איך הייתה לכם חווית האשפוז?

$(function(){setImageBanner('54163135-abbe-4418-8db3-3e499ab61b64','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,46615,'Image','');})

משרד הבריאות ערך את הסקר השנתי בו נבחנה חווית המטופל במחלקות האשפוז בבתי החולים בארץ. בין 23 בתי החולים שנבדקו, באיזה מקום נמצא בית החולים ברזילי באשקלון וכמה השתפר השירות לחולה בהשוואה לבדיקה הקודמת

מערכת אשקלונים | צילום: אילוסטרציה ארכיון, ביה"ח ברזילי

משרד הבריאות קיים במאי-אוגוסט 2016 את הסקר הלאומי השני לבחינת חווית המטופל במחלקות האשפוז בבתי החולים הכלליים. הסקר הקודם בוצע בתקופה מקבילה בשנת 2014 ופורסם באופן מזוהה לציבור הרחב. נסקרו כל מחלקות בית החולים למעט מלר"ד, מרפאות, טיפול נמרץ, מחלקות שיקום, נשים וילדים. הסקר הינו חלק מסדרת סקרי חווית מטופל לאומיים שעורך המשרד.

מבין הנושאים שנבדקו בשאלון: שביעות רצון כללית, נכונות להמליץ על בית החולים, יחס הצוותים המטפלים, מתן מידע ובהירות ההסברים, יעילות, רצף הטיפול בתחנות השונות, סביבה ותנאים פיזיים. אוכלוסיית הסקר כללה מטופלים מעל גיל 18 שהשתחררו בשבועיים האחרונים מבית החולים. הראיון בוצע עם המטופל עצמו. מכל בית חולים נדגם מספר שווה של 500 מטופלים. הפניה למטופלים התקיימה עד 14 יום ממועד השחרור מבית החולים באמצעות ראיון טלפוני, כאשר בסך הכל רואיינו 11,099 מטופלים ב-23 בתי חולים בארץ.

מעיבוד הנתונים עולה כי בית החולים ברזילי ממוקם בתחתית הרשימה במקום ה-21 מבין 23 בתי חולים שנבדקו עם 72 אחוזי שביעות רצון. בהשוואה לסקר הקודם שנערך לפני שנתיים, קיימת עלייה של שני אחוזים בלבד בשביעות הרצון הכללית של המטופלים בבית החולים באשקלון.

ממצאים נוספים מהסקר בכל אחד מהמדדים שנבדקו בבית החולים ברזילי: יחס וכבוד למטופל (79%), מתן מידע והסברים (75%), רצף הטיפול (74%), תנאים סביבתיים (72%), יעילות (77%). בנוסף נבחנו שלוש שאלות תוצאה: שביעות רצון כללית (72%), נכונות להמליץ על בית החולים (59.1%), הרגשת המטופל שהוא טופל בידיים טובות (78%). בהשוואה בין תוצאות 2016 ל2014 קיים שיפור קל בששת המדדים הרוחביים ובשאלת הרגשת הטיפול בידיים טובות וירידה קלה במדדי התוצאה.

מנהל בית החולים ברזילי, ד"ר חזי לוי, מסר בתגובה לסקר: "למדנו בעיון רב את תוצאות סקר שביעות הרצון הארצי. כמובן שאיננו שבעי רצון לחלוטין ואנחנו פועלים בשנים האחרונות לשיפור השירות והשיח בין המטפלים לחולים ובני משפחותיהם כולל סימן דגש על איכות השירות ובטיחות החולה. רשמנו לשמחתי הישגים רבים, אשר באים לידי ביטוי בתגובות בכל אמצעי המדיה מצד המטופלים. יחד עם זאת, איננו מתעלמים מהדרך הארוכה שעלינו עוד נעבור. אני חייב לציין פה שאחד מהמוטיבים המרכזיים בסקר הינו הצפיפות הרבה, התשתיות הרעועות ואישפוזי המסדרונות. בית החולים ברזילי, שלא כמו בתי החולים הגדולים במרכז, הינו בית חולים שנבנה לפני שנים רבות ולאוכולוסיה בסדר גודל שונה. מאז חלו התפתחויות עצומות, הן מבחינה דמוגרפית והן מבחינת דרישות החולים ומורכבותם- ושינויים שלא נתנו להם מענה מספק מבחינת המשאבים, ובוודאי המשאבים שהופנו לבתי החולים הפריפריים שברזילי נמנה עליהם.
המרכז הרפואי ברזילי נמצא כעת בתנופת בניה שתשפר את המרחב שבו ישהה החולה (למשל חדר מיון חדש, חדרי ניתוח משוכללים חדשים וחלק מהמחלקות האשפוז). זה יושלם במהלך השנתים שלוש השנים הקרובות אני משוכנע ששינויים אלו ישפרו את חווית המטופל, כל זאת בלי להתעלם כמובן מהתהליכים שעלינו להמשיך ולעשות בתחום האיכות ושביעות הרצון, כפי שאנו עושים באופן רציף".

אלו הן תוצאות הסקר לשנת 2016:

[pic_3334]


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('336ce524-5dae-4ca5-ad72-7a67c44a9bbd','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,46617,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('336ce524-5dae-4ca5-ad72-7a67c44a9bbd','/dyncontent/2024/6/10/8a1346f3-1a6b-4846-8332-d34023e8067b.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,46617,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה