חולץ פקקים - כך ניתן לפתור את בעיות התחבורה בישראל (וזה לגמרי אפשרי)

$(function(){setImageBanner('fc050a67-8fc8-425c-931f-b1d3be840051','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,false,47093,'Image','');})

חולץ פקקים - כך ניתן לפתור את בעיות התחבורה בישראל (וזה לגמרי אפשרי)

הפקקים, שהולכים ומתארכים ומתפשטים, נתפשים אולי כחלק בלתי נפרד מהחיים המודרניים, מציאות שאי אפשר לשנות אותה - אבל בפועל אפשר לפתור את בעיות התחבורה בישראל. המומחים של חברת אמצ שמש מספרים לנו איך אפשר לעשות בעזרת תכנית סדורה.

תיעדוף מערכות להסעת המונים

המרכיב הראשון בצמצום הצפיפות בכבישים - שנכון לתחילת 2019 היא החמורה ביותר בכל המדינות המפותחות, ובפער משמעותי, פי 2 מאשר הצפיפות בספרד שמדורגת במקום השני בטבלה הלא מחמיאה - הוא תיעדוף של מערכות להסעת המונים.

התיעדוף חייב להיות משמעותי. כולנו מודעים ליתרונות של כלי הרכב הפרטיים, וגם מבחינת משרד האוצר מדובר על מקור הכנסה משמעותי של עשרות מיליארדי שקלים בשנה, אבל במקביל חובה לשקלל למשוואות גם את עלות הפקקים: אובדן הכנסות למשק עקב אובדן הזמן, תוספת דרמטית לזיהום האוויר (שעל-פי נתוני ארגון הבריאות העולמי אחראי ל-2,000 מקרי מוות בשנה בישראל!) ופגיעה של ממש באיכות החיים של כולנו.

הרכבת התחתית של גוש דן היא צעד אחד בכיוון הרצוי, אבל נדרש שינוי תפישה עמוק יותר - כזה שיקצה את מירב המשאבים לשדרוג התחבורה הציבורית וליצירת מערכות הסעת המונים יעילות ואיכותיות.

פתרונות יצירתיים לבעיית הקילומטר האחרון

אחת הסיבות העיקריות להעדפת נסיעה ברכב פרטי, גם כשיש תחבורה ציבורית מוצלחת, היא בעיית ה"קילומטר האחרון". הכוונה היא לעובדה שגם תחבורה ציבורית בפריסה רחבה ותדירות נאותה מובילה אותנו עד למרחק של כקילומטר מהיעד, והשאלה היא איך לעבור אותו בקלות ויעילות (ובאופן דומה את הקילומטר הראשון מהבית עד לנקודה שבה יש תחבורה ציבורית זמינה).

כלי רכב חשמליים קלים מכל הסוגים עשויים להוות פתרון, אבל הם לא מתאימים לכולם, כך שיש צורך גם ביצירתיות וגם בניצול טכנולוגיות מתקדמות.

אגרת גודש

עוד פתרון שנשקל בכל עיר גדולה שהופכת לפקוקה הוא אגרת גודש. ישנן דרכים שונות לקשר בין שימוש בכלי רכב פרטי, ובפרט בשעות השיא, לבין כסף - אגרת גודש היא פתרון שנבחן במקומות שונים בעולם ונמצא יעיל מאוד, ועוד אופציה שכדאי לבחון היא מתן תמריצים כלכליים להימנע משימוש ברכב הפרטי באופן כללי. דרך אחת היא לקבוע את עלות הטסט השנתי על סמך היקף הנסיעות בשנה שקדמה לו, כלומר הקילומטראז' שאותו עבר הרכב וישנם גם אמצעים טכנולוגיים שמאפשרים להבין עד כמה הרכב תורם לפקקים ובהתאם עד כמה למסות אותו.

חיזוק הפריפריה

גם כשננקטים כל הצעדים הנ"ל יש צורך כמובן בכבישים חדשים ובנתיבים נוספים לאלה הקיימים. את מלאכת הסלילה חשוב להפקיד בידי חברות מנוסות דוגמת אמצ שמש שאמונות על השלמת פרויקטים אלה בפרק זמן קצר במיוחד.

צעד חשוב נוסף בהקשר זה הוא חיזוק הפריפריה: כשפיזור מקורות התעסוקה מתוכנן היטב, נדרשות פחות נסיעות (ובסופו של דבר רוב הנסיעות הן למקום העבודה או ממנו בחזרה הביתה). בהתאם, תכנון רשת הכבישים בארץ חייב להתבצע ביחד עם תכנון אזורי התעסוקה.

למידע נוסף על סלילת כבישים לחצו כאן.

*המדור הינו מדור צרכני ואין לייחס לנאמר בו תחליף לייעוץ מקצועי. ט.ל.ח


$(function(){ScheduleRotate([[function() {setImageBanner('dbd64199-ce0d-4350-9ed3-43991b1ba19c','/dyncontent/2023/9/10/6877a336-4605-4016-82f1-943260c5b5b3.jpg',14890,'קראנצו 525-110',525,78,true,47095,'Image','');},15],[function() {setImageBanner('dbd64199-ce0d-4350-9ed3-43991b1ba19c','/dyncontent/2024/6/10/8a1346f3-1a6b-4846-8332-d34023e8067b.jpg',17419,'מכללת 525-80',525,78,true,47095,'Image','');},15]]);}) אשקלונים - המקומון היומי של אשקלון באינטרנט
 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה