קשרי משקיעים – מה זה ולמה זה חשוב לתדמית החברה
27.05.24 / 08:48
חברות ציבוריות וחברות אחרות המתבססות על כספי משקיעים, צריכות להקפיד על כך שכל משקיע אשר מוכן לשים את כספו בחברה, בין אם זה באופן ישיר ובין אם זה דרך רכישת מניות, יקבל את כל המידע הרלוונטי אודות פעילות החברה בזמן אמת וידע איך היא מתנהלת ומה מצבה.
משקיע אשר בוחר לשים את כספו בחברה, עושה זאת מתוך הנחה שהצוות אשר מנהל אותה, יודע כיצד להשתמש בכסף שלו, עושה זאת בצורה חכמה ובוחר להשתמש בכספי ההשקעה בתבונה על מנת לקדם את החברה. המטרה שלו כמשקיע היא ליהנות מההשקעה ולייצר ממנה רווח בטווח זמן קצר או ארוך.
המונח קשרי משקיעים הוא בעל חשיבות רבה בכל מה שקשור לתקשורת ולמערכת היחסים בין ראשי החברה והצוות שעובד בה לבין המשקיעים הבוחרים להשקיע בה. הוא מונח בעל חשיבות, מאחר והוא יכול להשפיע על המידע שהם מקבלים אודות ניהול ומצבה של החברה, וכן הוא יכול להשפיע על התדמית של החברה כלפי חוץ, בין אם זה בקרב משקיעים פוטנציאליים, כלי תקשורת, אנשי מקצוע ועוד.
מה זה קשרי משקיעים ואיך הוא מתבצע?
חברות, בפרט חברות ציבוריות המושקעות בבורסה, מחויבות להעסיק גורם מסוים המתמחה בנושא של קשרי משקיעים ושומר על קשר עימהם. הוא אחראי לספק להם מידע אודות פעילות החברה, אודות ההתנהלות הכלכלית שלה, מצבה של החברה מבחינת הכנסות והוצאות, תוכניות עסקיות עתידיות ועוד.
הסיבה היא, לאפשר למשקיעים לדעת מה קורה בחברה, איך הכסף שלהם מושקע, ולספק להם תמונת מצב מלאה, כזו שתאפשר להם להחליט האם להמשיך ולהשקיע בה או לא. לצערנו, לא פעם, משקיעים גילו בדיעבד, שבעלי החברה בה הם השקיעו השתמשו בכסף בצורה לא אחראית ולא נכונה, מה שהוביל לפגיעה משמעותית בהשקעה שלהם ולהפסד כלכלי עבורם.
אותם משקיעים, יכולים להיעזר באנשי מקצוע, דוגמא יועצי מס, בין אם זה יועץ מס לעצמאיים או אחר, שידעו לעזור להם לקרוא את הנתונים וכן לדעת מה החובות שחלות עליהם בתור משקיעים, בכל מה שקשור למסים. בכל מקרה, חשוב שהמשקיעים, מנוסים או צעירים, ייעזרו בגורמי מקצוע מתאימים בשביל ללמוד את הנתונים ולהבין מתוכם מה מצבן של ההשקעות שלהם בחברה.
איך קשרי משקיעים עוזרים מבחינה תדמיתית?
כאמור, המטרה של קשרי משקיעים היא למנוע מצב בו משקיע מגלה שנעשה בכסף שלו שימוש לא נכון, לא ראוי או לא יעיל. המטרה היא להציג שקיפות מלאה כלפי המשקיעים ולספק להם תשובות אודות כל פעולה שהחברה מבצעת.
ברגע שהחברה דואגת לספק את כל המידע הרלוונטי אודות הפעילות שלה למשקיעים, זה יכול למשוך ולעודד משקיעים נוספים לרצות ולהשקיע בחברה, דרך קניית מניות או בדרכים אחרות ומעניק לחברה תדמית טובה יותר.