תביעה: מעד בתחנה המרכזית
19.07.18 / 12:06
מאבטח תובע את חברת "אגד" - נחבלתי בידי בתחנה מרכזית אשקלון עקב מפגע באבני שפה - את המאבטח מייצג עו"ד איל כהן
מערכת אשקלונים | צילום: עו"ד איל כהן
לפני כשנה וחצי יצא אותו מאבטח לסיור, כחלק משגרת העבודה השוטפת בתפקידו כמאבטח בתחנה המרכזית של חברת האוטובוסים "אגד". במהלך הסיור שבוצע לקראת החשיכה, נתקל המאבטח באבן שפה שבורה, מעד ונחבל בשורש כף ידו השמאלית. בעקבות אותה פגיעה, פונה המאבטח לבית החולים "ברזילי" לאשקלון - הנמצא בסמיכות למקום בו נפגע.
בבית החולים אובחן כי בעקבות אותה נפילה, הוא סובל מכאבים רגישות והגבלה בתנועה לאורך כל יד שמאל. עקב חשש לשבר, הושם סד על ידו למשך שבועיים. בעקבות הנפילה נאלץ המאבטח להיעדר מעבודתו במשך למעלה משלושה חודשים. גם בבדיקות שערך מאוחר יותר, התברר כי כקב התאונה קיימת לו מגבלה בידו השמאלית.
לאחר התאונה פנה המאבטח לעורך הדין איל כהן ממשרד עורכי הדין כהן קריסי - המתמחים בדיני נזיקין - בכדי שיסייע לו, הן בתביעתו כנגד המוסד לביטוח לאומי והן לצורך תביעתו את המזיק, חברת אגד שאחראית תחזוקת התחנה המרכזית.
לאחר שהתאונה הוכרה כתאונת עבודה ונקבעו למאבטח נכות בביטוח הלאומי, הגיש המאבטח תביעה כנגד חברת אגד.
"בדיעבד התברר כי בכל פעם פוגעים האוטובוסים בפינת המדרכה וגרמו לפירוקה", כך תיאר בכתב התביעה עו"ד כהן את המקום בו נפגע המאבטח ואת אחריותה של חברת 'אגד' לכך. "הנתבעת מודעת לכך, עושה 'טיפול קוסמטי' והמפגע חוזר על עצמו". עוד נטען בתביעה כי הנתבעת, "לא דאגה לקיום דרך תקינה ו/או בלתי משובשת, ו/או ללא מכשולים".
כעת תובע עו"ד כהן לפצות את המאבטח בגין הנזק שנגרם לו בעקבות התאונה. "עובר לתאונה היה התובע בריא בגופו ועבד כמאבטח במשרה מלאה, עבודה הטומנת בחובה פעילות פיזית שוטפת קשה", כך על פי כתב התביעה. "למותר לציין כי מאז התאונה ועד היום סובל התובע ממגבלות קשות ומכאבים בידו השמאלית המקשים על תפקודו והמקשים על פעולתו ותפקודו". עוד טוען עו"ד כהן בכתב התביעה, כי האחריות למקרה מוטלת על הנתבעת (חברת אגד), וכי יש לפצות את המאבטח בגין הפסד השתכרות בעבר ובעתיד, כאב וסבל, עזרה צד ג' בעבר ובעתיד וכן החזר הוצאותיו לעבר ולעתיד.
כתב הגנה מטעם הנתבעת עדיין לא הוגש, ובימים אלו מתנהל משא ומתן מול חברת הביטוח של החברה.