי השיטות ולשלב ביניהן קידום אורגני וקידום ממומן. התפיסה שלנו אומרת שככל שתהליך הקידום האורגני חזק יותר ומתחיל להראות תוצאות, נוכל מיידית להוריד את התקציב של הקידום הממומן ולהיפך.