מערכת CRM
29.11.18 / 09:46
מערכת CRM
בשנים האחרונות עסקים רבים רכשו מערכת CRM. מערכת זו בנויה על תפיסת עולם חדשנית הדוגלת בכך שיהיה מרכז שליטה אחד של ניהול העסק. ממרכז זה יזרמו החוצה ופנימה מידעים ונתוני אמת על כל מה שקורה בשלוחות השונות כמו ייצור, שיווק, כספים, מכירות וכו'.
מערכת CRM
מערכת CRM מרכזת את כל בסיסי הנתונים בכמה שלוחות עיקריות:
- מידע מפורט על כל אחד מהלקוחות, מידותיו, מהם המוצרים שהוא רוכש בדרך כלל וכל מידע רלוונטי נוסף.
- כל מערכת הכספים, התיעוד, דוחות בדרגות שונות של סודיות.
- לידים המובילים ליצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים, תיעוד של שיחות, פגישות והנחיות לגבי המשך הדרך.
- מעקב אחר מצב המלאי של כל פריט במחסני החברה. תיעוד של כניסת והוצאת סחורה.
- נתונים שיווקיים, מבצעים והצלחותיהם.
- מכירות – מידע על כל מכירה, הערך הכספי שלה, לוח התשלומים של הלקוח ועוד.
שינויים בעסק בעקבות פעולתה של איך מערכת CRM
מערכת CRM המידע הרב הקיים במערכת הנאסף מאין ספור לידים, פעולות שיווקיות ומערך שימור הלקוחות, הוא מאפשר לנהל את כל הקשרים העסקיים עם הלקוחות באופן מרוכז ולמנף קשרים אלה לטובת מכירות בדרכים שיווקיות שונות.
שימוש של ההנהלה במערכת CRM
מנהלי העסק יכולים לשלוף מידע, לבצע מעקב ובקרה על כל רבדי העסק ולקבל נתוני אמת בכל שעה. הזמינות של המידע מאפשרת בדיקה יסודית ומעמיקה של נתונים שונים, להגיע למסקנות וליישם שינויים. בשיטה זו אין צורך להמתין שעות וימים לדוחות שיכינו במחלקות. מבצעים שינויים במערך כוח האדם, בלוגיסטיקה או בכל צורך אחר.
קידום השיווק בזכות מערכת CRM
מערכת CRM מציפה את העובדות מהשטח, על יעדי מכירות, קידום תהליכים ספציפיים מול לקוחות שונים וכו'. חשיפת הפעילויות מקדמת שינויים אלה ואחרים של מנהלי השיווק כדי ליצור באאז והצלחות רוחביות של מערך המכירות.
שירות הלקוחות של החברה
שימוש יעיל במערכת CRM יקטין במהרה את כמות התלונות של הלקוחות . אם קיימת תלונה שחוזרת על עצמה אצל לקוחות רבים, מטפלים בשורש שלה, משנים דפוסי עבודה וכך חוסכים תלונות עתידיות רבות.
מלבד זאת אפשר לשתף את הלקוחות בפעולות שיווקיות דרך הרשתות החברתיות שבהן הקהל נהנה מהחוויה והחברה נהנית מהשיתופים הרבים, המובילים להגדלת מספר הלקוחות.
*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח.