קירור למסעדות
19.06.24 / 08:58
מתי בפעם האחרונה ישבתם בבית עסק וקיבלתם התנצלות מלאה והחזרת כספכם על מנה שרכיב אחד בה מקולקל? אין ספק כי המוניטין של המסעדה תלוי במידה רבה בשירות שהיא מעניקה ללקוחות שלה, אבל עוד הרבה לפני כן – שירות איכותי ומקצועי של מסעדה, השם שלה והפופולאריות שלה תלויים במידה רבה יותר באיכות המנות המוגשת.
לעתים רבות, די בירק אחד לא מתאים שהוכנס לפשטידה לאחר שעמד יותר מדי זמן מחוץ למקרר או לחלופין, אוחסן במקרר שאינו מתאים לצרכי העסק או מקרר מקולקל, די בכוס אחת של חלב שלא אוחסנה כראוי ושולבה במתכון עוגה יוקרתית – כדי לפגוע באיכותה של הארוחה כולה וכתוצאה מכך, בשביעות הרצון של הסועדים.
אלוהים נמצא בפרטים הקטנים
מסעדות שמכבדות את עצמן מקפידות על הפרטים הקטנים. מסיבה זו, אין מקום לזלזול אפילו ברכיב המצומצם והמינימלי ביותר בארוחה. בין שמדובר במלח ובין שמדובר בפטריית יער נדירה, כל אחד מהרכיבים הינו בעל חשיבות והשף הוא זה המנצח על הארוחה וזה הדואג כי היא תוגש ברמה הגבוהה ביותר שאפשרית.
כאשר האיכות נשמרת, השם של המסעדה הוא זה שמשווק אותה בצורה הטובה ביותר והמנות עצמן הופכות להיות סוכנות המכירות האפקטיביות ביותר. ואולם על מנת להבטיח כי מנה תצא איכותית יש צורך לוודא כי המסעדה רכשה מכונות קירור למסעדות העומדות בתקנים הרלוונטיים ומבטיחות את האיכות הגבוהה ביותר עבור המוצרים הנשמרים בקירור.
קירור למסעדות בשונה מקירור למטרות אחרות, מבוסס על פרמטרים השומרים על דיוק בכל הנוגע לשעות הקירור, לימי הקירור, לחלוקת הקירור בתוך המקרר, לנוחות הגישה וכן להתאמה של המקרר למטרת השימוש בו.
חשיבות נוחות השימוש בקירור למסעדות
במסעדות ידוע כי קצב העבודה הוא דינמי ואינו מאפשר רגע באמת להשתהות או לבחון מספר אפשרויות כאשר יש צורך לספק מנות בקצב מהיר ללקוחות. מסיבות אלו, על המלצרים, השפים, הטבחים, שוטפי הכלים, מנהלי הצוות ולמעשה כל מי שלוקח חלק בתהליך ההכנה – להיות מעורב ובעל נוחות גישה מלאה למקררים השונים של העסק.
כאשר מלצר צריך להגיע אל הלקוח שלו עם המנה מוכנה ביד – היא צריכה להיות ייצוגית, בטמפרטורה הנכונה וללא "קישוטים" שנוצרו בשל שינויי טמפרטורה או אחסון לא נכון. כאשר שף נדרש להכין מנה מורכבת בתוך עשרים דקות עבור לקוח וגם עשרים הדקות הללו הן זמן ארוך עבור לקוח רעב, אין לו זמן לחפש רכיב מסוים בתוך המקררים.
מסיבות אלו ישנה חשיבות לא מבוטלת לבחירה נכונה של קירור למסעדות, כזו אשר מבטיחה לבית העסק כי הוא יכול לספק ללקוחות שלו את האפשרות המלאה ליצירת סדר עבודה שוטף ללא עיכובים וללא בעיות בהגשת המנות השונות. בחירת קירור למסעדות לפיכך צריכה להיות מבוססת על אופי המסעדה ושירותיה, על היקף הלקוחות המבקרים בה ועל הרמה שהיא שואפת אליה.