ניהול מוניטין בגוגל - איך זה עובד? המומחים של לינקשייק מסבירים
25.08.22 / 10:02
ניהול מוניטין בגוגל - איך זה עובד? המומחים של לינקשייק מסבירים
בעולם דיגיטלי חלק נכבד מהמוניטין של גופים, עסקים ובני אדם נקבע על סמך הנוכחות הדיגיטלית שלהם. ליתר דיוק, התוצאות שמתקבלות כשמקלידים את שם החברה או שם האדם בגוגל. בהתאם ישנו ביקוש הולך וגדל לשירות ניהול מוניטין בגוגל. מה כולל השירות? איך אפשר לדעת עד כמה הוא חיוני? כמה זמן נדרש עד שהתוצאות בגוגל יוצרות תמונה מחמיאה? תשובות לכל השאלות האלה, ואחרות, תמצאו כאן בעמוד על ידי המומחים של חברת לינקשייק, המתמחה בשיווק דיגיטלי - וכך תוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות עבורכם.
מה מצב הנכס היקר ביותר שלכם?
בתקופה שאותה מתאר ספר קוהלת, אחד הספרים היותר חכמים שנכתבו אי פעם, לא היה כמובן אינטרנט - אבל גם הוא ידע ש"טוב שם טוב משמן טוב". המוניטין של עסק, עמותה, מוסד ציבורי, איש עסקים, מנתח פלסטי, פוליטיקאי וכו' הוא נכס יקר ערך, ובמקרים רבים הנכס המשמעותי ביותר.
בהתאם מומלץ לבחון את מצבו של הנכס. באופן עקרוני אפשר פשוט לבצע חיפוש בגוגל עם שם החברה או שם האדם, ולהתרשם מהתוצאות שבעמוד הראשון (או 8-10 התוצאות הראשונות בחיפוש בסמארטפון). יחד עם זאת, המומחים של חברת לינקשייק לקידום אתרים מזכירים כי התוצאות של החיפושים השונים בגוגל הן לאו דווקא אחידות - ייתכנו הבדלים בין מחשבים שונים ובין חיפוש במחשב נייח לבין חיפוש בסלולר. לפעמים המיקום הגאוגרפי שבו מתבצע החיפוש מייצר הבדלים, וגם חיפוש במוד אנונימי עשוי להניב תוצאות אחרות.
באילו מקרים חשוב במיוחד להיעזר בשירות ניהול מוניטין אונליין?
אם הסריקה הבסיסית הנ"ל העלתה תוצאות שליליות - כלומר אתרים שבהם העסק או האדם מופיע עם אזכור שלילי לגביו - כדאי מאוד להיעזר בשירות מקצועי לשדרוג המוניטין. בהקשר זה כדאי לזכור שבמקרים רבים כתם שחור על דף לבן מושך אליו מיד את כל תשומת הלב, ובאופן דומה כתבה שלילית עלולה להשפיע על האופן שבו נתפש האדם יותר מכמה וכמה כתבות חיוביות.
מצב נוסף שבו נדרש ניהול מוניטין בגוגל הוא כשבעל עסק יודע שעומדים לעלות לאינטרנט תכנים שיפגעו בתדמית שלו - במקרה כזה חשוב להקדים תרופה למכה ולפעול במהירות וביעילות. למעשה ניהול המוניטין עשוי לתרום רבות למיתוג הרצוי גם בלי שיהיו כתבות ביקורתיות או תלונות כועסות - פשוט כחלק מאסטרטגיית שיווק בדיגיטל.
מה כולל שירות ניהול מוניטין בגוגל?
במקרים שבהם לא ניתן להסיר את אותו אזכור שלילי של החברה או האדם - וברוב המקרים לא ניתן לעשות זאת - הפתרון הוא דחיקת האתר אחורה ככל האפשר בדפי תוצאות החיפושים הרלוונטיים. מאחר שרוב מוחלט של הגולשים לא מגיע לעמוד השני ובוודאי שלא לעמוד השלישי, קרוב לוודאי שהפתרון הנ"ל יוביל בפועל להעלמת האזכור הלא רצוי.
איך דוחקים אזכורים שליליים? יש מגוון דרכי פעולה אפשריות, והמפתח הוא התאמה מדויקת של השיטות שנבחרות למאפייני העסק או האדם. מומחי חברת לינקשייק לקידום אתרים ממליצים בין השאר על פתיחת חשבון בפייסבוק או אינסטגרם והפגנת נוכחות משמעותית ברשת החברתית, יצירת ערוץ יוטיוב והעלאת סרטונים עם ערך אמיתי לצופים כך שהוא ימשוך גולשים רבים ויזכה להפניה בולטת בגוגל, הכנת כתבות שמתמקדות בפן החיובי של החברה ואשר יפורסמו באתרים מובילים וחזקים, בחלק מהמקרים ניתן לשבץ אזכור בערך רלוונטי בוויקיפדיה (אתר שנתפש כמובן ע"י גוגל, וגם הגולשים, כסמכותי מאוד ואמין), ועוד.
באופן טבעי חשוב לשלב בכל התכנים הנ"ל את השם שרוצים לשדרג לו את המוניטין - באופן מושכל ומדויק. לשם כך מומלץ להפקיד את המשימה בידי אנשי מקצוע שכבר ביצעו בהצלחה פרויקטים דומים.