אשקלון נצבעת בורוד: אפליקציית המשלוחים המקומית שכובשת את העיר
31.07.23 / 09:55
משלוחים הפכו להיות חלק בלתי נפרד מחיינו. הכירו את היזמים האשקלונים שהקימו אפליקציה מקומית אחת שהפכה לחלק בלתי נפרד מהקולינריה בעיר - באלי. המסעדנים מרוצים, השותפים חולמים בגדול
מאז הקורונה התרגלנו להזמין את ארוחת הערב הביתה בכמויות שלא היו מוכרות בעבר. כבר ב-2020 נרשמה עלייה של 60% בהזמנות און-ליין של אוכל וגם כשהמסעדות נפתחו מחדש, הקהל הישראלי כבר לא רצה לוותר על האפשרות לאכול בטרנינג על הספה במקום לצאת מהבית ולחפש חניה.
כשכולם ישבו בסגר, כרמית תורג'מן, יזמית אשקלונית שכבר חתומה על הצלחות מסחררות כמו "טרוולו" בקבוקון המילוי לבושם שנמכר ב-30 מיליון יחידות ברחבי העולם, הבינה שגם בסגר יש פוטנציאל עסקי ויחד עם בן זוגה איש ההייטק זיו לביא, החלה בפיתוח אפליקציית "באלי", אפליקציית משלוחים מתקדמת במיוחד שזכתה להשקה בעיר אחת בלבד, עיר הבית - אשקלון.
"לכל עיר יש את הקסם שלה והייחוד שלה, ובעיני, אשקלון תמיד הייתה דוגמה לעיר שיש בה גאוות יחידה ופטריוטיזם מקומי שאין בשום מקום אחר", אומרת תורג'מן. "אשקלונים גאים לגור באשקלון, מעדיפים לקנות בעיר, סומכים על העסקים המקומיים, נהנים לצרוך שירותים בתוך העיר. בהרבה מקומות מחפשים הכל בחוץ, באשקלון יודעים שיש הכל ליד הבית. זו הסיבה שבחרנו באשקלון להשקת האפליקציה".
לביא ותורג'מן גייסו כזכיין מקומי ושותף את סמי משה, ותיק ובקיא באפליקציות משלוחים עם ותק של 10 שנים. "עד שאנחנו התחלנו עסקים היו מבצעים משלוחים דרך ווטסאפ", הוא נזכר. "עשינו שינוי מחשבתי וטכנולוגי והתחלנו ליישם פרקטיקה מקצועית של ניהול משלוחים".
החיבור לבאלי, הוא מסביר, היה טבעי. "מיד ראיתי את הפוטנציאל של באלי. הם באו עם טכנולוגיה ברמה הכי גבוהה שיש, אפשרו לנו לנהל משלוחים בווליום גבוה, להתאים את עצמה לכל עסק. בכלל, הפרסונליזציה היא דבר מאוד חשוב. אם צריך פיצ'ר או פונקציה מיוחדת המתחרים לא נותנים את זה, באלי נותנים בזמן קצר מה שאני צריך. זה עוזר לי לתת שירות טוב יותר לשירות בעלי העסקים".
גם סמי מסכים שאשקלון היא בועה בפני עצמה. "אשקלון היא כמו תל אביב, פלנטה אחרת שלא קשורה למדינת ישראל, יש תפיסה ומחשבה אחרת - שונה משאר הארץ. בעלי עסקים כאן מאוד קנאים לעסק שלהם, לא מוכנים להכניס גורמים חיצוניים, לחלקם גם קשה לפעמים עם קדמה וטכנולוגיה, ולכן השינוי נעשה לאט לאט ובכיף. באלי מציעה פתרון טכנולוגי הוגן ותאמין לי שהלקוחות לא פראיירים".
גיא גיל, בעל מספר בתי עסק בעיר בינהם גולדה, רובן ועוד היה מהראשונים שהצטרפו לשירות. "מהרגע הראשון אני מרוצה מהשירות, מרוצה מהאנשים מולי. הכל מהיר, יעיל, הוגן. אצלי הזמנה מוכנה תוך שתי דקות, מצוותים לי שליח מהר. זה חשוב לי מאוד השירות המהיר".
"באפליקציות האחרות העמלות והתנאים כלפי המסעדנים מוגזמים, לא משהו שאני יכול להתפרנס איתו", מסביר אדם טוויטו מבעלי "פיתה בסטה" ו"איטלי". "העמלה היא 25% ומעלה, התנאים כוללים פיצויים ללקוחות גם ללא אישור בעל המסעדה. הם לוקחים מאיתנו את כל הקשר האישי מול הלקוח. באלי לא עושה את זה. העמלות שפויות, מדובר באנשים משלנו באשקלון, יותר נחמד לעבוד וגם לפרגן. למה אני צריך לפרנס תאגידי ענק?".
גם תאו מחומוסיית "המחמסים" מסכים עם אדם. "היתרון של אפליקציה אקטיבית כמו באלי, אפליקציה אשקלונית, שהיא אומרת לי איפה לאכול באופן אקטיבי לפי דירוג ולפי מה שאני מחפש. כך היא יוצרת הנגשה וחשיפה ללקוחות. את זה אף אפליקציה חיצונית לא יודעת לעשות. המודל של באלי טוב לכלכלה. היא מייצרת ערך מבלי להעלות מחירים, ללקוח ולמסעדה".
סמי מסכם: "באלי לא רוצה להיות שותפה שלך בעסק, אלא לתת שירות ולהרוויח בצורה הוגנת ובטח שלא רוצה שהמחירים יעלו אצל לקוחות הקצה, או לחלופין שהלקוחות לא יקבלו מנות מוקטנות באותו המחיר. זו אפליקציה שמעודדת את השוק במקום לרכוב על הגב שלו וזה בעיני המודל הנכון".
להורדת האפליקציה במכשירי אנדרואיד: https://bit.ly/46JO4ZI
באייפון: https://apple.co/3XVkInh